úterý 22. února 2022

"RANNÍ POŠTA A NĚCO NAVÍC "

Ranní poštu jsem zde již dlouho neměla, ne vinou rodiny a přátel, ale pouze mojí vlastní, zkrátka a dobře, hlásím, že ranní pošta je opět zde ☺
Tak dnes ke všemu už druhý pokus, první jsem si v polovině jedním kliknutím vymazala. Top pošta mě přišla od dcery, židly pod stromek dostala od svého syna. Vlastnoruční výroba, vnuk Michal se učí prvním rokem truhlářem, práci se dřevem měl už od mala rád a tak si zvolil i tento učební obor. V prvním ročníku nemohou používat stroje a tak  vše pěkně ručně po staru. Jeho prvním počinem bylo vestovní prkénko do naší kuchyně, následovala židle a stolička.
Ještě nedávno byl Míša malý veselý chlapec, nyní je z něj mladý rozvážný mužský.
Pozdrav z mého rodného města Znojma nám zaslala neteř s naší dcerou Blankou. Nejdříve pohled z hradeb do údolí řeky Dyje, následně pak samotné v pozadí je kostel svatého Mikuláše.
Kostel je dominantou města  na ostrohu nad Dyjí. Budovám byl postupně od roku 1338 až do druhé poloviny 15. století na místě staršího kostela z 12. století.
Znojmo má pro turisty mnoho zajímavostí i jeho okolí stojí za návštěvu. Ostudou je, že ač rodačka, znojemské katakomby jsem nenavštívila osobně, ale až nyní pomocí knihy od Vlasimila Vondrušky "Duch znojemských katakomb". Kniha čtivá, zvláště pro mě, kde byla popisována místa, která dobře znám, podzemí a příliš velké výšky nevyhledávám.

Další pošta mě přišla také ještě v loňském roce a to od druhé dcery Šárky z koncertu skupiny Botox, kde hraje na klávesy náš nejstarší vnuk Daniel.
Opět loňský pozdrav od Daniela a to ze studia, kde se natáčela píseň Andělé a naše dvě hudební legendy se kterými ve studiu krom jiných pracovali. Na to se jen tak nezapomíná, řekl nám Daniel.
Konečně mě kvete orchidej napsala dcera Blanka a poslala pozdrav, dodám jen, že  jí tiše závidím, ale přeji. Mé orchideje stávkují, abych tak nesmutnila, přinesl mě manžel Kolopějku.
Orchidej od dcery, snad se i ty mé umoudří a vykvetou, musím však napsat, že nám doma dělá radost Lopatkovec, nekvete, ale parádně se zelená a košatí.
Zimní pozdrav přišel opět od dcery Blanky a to z výšlapu na vrchol Javorový z Řeky rovnou na Javorový, žádná lanovka, jak jsem si myslela a pak zpět.
Poslední pozdrav přišel včera od dcery Šárky, má prázdniny a tak jsou na lyžích.
Už je to pěkných řádků let, kdy jsem naposledy lyžovala, ale takové šampíčko u krbu na horách, venku plno sněhu, tak to by mohlo být.
Dnes i nám jednu chvilku chumelilo, že nebylo vidět skoro na krok.
Doma je dobře v takové slotě, ale jak se jen zadaří, táhne nás to ven a to rovnou do podhúří Beskyd, kdo tipoval Komorní Lhotku, vyhrál. Kousek za ní se pásly srnky, fotila jsem z velké dálky z auta.
Vyjeli jsme jednu sobotu a to byla chyba, parkoviště plná, směr Prašivá putovali zástupy lidí. Můj návrch jít se projít ve městě po Nábřeží manžel zamítnul a pak litoval. Nakonec jsme klidné místo našli.
Sluníčko se však začínalo střídat s mraky, následoval nepříjemný vítr a tak jsme procházku ukončili trochu dříve, než jsme chtěli. Při návratu domů nás překvapilo krásné slunečné počasí, no jo, měli jsme zůstat v Havířově, prohlásil manžel.

