čtvrtek 23. června 2022

"ČESKÁ POŠTA - JE SPOLEHLIVÁ?"

 

Jednoznačně mohu napsat - spolehlivá není, ale "DRAHÁ " ano . O nespohlivosti mohu napsat pár příkladů - hlavně doporučené zásilky.Jednoznačně můžete být doma a stejně najdete ve schránce výzvu k vyzvednutí zásilky příští den na poště, neboť v ten den jste nebyli doma k zastižení. Snad největší případ nespolehlivosti České pošty, ke kterému jsem se nachomýtla při příchodu do vestibulu našeho tehdejšího domu se stal zhruba v 80.letech, kdy byla značná část poštovní tašky vysypána na odkládacím stojanu pod schránkami.Tehdy jsem telefonovala na poštu, že jsem našla v našem domě pohozenou poštu na odkládacím stojanu pod schránkami. Pracovnice pošty mě požádala, zda bych byla tak laskavá a poštu nastrkala do schránek. Po sdělení, že nemám čas běhat po čtvrti, jenž přísluší doručovatelce nastalo ticho, následovala prosba, ať vyčkám, že posílá okamžitě auto a vyvodí důsledky. Tehdejší paní doručovatelka si ráda přihla a tak není divu, že se rozhodla doručit poštu tímto způsobem. O tom, že se Česká pošta nepolepšila, pouze zdražila jsem se přesvědčila včera. Na blogu u Renatky - http://chudobka.blogspot.com/ jsem se zúčastnila hudební abecedy, vše si můžete  zpětně vyhledat na výše uvedeném kontaktu a kdo by chtěl, může se zúčastnit nové abecedy a to knižní. Nebudu vás napínat, spolu s Alenkou S. Šeptání do vrby jsme obsadily 2- 3 místo, Janka - Mé radosti místo - 1. Renatka nám poslala diplomy za účast na e- mail s tím, že máme kontrolovat poštu - obdržíme malou pozornost. Janka po krátké době oznámila na svém blogu radost z výhry, Alenka zřejmě odjela na dovolenou a má poštovní schránka zela prázdnotou. Vzpomněla jsem si na našeho vnuka Odráška, když nám po návratu z tábora oznámil, že od nás poštu nedostal a jen dodal, že si poštovní panáček vzal zřejmě dovolenou. Náš panáček, ani panenka zastupující panáčka dovolenou neměli, možná tak covid a oznámení k vyzvednutí zásilky se zázrakem objevilo ve schránce hned dvojmo a to až ve středu 22. 6. První mě oznámilo uložení zásilky 3. 6. na poště a druhé mě ve stejný den upozornilo, že byla zásilka  zaslána 21. 6. zpět odesílatelce.

Poštovního panáčka jsem potkala, když vycházel z našeho domu a já se vracela z nákupu. Hned jsem šla na pobočku České pošty zjednat nápravu, pracovnice mě potvrdila, že zásilku včera odeslala a nic se nedá dělat.
Bylo mě jasné, že je to vše nehoráznost a lajdáctví doručovatelů a já v očích Renatky budu při nejmenším za podivnou osobu a vůbec za ty prachy co se poště platí mají být rádi, že jejich službu někdo vůbec využívá. Však se můžete přesvědčit jaká je to láce zaslat dopis o váze 0,242 kg.- 69, - Kč. To jim nedaruji, řekla jsem si a začala jednat - telefon nikdo nebral, ale dočkala jsem se.
Po velkém úsilí, kdy pracovnice pošty, která má na starosti reklamace a její pro a mých proti - já vám to nemusím věřit, je to tvrzení proti tvrzení a nakonec fascinujícím prohlášením, že mě někdo první oznámení o uložení zásilky k vyzvednutí na poště ze schránky odcizil a určitě jste si každý den nekontrolovala schránku. To jsem se neudržela a řekla, že nejsem pitomá, abych se ve svých letech dožadovala něčeho, co jsem si sama zavinila.Z druhé strany zaznělo, že doručovatelé nejsou pitomý rovněž a že se nedá nic dělat. Zaslechla jsem druhý hlas, který se ptal, co se děje, zřejmě nadřízená, chvilku ticho a má námitka, že budu požadovat proplacení poštovného pro odesílatelku- udala jsem jméno, město odkud zásilku čekám už od začátku června a váhu z důrazem, že se jedná o obálku. Druhá strana obrátila, že vše prošetří a zavolá mě výsledek, pokud bude negativní budu jednat dál, zněl můj souhlas. Věřte nebo ne, do hodiny byl telefonát z pošty a oznámili mě, že se omlouvají a mohu si zásilku vyzvednout hned na naší pobočce a bude tam až do 6. 6. Samozřejmě, okamžitě jsem psala Renatce e- mail s omluvou, proč vázlo mé poděkování a nadšení. Ještě jednou moc Renatko děkuji a jsem jak už jsem psala nejen dlužníkem materiální, ale i duševní. U hudební abecedy jsem se odreagovala, poslechla jsem si moc hezké skladby a moc se těším na knižní abecedu. ☺Co obsahovala dotyčná obálka?
Bylo to milé překvapení ...


