středa 23. listopadu 2022

" MALÉ I VELKÉ RADOSTI"

 

Po dlouhé době starostí došlo u mě i na malé radosti. Starost jsem měla a to nemalou s ukončením s více jak dvanáctiletém vedením našeho klubu seniorů a to ze zdravotních důvodů. Už delší dobu jsem věděla, že nejsem ten "tahoun", který povzbudí své klubové kolegy jak v aktivitách v klubu, či pořádaných městem. Dlouho jsem avizovala své odstoupení, snažila se povzbuzením získat "někoho" z členů. Marná sláva, marné snažení, vždy vše vyznělo "prý" jak mé strašení. Až přišel den "D" a postavila jsem milé kolegy před hotovou věc, buď budete mít nového předsedu, nebo se klub zruší. Nebudu zde vypisovat co následovalo, než vzalo osazenstvo mé SOS volání vážně ☺! Sláva první radost byla na světě.
Od 1. 12. 2022 máme novou předsedkyni a já budu k dispozici se svoji zástupkyní jako přítel na telefonu pokud bude potřeba, věřím, že ne!  Malé velké radosti hned převáží ty občas se valící starosti běžného života jak už v rodině, či v našem okolí. Mimochodem, stále kvetoucí muškát na fotografii v úvodu mě dělal radost na balkoně až do 17 listopadu, kdy byl přenesen na parapet na chodbu.Druhá radost a to "velká" proběhla včera, konečně jsme se s kamarádkou sešly od prázdnin na první kafíčko. Probraly jsme mnohé, ale jak známo ne vše, stihly jsme ještě nakouknout do pár obchůdků. Marně obhlížím už druhým rokem tamní obchůdky s účelem koupě delší bundy, no bundy, něčeho co by nebylo ani bunda, ani kabát, co by mě padlo do oka. A najednou, prásk bum, už míříme na zastávku MHD a jeden vzájemný pohled do očí, pokrčení ramen stačilo dát souhlas a byl tam!
"ŠIK KABÁTEK" jak jsem dnes uvedla blogu "Moravská Ruža"v její kavárně. Kdo by se divil, že zde dávám ódu na "ŠIK KABÁTEK", tak jen pro vysvětlení, byla jsem požádána a ráda splním a o radost se podělím.
Lehký, šik, údajně nepromokne, neprofoukne, cena 1,990 Kč, no nekupte to na cestu do klubu, když tam budu docházet už jen za zábavou na kus řeči s kafíčkem. Bože jak já se těším, už nebudu muset přemýšlet o programu, už nebudu muset chodit na schůzky předsedů s Magistrátem a vstřebávat ty změny, které v rámci úspor musí být. Jak sdělit svým klubovým kolegům, že nedostaneme autobus na pro nás vyhovující krátký výlet do podhúří Beskyd, kde nám tělesně postiženým bylo dobře, nebo do okolí za poznáním historie i současnosti. Proč dostaneme obludu, do které se nám špatně nastupuje a vystupuje s tím, že bude nejlepší vyčerpat najednou 200 - 250 km, proč na nás nemají už ohled a neumožní nám výlet na který máme dispozice. Řešení jsem našla, spojila jsem naše km s druhým klubem, už se nezúčastnila tak jako mnoho našich členů z jediného důvodu, bylo to na nás moc. Sice účastníci zájezdu lamentovali jednak nad délkou jízdy do cíle, nepohodlím při nástupu a výstupu, vyčerpanost, ale vrchnost byla spokojená. Splněno, odškrtnuto, další akce  v pořadí, vše pro seniory, jede se dál. ☺
Tak jedu dál i já, mám možnost výletů se svým mužem a rodinou. Dělám si a budu dělat "MALÉ I VELKÉ RADOSTI", vždyť stačí povznést se nad malými starostmi a být rád, že nejsou větší. Všem, kteří jste dočetli až sem děkuji za trpělivost a kdo ne, nevadí, ne všechny zajímá malá i velká radost, či starost, vím máte toho sami dost.





38 komentářů:

  1. Marti je fakt, že nám síly rychle ubývají a je potřeba, s aby se "kormidla " uchopili ti mladší. Kabát mám podobný, jen vnitřek červený a dá se nosil na obě strany. Buď v černé nebo v červené barvě... Tak že jsou to dva kabáty v jednom. Přeji Ti hlavně hodně zdraví a ještě si užij mnoho krásných chvil i výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, věřím, že nová předsedkyně povede náš klub ke spokojenosti alespoň části členů. Zde bych připomněla ono staré známé - není ve světě člověk ten,aby se zavděčil lidem všem 🥰

