neděle 4. dubna 2021

"KDYŽ BYLO TEPLO A SLUNEČNO"


Před pár dny - 7- 8. 4. to vypadalo, že nemůže být ani jinak než teplo a slunečno, že jsme za zimou zavřeli vrata na petlici. Předpověď počasí však ve čtvrtek večer hlásilo ochlazení na další dny, kdy nastávaly Velikonoční svátky. Vrátím se však do dnů 7-8. 4., kdy nás sluníčko vylákalo ven. Nejdříve do knihovny, vrátit přečtené knihy a vypůjčit si nové rezervované.

Vřele mohu doporučit hned dvě detektivky - krimipovídky od Evy Houserové ...
Do knihovny jsem vracela Šikmý kostel - druhý díl, když jsme vyřídili další potřebné jako třeba zamířili jsme právě do Karviné k Šikmému kostelu, aby jsme ještě nasáli atmosféru doby, kdy tam pulzoval život. Prošli jsme několik míst, ujasnili si za pomocí fotografií staré Karviné ve vitríně před kostelem, kde co stálo, kde projížděla tramvaj. Pak už jsme jen seděli na sluníčku a chytali Déčko. Mimo nás tam bylo střídavě pět turistů, stabilně opodál jeden rybář, manželská pár seniorů na kole a pak odjíždějící turisté středního věku. Takže klid a bezpečno jak od civilizace.Zaujaly mě stavby dvou hrobek po pravé straně kostele, jedna rodu Staňků, druhá rodu Fornerů, které byly postaveny ke konci 19. století v areálu někdejšího strarého hřbitova kolem kostela sv Petra. Na fotografii níže je hrobka Fornerů - novorenesanční, připomínající staré římské stavby.
Druhá rodu Staňků- stavby novogotická ...
Nenechali jsme se ničím rušit a vstřebávali klid v okolí kostela sv. Petra z Alkantary.
S úsměvem jsme brali i předešlé mírné vytočení mého muže v prodejně autodílů, do které jsme se zastavili. Potřeboval koupit do auta kabinový filtr, zapomněli jsme, že jsou různá opatření a omezení, obchod byl otevřen. Manžel jak rychle do obchodu vešel, tak byl rychle venku, vše jsem pozorovala z auta. To, co následoval mě rozesmálo, manžel koukal na dveře prodejny, až pak jsem se dozvěděla, že si do mobilu zapsal číslo, prý centra, kde si měl objednat daný filtr. Ještě nedomluvil a již byl vyzván k vstupu do prodejny tou samou paní prodavačkou, která jej z prodejny vykázala. Filtr zakoupen, manžel překvapen, že to šlo tak rychle, prý jsou nyní pouze výdejna a filtr tam náhodou měli, nemusel jej objednávat a čekat až na prodejnu dovezou, ba dokonce stál méně, než původně, kdy si dávala tatáž prodejna, ne výdejna mastnou přirážku. Tak jsem si vzpomněla na Marušku, která nedávno na svém blogu psala o kocourkově podobném, kdy neživnostník musí přemluvit živnostníka, pokud chce doma,či na zahradě kutit a nemá jak zakoupit potřebné. Takže Maruško, máme tu kocourkov také, ale vše dobře dopadlo a doufám, že již  nic potřebovat nebudeme a kdyby, máme v rodině naštěstí "živnostníky". Hned na druhý den jsme podnikli další výlet, ke kterému nás přivedla kniha "Životopis bez cenzury" od pana Radima Uzla.
Jeli jsme do Orlové do parku kolem kostela Narození Panny Marie, který je často nazýván moravskými Hradčany. Více se dozvíte zde ze zdroje : https://cs.wikipedia.org/wiki/Kostel_Narozen%C3%AD_Panny_Marie_(Orlov%C3%A1)
Fotografie kostela je z roku 2016, kdy jsem na svém původním blogu o kostelu a jeho okolí psala. Letos jsme se vypravili spíše do přilehlého parku, kde je vždy co obdivovat a kde si vyčistíme hlavu. Pohyb lidí minimální, za nás tři procházející, jeden sedící na lavičce opodál při našem odchodu z parku.
Kvetoucí zlatý déšť, plno sasanek a fialek v trávě ...
Dál už příště, snad jen ty sasanky ...
Ještě obvyklé přání pohodových dnů ve zdraví prožitých
















23 komentářů:

  1. To mě mrzí, že to mám k vám tak daleko. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy si píšu. Kostel je velkolepý. Prodavačka byla hodně vstřícná, když manželovi filtr prodala. Mému muži ponožky, i když je v prodejně měli, neprodali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,špatně jsi pochopila, manžel sice filtr koupil,ale předcházela tomu podmínka. Musel ven z prodejny a filtr objednat telefonicky,měl štěstí,že jej měla prodejna,nyní "vydejna" skladem.��No,není to v dnešní době Kocourkov ��

      Vymazat
  3. Je to někdy opravdu Kocourkov.Mé známé totálně klekl mobil.Myslela si že půjde do prodejny a koupí si nový.Jenže v prodejně jí ho prodat nesmějí,funguje jen jako výdejna.Po krátkém rozhovoru s prodavačem jí bylo doporučeno aby přišla za půl hodiny.tedy přišla a byl jí podán zabalený mobil v balíčku jako kdyby si ho objednala.No není to na hlavu?Prodavač za to nemůže,kdyby jí ho prodal hned,mohl by z toho mít problémy.tak práce navíc,zabalit a to mohla být ráda,že to tak ochotně udělal.
    Jinak fotky moc hezké a povídání také....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak to bylo u nás, venku přes telefon objednat,byla možnost i přes internet. ☺ Vyzvednutí okamžitě, nebo druhý den. ☺

      Vymazat
  4. Šikmý kostel si chci objednat v knihovně, ale mám obavu, že budu čekat hodně dlouho. Ale nevadí, číst je pořád co.
    Udělali jste si moc pěkný výlet, způsob prodeje z výdejny-nevýdejny, to už je fakt na hlavu. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byli jsme rádi, že manžel fitr koupil, jen jsme se tomu museli smát ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  5. Marti, já - spatřím-li vosu - tak jsem nejistá, mám totiž alergii a s vosami zkušenosti špatné ☺. Místa, která uvádíš, také navštívíme, u kostela sv. Petra z Alkantary jsem párkrát byla, ale pořád je co objevovat. Zajdeme i na starý hřbitov, který je naproti přes cestu. V Orlové v parku jsem nebyla, ale ten kostel znám z venku. Máš hezké fotky. ☺ Jo a pan Uzel je, pokud se nepletu, rodák z Doubravy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani park je moc hezký,zvlášť nyní,když vše kvete.Vše je umocněno kostelem v pozadí, posezení na lavičce nemá chybu, zpěv ptactva přeruší pouze vyzvánění zvonů.
      Máš pradu pan Uzel je rodák z Doubravy. Tam se chci také vydat.

      Vymazat
  6. Marti, díky za tipy na knížky a hezké fotky. Já dnes byla taky za fialkama. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko,nyní čekám až přijde mail, že si mohu v knihovně vyzvednou Křišťálový klíč od Vlastimila Vondrušky. ☺

      Vymazat
  7. To je teď úplně všude, jen výdejní místa. Už mě to pomalu přestává bavit.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak názvy knih jsem si napsala.
    Teď mi došlo proč po synovi ve stavebninách, kam si zajel pro pytel cementu, chtěli IČO.:-)
    Udělali jste si pěkný výlet.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Mala si ozaj pekný výlet a počasie sa vydarilo. U nás síce svieti slnko ale je tam poriadna zima a vietor. Už aby bola zima preč, nemám ju rada... Prajem Ti samé príjemné a pekné výlety! 💖

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, to byl poslední pěkný den. Včera nám pěkně nachumelilo. ☺

      Vymazat
  10. Líbí se mi, jak s mužem jezdíte i chodíte na procházky. Máte zábavu. U nás to nepřichází v úvahu-pořád se "umírá", víš jak to myslím. Vydržet-to je nyní moje zaklínadlo. Díky alespoň za virtuální procházku pro mě.↨♥000

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vždy Ruženko,nyní je ošklivo. Také u nás se občas "zadaří" jak u vás a to je pak ouvej. Zaklínadlo používám stejné a myslím, že jej použije občas i můj muž. Je to doba ouvej ☻ ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  11. Já mám ráda fotky z Tvých výletů, vždycky mi rozjasní tvář.
    (Aspoň někde je hezky, když tady je mlhavo, zataženo, hnusno.)

    OdpovědětVymazat
  12. Alko, také u nás je fujky a k tomu brrrr, tak to říkal vnuk, když byl malý ☺ ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Marti, ta příhoda s filtrem mě pobavila. Na podzim jsem si byla v jednom výdejním místě Zásilkovny vyzvednout balíček. Muž šel se mnou, spojili jsme to s procházkou. Prodává se tu osvětlení a mého muže napadlo, že by konečně mohl předělat osvětlení kuchyně.
    Nakoupit?
    Vyloučeno, musíte si to objednat.
    Takže na prodejně si půjčil papír, na něj napsal objednávku a zboží mu bylo vydáno.
    Další doklad Kocourkova u nás. 😃

    OdpovědětVymazat
  14. Počasí je letos opravdu zvláštní. Pár dnů skoro letních a potom zase sněžení a noční mrazíky. Už je ta zima dlouhá.
    Pěkná procházka.
    Podobný nákup jsem taky zažila.

    OdpovědětVymazat