Za pár dní došlo i na procházku po Nábřeží nad meandry řeky Lučiny, pohled do údolí, kde se chodí v zimě sáňkovat, v létě opalovat.
Pokud se otočíte zády k údolí, jste hned ve městě.
Nejlepší a nejklidnější procházky jsou v poledne, to tam potkáte minimum lidí, máte na výběr i lavičku, pokud tedy netrváte na občerstvení. Nealko bar je otevřen tuším od 14 hodin.
Kdo z vás dočetl až sem, děkuji moc za návštěvu a za odměnu nabízím kousek koláče. Je to vlastně bublanina, kterou jsem prořízla a mázla jahodovým džemem smíchaným s troškou rumu, polila čokoládou.
Uleželý byl druhý den nejlepší, ale rozdělili jsme se s dcerou, to když jsem náhodou zjistila, že to jejich mírné nachlazení, co mě svorně tvrdil vnuk i dcera do telefonu je mrcha covid. Nákup, cosi uvařit a hned druhý den manžel postavil tašky za dveře. Díky bohu, průběh mírný. Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví.







31 komentářů:

  1. Marti, tvoje poštovní holinka mě vždycky rozesměje 😁 V ranní poště se sešla pěkná řádka fotek i těch vzpomínkových, je na nich vidět, jak ten čas šíleně letí. I náš syn se kdysi vyučil truhlářem a stolička byla jedním z prvních výrobků, kterou si už dopředu objednala jeho teta. Marti, u vás aspoň víte, jak vypadá sníh, tady nebyl skoro žádný. I když je pravda, že ve městě mi teda vůbec nechybí. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, za pěkného počasí vidím část zasněžených Beskyd i s těmi cestičkami. Ve městě jej také nemusím. ☺

      Vymazat
  2. Tak tomu říkám pošta! a od všeho trochu a vše výživné, s detaily, krásná reportáž. Šampus ve sněhu tomu dodává korunu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šampus ve sněhu by se dal použít jako PF, tak snad bude k čemu přát na konci roku 2022, prozatím se moc nevydařil.♥

      Vymazat
  3. Bezva ranní pošta. Od všeho něco. Vnuk je šikovný a se dřevem je kamarád. Ve Znojmě jsem byla jen jednou. Neviděla jsem toho tam až tak mnoho, ale líbilo se mi tam.
    Taky se snažím využít hezkého počasí a pobýt venku.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, jsem ráda, že mohu zase číst tvůj článek. Máš šikovné vnoučky. Mít doma takového truhláře nebo stolaře, to je terno. No a k vycházkám. Nejlíp je na ně vyrazit v týdnu, nikoliv o víkendu, však víš. Hukvaldy, Pustevny, Olešná a i ta Prašivá jsou o víkendech přeplněné. Jo a když jsme u těch vnuků, co Ondrášek? Narodil se ve stejný rok, jako naše Anežka, ta už je šesťačka, čas nám ubíhá čím dál rychleji, nezdá se ti?

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, utíká,Ondrášek je v páté třídě,šel o rok později. Učí se výborně,ale dost často zapomíná, že paní učitelka není kamarád,ale paní učitelka a tak to v tomto směru trochu drhne. Však víš,naše babi by řekla to své " ohýbání má mamko,dokud jsem já Jánko..." Co už,mladí mají svůj názor,mě stačí pozvednout obočí a už je Ondrášek v pohodě 😱

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké fotky. 🙂
    Přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, musím se zajít k tobě podívat na knižní novinky. ☺

      Vymazat
  7. Marti,máš šikovné vnuky, dnes abys řemeslníka /tedy alespoň tady u nás/ vůbec našel,jakéhokoliv. Ve Znojmě jsem byla jednou, když jsme dovolenkovali na Jižní Moravě. Marti,přeji krásné dny. Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko,děkuji za zastavení a přeji pohodové dny.

      Vymazat
  8. Pěkná reportáž, něco z toho ti určitě lze závidět(však víš-nemoc ne). K těm orchidejím: Tvrdí mi moje švagrová, že orchideje kvetou její sestře pořád. Zalévá je vodou z "naložených"slupek z banánů. Slupky nechat ve vodě pár dní a pak tou vodou zalévat. Prý pak kvetou i ostatní (kvetoucí)kytky . Snažím se to a zdá se, že i "fialky" se zvedají...