      Vymazat
  2. Marti,tak ty si byla tak činná.Ale je pravda,že jak je člověk starší už o žádnou zodpovědnost nestojí.Ale je dobré být často mezi lidma.Beru to podle sebe,že mě to mezi ně táhne.Kabát je opravdu šik,líbí se mi moc.Budeš kočka.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, mám radost, že jsi se zbavila nepříjemných povinností a teď už se budeš jenom bavit kafíčkovat. Nakupuji podobně jako ty, ta věc mě musí oslovit a pak už je to jasné. Měj se hezky, přeji hodně malých i velkých radostí, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko,jak na byla vděčná,že mohu potěšit ostatní a tím i sebe, když jsem se po operaci stala invalidní důchodkyní. Plná elánu v 56 letech a bác, sama doma, rodina v práci, vnoučata v MŠ. Hledala jsem činnost ve skupině tělesně postižených,potřebovala jsem proniknout do jejich aktivit a ne si zoufat a tak to vše začalo. Dnes říkám,díky za to.

      Vymazat
  4. Marti, bezvadně jsi rozsekla problém, je na čase, aby se mladší zapojili do dění.Výletovat umíš a tak jen zvolníš a bude to, kafíčkování ( čajíčkování ) rozumím, to musí být.Držím ti palce, abys měla pěkné dny i nadále. Jiřina z N.
    Poslední muškáty jsem uklidila z balkonu tento týden a tu noc šla teplota pod nulu!!! bylo to těsně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko ,připadám si nyní více svobodná a šťastná,už to bylo moc.🍀

      Vymazat
  5. Zdravím Marti. Když je člověk na místě, kde se stará skvěle o druhé v jakémkoli spolku, členové si zvyknou a velmi těžko pak přijímají fakt, že nic není napořád. A když ví, co předsednictví obnáší, nikomu se do toho nechce. Ale zdraví je přednější. Užívej si klidu a věnuje se svým zálibám podle svých sil. Kabátek sis koupila pěkný, tak ať tě v zimě pěkné hřeje. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda, že jsi kabátek představila. Co už my máme za radosti? Něco na sebe, když už to "starší" tak nesedí. O tom, že dávat lidi dohromady něco vím. Spolužáci z 8. i spolumaturanti umírají, případně nemohou už přijít ze zdravotních důvodů, tak už to pomalu upadá i ty sedánky s několika z nich jsou čím dál řidší. (tak jsem tě tak trochu donutila ty malé radosti popsat. Jsem ráda , že chodíš do kavárničky, ale víš, že ráda čtu i další blogy, mám je v oblíbených, aby to každý našel. Díky. (Já bych ho asi ukázala v další kavárničce, kdybys moc váhala, víš? Takto je to správné.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko,tak nějak jsem se vypsala z více starostí i stresu,co by se stalo,kdyby následovnice nepřijala. Bylo by mě nelehko,kdyby se klub zrušil a spousta lidí by byla smutná,doma opuštěná,neměli by se těšit na ty úterky. Tak Ti moc děkuji,my dvě víme jak potěšit druhé a tím i sebe. Rozdávat radost a pohodu👍🍀

      Vymazat
  7. Marti, sice nevím, ale odhaduji, že do podobných funkcí se moc lidí nežene. Mnozí umějí kritizovat a tím pak znepříjemňují ovzduší, umím si představit. Je to záslužná práce, kterou jsi odvedla a snad Ti někdo na fóru poděkoval? Ono se řekne, že to mohou dělat mladší, ale mezi seniory zase té mladé krve a řekněme schopných to dělat asi moc není. Tak to nějak vydýchej a obrať list, pokud to jde. Kdo někdy pracoval s lidmi, ten pochopí.
    Muškáty vždy krásně rozkvetou a rozrostou se na konci podzimu, i moje sousedka muškáty má košaté, popínavé, ale nemá to kam dát, tak si pak na jaře kupuje nové. Já už na balkoně nic nepěstuji, raději vyjíždím pryč.
    Přeji pěkné bezstarostné dny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,děkuji Ti za milá a pravdivá slova. Moje odstoupení mnoho členů hned nepřijalo,nebo spíše to nechtěli akceptovat a uvěřit, že to myslím vážně. Následovaly dotazy zda budu stale do klubu docházet,pak došlo ke smíření s novým vedením po mém ujištění, že budu přítel na telefonu. Doporučila jsem nezabývat se tím co bylo.,ale tím co bude. Jak si klub povede je na všech členech. Poděkování od členů, mě stačí, když se lidi baví a rádi do klubu dochází. Dál,nevím,dám však vědět.🥰

      Vymazat
  8. Marti, moc Tě zdravím. Kabátek je opravdu šik, moc se mi líbí a určitě Ti bude slušet na výletech I cestách na kafíčkování ! To je dobře, že jsi předala žezlo, kdo něco podobného nedělal, nedovede si představit co s tím je práce. Hezky si odpočivej a užívej předvánoční čas, moc Ti to přeju. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko,ani nevíš jak se mě ulevilo,klub pojede dál,já se v klidu dám zdravotně do pořádku. Mnoho lidí nechápe,proč výměnu kolenních kloubů nejde provézt "u mě" současně s vedením klubu🥰Nechápou, že chci být v klidu a konečně si vychutnat nic neřešit.Dekuji za milá slova.🍀

