sobota 27. března 2021

" JARO"

 

Konečně jsme se ve čvrtek vypravili na výlet, nejdříve na okraj města, kam jsem měla namířeno už tak dobré tři jara. Vždy jsem sledovala z okna MHD malý plácek v lese na okraji města posetý sněženkami. Mé předsevzetí vystoupit na nejbližší zastávce a jít si tu krásu vyfotit vzalo za své. Buď jsem se vracela od lékaře, nebo s posezení u kafíčka s kamarádkou a přerušit jízdu se mě nechtělo.

Ve čtvrtek jsem do lesíka pozvala svého muže a ten se nestačil divit, kolik tam těch je sněženek.



Pokochali jsme se pohledem a pokračovali k našemu rybníku za město.
Nejdříve trochu procházky kolem rybníka a zahrádkářské kolonie. Na zahrádkách bylo živo.
Pak z druhé strany, měli jsme sebou suchý chleba pro kačeny, ale ty byly plaché a kdykoli jsme se přiblížili, tak uplavaly.

Průzkum, zda již roste Medvědí česnek nedopadl dobře, byl ještě mrňavý, doroste však určitě před velikonocemi.


Pak už byl čas vytáhnout z auta židle a posedět na sluníčku.


Nechodíme tam sami, někdo tam zřejmě pověsil lojové koule, to asi nedávno, když nám zde napadlo plno sněhu a zima ne a ne odejít.
Poseděli jsme přes hodinku, následně jsme zajeli na druhý konec města do okrajové čtvrti pro kousek uzeného a klobásy na zapékání k Velikonoční Šoldře
Kousek dál je zelenina, kde prodávají brambory uskladněné v krechtech. Vždy tam je plno aut, zastavují se i řidiči nákladních aut, malý obchůdek, ale zákazníků dost. Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví, já stále čekám, kdy se budu moct přihlásit na očkování  a ne a ne se dočkat, manžel půjde po svátcích již na druhou dávku. Nějak se to vše neustále prodlužuje a natahuje, občas mě to rozum nebere, ale na druhé straně je kolem nás ještě hodně nezodpovědných lidí, kteří roušku ani respirátory neuznávají. Až je to semele, bude pozdě, pár takových známe, na pokoru je až příliš pozdě.






23 komentářů:

  1. Mám jen zkušenost, že je lepší se objednat u obvodního lékaře, pokuid provádí očkování. Naše paní doktorka ano.
    Jo, všimla jsem si, Marti, že na suchých stromech jsou koule jmelí- cizopasníci, kteří prý nakonec ty stromy zničí. Když jsme jeli na Slovensko, podél cesty bylo hodně takových napadených streomů. Oddělávat se to "nesmí" jelí je chráněné. Nevím, co je na tom pravdy, ale bylo nám těch skoro suchých stromů líto.
    Je dobré, že jezdíte ven a fotíš, aspoň nějaký zážitek máme.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, naše paní obvodní neočkuje. Očkovací centrum máme přímo zde, ale vakcín málo.Snad se dočkám. ☺

      Vymazat
  2. Ve čtvrtek a v pátek se tedy už dalo krásně vyhřívat na sluníčku. Včera už bylo u nás docela chladnou a počasí bylo jako na houpačce. Dnes zatím slunce svítí, ale uvidíme jak to bude dál.
    Každá taková procházka je fajn.
    Hezkou Květnou neděli a klidné i další předvelikonoční dny.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě také Hani přeji svátky ve zdraví prožité. ☺

      Vymazat
  3. Pěkná procházka to byla, sněženek je tam nebývale hodně a rybník určitě místo zajímavé. Máte svoje místa stejně jako ty obchůdky na uzené nebo na dobré brambory. Já Ti také přeji pohodové dny v tom předvelikonočním čase, hlavně ve zdraví prožité. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, zdraví je velmi důležité a procházky rovněž. ☺

      Vymazat
  4. Každa jarni procházka je fajn po zimnim obdobi.Mate pěkné okolí.Áspoň že ty procházky nejsou zakázané....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to by tak chybělo ☺ Nám prozatím chybí rodinné setkání, ale jsou videa a telefony, maily. ☺

      Vymazat
  5. Krásná procházka.Já spíše nacházela a ještě nacházím bledulky,na sněženky jsem moc štěstí neměla.
    My jsme se přihlásili hned 1.března a na druhý PIN pořád čekáme.Jde to hodně pomalu.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, pomalu je slabé slovo, vleče se to. Lidí hodně, vakcín málo. Ještěže máme tu přírodu na dosah, autem můžeme zajed i na místa, kde nikdo není - třeba za město na polňačku☺

      Vymazat
  6. Marti, moc hezké fotky. U nás už sněženky odkvétají a ten medvědí česnek už by se mohl sklízet.
    S tím očkováním se to vleče, jsme stejně mladé. Myslela jsem si, že mi některý z doktorů pošle kód (astma, po infarktu a nadváha) pro přihlášení. Takže vyčkám, co se bude dít. Prý se po Velikonocích budeme moci přihlásit sami.
    Měj hezké jarní dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ☺ Alenko, ☺ ☺ ☺ stejně mladé, ale já bych klidně měla i těch 70 + a už bych čekala na druhou vakcínu, manžel jde na druhou "UŽ" po svátcích. ☻
      Jo a jsme najednou twiggy, to je viď fajné, dříve "závažné" jsou najednou prkotina, ale nebudu bubák a počkám ☺ ♥ ☺

      Vymazat
  7. Také čekáme na možnost nechat se očkovat, snad začátkem dubna, uvidíme. Udělali jste si krásnou procházku, těm zahrádkářům závidím, na to si my musíme ještě počkat. Doufám, že si jinak chatu a zahrádku přes léto užijeme. Měj se moc fajn, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,syn nám oznámil, že zprovoznil zahradu - voda,elektřina, wifi. Čekáme až se oteplí, zapíšeme se do rozvrhu pobyt na chatě a vyrazíme ☺ ♥ ☺

      Vymazat
  8. Marti to jsou moc krásné jarní fotografie. já už letos po téměř 35 letech zahradu nemám, ale mám záhonek před bytovým domem a tam už to také krásně kvete. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti příjemný velikonoční týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, my máme zahrádku mini na balkoně a stačí ☺ ♥ ☺Tobě a všem kolem tebe svátky ve zdraví prožité. ☺

      Vymazat
  9. Ten sněženkový plácek, to je pastva pro oči. moc se mi to líbí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, moc hezký plácek kousek od paneláků a rodinných domků. ☺

      Vymazat
  10. Jo takové posezení na sluníčku v přírodě je super. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, u nás na zahrádce máme sněženky a bledulky odkvetlé, teď kvetou minitulipány. A včera jsem si byla nasbírat medvědí česnek u lesa. Líbí se mi, jak si vozíte na výlet židle, super nápad. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Lenko,při chůzi venku mě doprovází francouzské hole a tak pokud se procházím, potřebuji posedět a ne všude jsou lavičky. Snažíme se vyhledávat místa kde nejsou lidi. Klidně to zapíchneme na polní cestě s výhledem do kraje ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné sněženky. Švagrová má úplně bílý trávník od sněženek.
    Moc pěkná procházka.

    OdpovědětVymazat