    OdpovědětVymazat
  9. Tady je víc věcí, které mě zaujaly. Hlavně začnu tou vlastnoručně vyrobenou židlí, ta bude mít svoji cenu a od vnuka je moc pěkné, že podaroval praktickým výrobkem babi a dědu. Chválím ho. Znojmo neznám, ale v katakombách jsem byla několikrát, dvakrát v Táboře, pak v Litoměřicích a naposledy v Jihlavě. Zaujal mě také nejstarší vnuk, je vidět, že se dostane do kontaktu s významnými lidmi, jak je z toho snímku patrné, určitě to má na něj pozitivní vliv a "něco" z toho prostředí pochytí a přiučí se. Pochválím i Komorní Lhotku a v dáli Beskydy, ale vyzvednu i Havířov a jeho Nábřeží, meandry řeky Lučiny znám a jako městský člověk dovedu tyhle části města ocenit. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanka, v podstatě jsme hrdí na všech pět vnuků, ale zrovna jsem se zmínila o těchto dvou. Řemeslo a hudba,každý si zvolil svou cestu. Nejsou rádi, když o nich píši, ale přežijí to určitě,aspoň si to myslím ☺.Starší pracuje v nahrávacím studiu a opravdu se dostane do styku s různými lidmi a tak jak říkám,jsou lidi a lidičky.Mnohdy je skromnost, mnohdy velikášství a podle toho se i s lidmi pracuje,radost,ale také zklamání, tak jak to v životě chodí.
      Třetí vnuk v pořadí bude letos maturovat a tak jsme v očekávání jak se s tím vstupem do dospělosti popere. No nenudíme se,k Nábřeží se nám vážou vzpomínky s dětství našich dětí, ale to už je jiný soudek. ♥

      Vymazat
  10. Marti,to je hezké taková pošta.Taky bych dala a někdy i každý den dohromady takovou poštu.Píšeme si a posíláme fotky s dcerou,vnoučaty a se sestrama.Zaujala mě židle,už jsem si kolikrát říkala,jakby mě bavilo pracovat se dřevem.A krásné jsou i fotky z výletů a z přírody.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, kolikrát si říkám jak je fajn být aspoň takto v kontaktu. Zvláště v době covidové a nakonec i nyní, stále se kolem nás něco děje, co nás nevede do klidu. ♥

      Vymazat
  11. Lydie


    Moc zajímavá pošta a pěkné fotky.
    Přeji hodně pěkných procházek - jaro se blíží, tak na sluníčku bude fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkně vítám Lydie a děkuji za návštěvu, potěšila. ☺ ♥ ☺

      Vymazat
  12. Helenko to je hezké shrnutí. Moc pěkná reportáž a hezké fotografie. Máš rodinu plnou šikovných lidiček a to se cení. Mějte se všichni hezky, zdravě a ať se vám všem dobře daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jsem Marta, ale s Helenkou máme společné Beskydy, bydlíme od sebe jen co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky ☺ Děkuji za návštěvu a komentář. ☺

      Vymazat
  13. Nevím,co mám pochválit dříve.Prostě celkově paráda.
    Moc ráda jsem si u Tebe četla ☺
    Přeji krásný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a co tvůj blog, už jsi nový nezaložila? Přeji pohodové dny. ♥

      Vymazat
  14. Marti, zdravím a díky za prima počtu. Od všeho něco, moc se mi líbí židle, je super mít v rodině šikovného řemeslníka. Máš fajn rodinu ! Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Odpovědi
    1. Leni, mě si taky kolikrát dělají písmenka při komentářích co chtějí, zvláště když komentuji z mobilu. Přeji pohodové dny. ☺

      Vymazat
  16. Marti, to je krásných ranních zpráviček. Je vidět, že se nenudíte.
    Přeji klidný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu se Dáši nenudíme, jak začne teplejší počasí bude ještě lépe. ♥

      Vymazat
  17. To je hezká pošta, zprávy od tvých blízkých . Moc se mi líbí židle , je dobře že se ještě někdo učí pracovat rukama, v posledních letech řemeslníků ubývá . Tady už je skoro jaro i když dnes se trochu ochladilo, jen máme obavu jestli to není iluze . Měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, určitě ještě nám zima ukáže svou moc, ale jaro ji převálcuje určitě. ♥ ☺ ♥

      Vymazat