      Vymazat
  9. Napsala jsi to pěkně. Prostě nic netrvá věčně. A člověk musí odhadnout, kdy už se v určité roli dobře necítí dobře..
    Kabátek máš moc hezký, takže malé výlety, občasné dýchánky s kamarádkami...prostě to, co máš ráda.
    Hezký už skoro adventní čas. Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji za pochopení,zdravím a přeji pohodové dny🍀

      Vymazat
  10. Ahojky Fukčárinko,
    kabát nemá vadu. Já jsem už letos na jaře šla do delší bundy konečně s kapucí. Furt tu různě prší, leje, mrholí, fouká a já čepice natož pak deštník nenosím...
    Užij si všech radostí, které nás ještě mohou sem tam potkat. Měj se, co to dá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alko, mě zase brání v nošení deštníku otravné francouzské hole. Jak já bych byla ráda za dámu s deštníkem 🥰 Na každý pád dovedu se naštěstí těšit jinak a neřeším blbosti. Narazim kapucí a jdu,pokud ven musím,🍷i když červené nemusím,pripijim na zdraví Tvým oblíbeným červeným suchým 🥰

      Vymazat
  11. Kabátek je opravdu šik. Já takhle hledala vloni, běhala jsem od obchodu do obchodu a nic. |A pak jsem šla do Tesca na běžný nákup a ejhle . byl tak. Dlouhý zimní kabátobundič :-)

    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  12. Zdeňka-Anna

    Dobrý den, jak se zdá, všichni už viděli šik kabátek, jen já ne, tak to napravuji.
    Takže chválím, hřejivost z něho přímo sálá, černobílý vzorem mi připomíná Řecko.
    Tak ať hřeje.

    Muškáty kvetly letos velice dlouho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni Zdenko- Anno,vítám Vás 🌹 děkuji za milá slova. Šeptam pouze Vám, také šik kabelku jsem si pořídila.😱🥰

      Vymazat
    2. Zdeňka-Anna

      O kabelce ani nešpitnu. :-)
      A příště bez té "paní", prosím.

      Vymazat
  13. Muselo to být těžké, když jsi volala po změně a klub to neslyšel. Ale jsi dobrá, zvládla jsi to. Je potřeba si dělat radosti. Někdy menší, někdy větší.
    Ten kabátek je parádní. Líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko,tady se osvědčilo rčení - kdo si počká,ten se dočká 🥰

      Vymazat
  14. Renatko, sice se vše protáhlo,ale úspěšně doufám klub bude pokračovat.🍀

    OdpovědětVymazat
  15. Dobře jsi udělala - tak i tak. Kabátek ti poslouží jak potřebuješ, a konečně jsi si udělala radost. Měj se co to dá nejlíp a přeji ti novou svobodu. Své pro lidi jsi za ty roky už udělala, teď už můžeš jen poučeně radit ;-)))

    OdpovědětVymazat
  16. Kitty,děkuji za milá slova,také Ti přeji brzké uzdravení a přežití zimy s Terezkou v teple domova.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za odpověď, obdivuji, že odpovídáš na každý přijatý komentář. Přeji ti pohodovou i druhou adventní neděli :-))

      Vymazat
  17. Takové radosti ti přeji! :) Usmívala jsem se při čtení o tom, jak budeš do klubu chodit jen na kus řeči a na kafíčko, já jsem vlastně něco podobného, jako jsi bývala ty, jen za to dostávám řádně zaplaceno :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, stačí si přečíst mou odpověď na komentář v pořadí třetí a budeš v obraze. Vše se dělo pro radost ,kterou mě přinášel pobyt v klubu a později jsem tu prvopočáteční svou radost předávala druhým bez nároku na honorář. Mohla jsem si to dovolit, byla jsem v plném invalidním důchodu.🍀

      Vymazat
    2. A tak to má být :). Moje pracovní místo mi bylo sesláno z nebe, kolikrát říkám, že jdu z domova do domova, tak je mi tam s klienty hezky. A až jednou budu v důchodu, možná v tom budu taky pokračovat, jen tak, pro radost :).

      Vymazat
  18. Mně se kabátek taky líbí.
    Je to smutná doba plná šetření a nevděku.
    Bylo to dříve jiný? Nevím, netroufám si soudit.

    OdpovědětVymazat
  19. Těžko říct,ale poslední dobou je to naprd velebnosti 😱

    OdpovědětVymazat
  20. Myslím, že umět si dělat byť i jen pidi radosti je důležité. A šťastní ti, kteří to umí :-)

    OdpovědětVymazat