Všem, kdo jste dočetli až sem, přeji lepší zkušenosti s poštou, hlavně z jejich panáčkami a panenkami, což podle mě jsou občas nezodpovědní pracovníci a kazí to všem ostatním pracovníkům České pošty. Těm zodpovědným posílám kytičku, kterou nám přinesla včera naše dcera.

Mějte pohodové dny prožité v přiměřeném zdraví.

27 komentářů:

  1. Marti, zdravím tě s povzdechem, který jsi určitě už ve spojení s ČP slyšela: "Nejsou lidi". Ale lidi tam jsou, jen jsou asi přetížení nebo si službu lidem usnadňují. Ještě mám v živé paměti, kdy jsem "zkusmo testovala", kdy a v jakém stavu doručí našeho králíka (dar blogerce) do Prahy. Na naší poště jsem prosila, aby zásilka šla urgentně, aby to pošťáci ohlídali. Po 4 dnech jsem se ptala, nepřišlo jí nic ani oznámení. Po 6 dnech to začali hledat po různých částech Prahy a nakonec se dohledali, ovšem z králíka asi zbyla v dobře zabalené krabici jen smrdutá břečka. Už možná šli i po čuchu. Takže, na poštu pozor - já si nechávám posílat všechno po PPL a jiných, kdy je doručení jisté a milé. A za cenu, která je většinou i lacinější než ČP.
    Nakonec se ti zadařilo, dárek máš a blahopřeji k získání ceny ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty,vím, že je málo lidí,práce namáhavá,ale toto bylo čisté lajdáctví.

      Vymazat
  2. Fukčárinko vím, že si občas někdo stěžuje, že byl doma a přesto našel ve schránce oznámeni o uložení zásilky, ale já si nemohu stěžovat. Mně se to zatím nestalo. Já mohu naopak poštu pochválit za rychlost doručení. Když na výletech posílám z aplikace v mobilu pohledy, jsou doručené den po odeslání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiriz,kéž by to vše bylo stejné a Česká pošta takto fungovala.

      Vymazat
  3. Marti, to je mi líto, žes měla takové martýrium, ale stalo se to jistě více lidem, nám tady už kolikrát. Naposledy přišly boty a krabice byla ze strany načatá, asi někdo zkoušel, co obsahuje? Pohlednice od dcery z Dominik.rep. mi nedošla nikdy, ostatním do jiných měst všem ano! Asi to tu v N. ukradl někdo, komu se líbila známka. Prý byla moc hezká a pohlednice též.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nezbývá než doufat, že se to už vícekrát nestane.

      Vymazat
  4. Milá Marti,
    domnívám se, že potíže s poštou jsou převážně na Moravě. Moji přátelé v Čechách nic podobného nezažívají, ale já téměř nepřetržitě.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak já tedy s Poštou problémy nemám. Vše doručeno včas a v pohodě. Vše je prostě o lidech.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, to je mi líto. Já si nemůžu stěžovat. Všechno je to v lidech. Oni , ti zaměstnanci Pošty to také nemají lehké, co všechno ( zboží) museli nabízet a pokud vím, byla tam i šikana ze strany nadřízených, To je ale samozřejmě neomlouvá. Každopádně gratuluji k výhře. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,děkuji za gratulaci,mám v plánu Českou poštu prověřit,zda se polepší 🥰

      Vymazat
  7. Já mohu problémy s poštou potvrdit. Když si můžeme vybrat, využíváme vždycky jiného dopravce. Je to boj :)

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, také jsem kdysi měla podobnou zkušenost ,ale se zásilkou, kterou jsem si objednala a předem zaplatila. Zásilku totiž vydali úplně někomu jinému a v jiném domě. Byla jsem docela naštvaná, protože jsem doma na to čekala a ono to zrovna bylo doručeno do domu, kde bydlí "sociálně slabší" spoluobčané a strašně se divili, co to asi přišlo. Byla to ochranná skla na objektivy fotoaparátu, která také nejsou za hubičku. Nevěděli co to je, a tak to vyhodili k popelnicích a další sousedka to tam našla otevřené i s mojí adresou a myslela si, že jsem to ztratila a tak mi to donesla...Jinak bych se zásilky nedočkala asi nikdy a těžko bych zjišťovala, komu to předali. Teď už raději využívám "Zásilkovnu" nebo jiné doručovatele, kde mi oznámí i čas, kdy zásilku doručí, případně ji uloží v jejich boxu, který jsem si předem zvolila a ten si otevřu mobilem. S nimi mám zatím ty nejlepší zkušenosti a vše doručí většinou do druhého dne i kdyby to bylo bůhví odkud.

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, komentář napíši později, nechala jsem si totiž poštou poslat objednané zboží, tak uvidím, jakou zkušenost budu mít. ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, nevím, odkud pocházíte, ale u nás si pošta dost polepšila - ano, párkrát se nám stalo, že jsme nebyli zastiženi doma, přitom jsme doma byli, nebo jsme dostali zprávu, že z technických důvodů nemůžou doručit zásilku, přestože ráno toho dne přišla zpráva, že nám budou doručovat balík. Ale teď - divím se tomu - balíky chodí bez problémů. I když, se přiznávám, že pokud máme možnost, využíváme raději jinou dopravu.
    Dáreček za Hudební abecedu je moc pěkný. Taky mě to bavilo, ale do knižní se zatím nezapojuji - počkám, jaké téma bude v příštím kole. 🙂
    Mějte se krásně a přeji pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  11. Nikol, pošta zklamala v Havířově. Budu se těšit na Tvoji u set v knižní abecedě.

    OdpovědětVymazat
  12. Dost často slýchám stížnosti na poštu, ale já s nimi nemám problém. Často nakupuji přes internet a zásilky mně chodí včas a v pořádku. Předem jsem upozorněna mailem kdy balík přijde a ještě se nestalo, aby se zpozdil nebo byl porušen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nákupů přes internet máme stejné zkušenosti, manžel si takto několikrát objednal. U tohoto způsobu opravdu přišla SMS,ale obyčejná korespondence vázne.

      Vymazat
  13. Jsem tady, abych se vyjádřila podle svých zkušeností. Bude to dost podobné jako u mé předchůdkyně Jitky. Objednávám si věci a nakupuji přes internet a jedině volím dopravu od České pošty. Nikdy jsem neměla problém a dnes to bylo také standartní. Takže za mne spokojenost. Napíši k tomu článek u sebe na blogu. ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Hanko,tak jak už píši odpověď Jitce,ano při objednávce na internetu přijde SMS,ale při zaslání dopisu(úřední oznámení o školení vol. komise) vhodí do schránky upozornění o uložení zásilky na poště pro nezajištěného adresáta doma.

    OdpovědětVymazat
  15. U nás s doručováním potíže nemáme. Jsme také jediná rodina toho jména tady a cokoliv by došlo a patřilo jinam si předáme. Bereme poštu- tedy spíš balíčky případně pro sousedy, aby nemuseli na poštu. Jsem většinou doma, takže není problém.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak takové případy znám osobně, a je to dost nemilé.

    OdpovědětVymazat
  17. Marti, vše nejlepší k svátku, ale zdraví je nejdůležitější> ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, moc děkuji za přání a souhlasím - zdraví a zase zdraví, to je velmi důležité, beru i přiměřené ☺

      Vymazat