neděle 5. listopadu 2023

" MÝCH DVANÁCT PODZIMNÍCH DNŮ POBYTU V KONTEJNERU "

 Nelekejte se, nebyla jsem unesena, můj pobyt v délce dvanácti dnů v kontejneru byl dobrovolný a hned dodám až na to, že jsem byla po výměně kolenního kloubu TEP i pohodový. Nyní něco málo ze zdroje : 


V lednu 2021 byl zahájen provoz v nové modulární a klimatizované budově. V přízemí se nacházejí ambulance chirurgie páteře a ortopedie, včetně protetiky, v prvním podlaží oddělení následné péče a v druhém podlaží ortopedické oddělení, včetně jednotky intenzivní péče a dospávacích lůžek.

Nová budova, kde jsem byla hospitalizována po dobu dvanácti dnů byla postavena z kontejnerů, jak už jsem psala, byly to dny pohodové. Jedničku s pěti hvězdičkami si zaslouží veškerý personál 1***** ☺

Od spodku až na vrch, od vrchu až dolů - veškerá péče neměla chybu, úsměv, ochota, profesní přístup, úklid a nakonec servis z kuchyně, bóže to vynikající a pestré jídlo. Ovoce, zelenina a ty hornické porce, no mana nebeská - za mě vždy pochvala, snězeno dočista, dočista. Ne tak u ostatních pacientů a víte proč? Buď to byli šťourové - to nejím, brrrr a nebo jim rodina stále "chudáčkům" nosila jídlo z domu. To byl kámen úrazu, několikadenní skladování v nočním stolku a posléze nabízení nám ostatním spolupacientům. Brrr, říkám nyní, ne, ne, neměla jsem chuť na oslizlé kuličky hroznového vína, a už vůbec ne na starý zákusek, o chlebíčku nemluvě☻ Rodině jsem dala stop nošení dobrot, leda tak kávu z automatu, ráda všechny postupně uvidím, či uslyším, ale nic nechci, vše mám. Pouze toaletní papír, ten měl každý svůj, nechtějte vědět moji spotřebu ☺, nevěřili by jste, v tom jsem borec .

Mám těch zážitků spousty, setkala jsem se tam s různorodými lidmi, měla jsem štěstí a potkala tam i kolegyni z práce, řadu let jsme se neviděli. Dokonce jsme ležely na stejném pokoji. Přeskočím pár dnů v počtu 22 mého pobytu v nemocnici a dám sem pár fotografií podzimu jak jsem jej viděla při cestě domů z okna sanitky. U Jarušky byla výzva - Podzimní fotografie, myslela jsem, že pořídím něco z okna pokoje, chyba, výhled na špičku jehličnanu ☺.
Rozmáznutý podzimní den z okna sanitky, ve skutečnosti slunný, postupně mraky ovládly oblohu a zbytek dne propršelo. Silnici lemoval z obou stran les s podzimní paletou barev, bohužel fotografie tomu neodpovídá ☺
O chloupek úspěšnější je další fotografie zorané pole...
A opět podzimní příroda pořízená za jízdy z okna sanitky - "Rozmáznutý podzim"
Doma, konečně už už jsem si dělala pohodlí a přijel manžel z plánované kontroly u lékaře, proto cesta domů sanitkou. Měla jsem domluvené očkování proti chřipce, tak znovu ven do blízkého zdravotního střediska. Tam rychlá akce, sestřička je velmi operativní, stačilo zaklepat, vejít do zástěny a hned očkování provedeno s úsměvem a přáním pohodových dní. Předání propouštěcí zprávy, zbytku injekcí na ředění krve a odjezd domů.
Už konečně doma a stále milé vzpomínky na pobyt v nemocnici, kochala jsem se pohledem na rozkvetlé chryzantémy. Manžel dal truhlík už ke mě do pokoje ...
Až po 22 hodině mě napadlo, vždyť chryzantémy patří také k podzimu ...
A vybarvená kopřiva spolu s chryzantémou zrovna tak, snímky pořízené 3. 11. po 22hodině, tak se vejdu i k podzimní fotografické výzvě k Jarušce ☺ https://duchjara1.blogspot.com/ tam najdete všechny zúčastněné blogy a opravdu krásné fotografie podzimu
Neváhejte a pokochejte se v povečer krásami fotografiií zúčastněných blogerek https://duchjara1.blogspot.com/ 
Ještě dám tip na skvělou knihu od Evičky, která se čte sama, tedy pokud máte rádi detektivky -krimi z doby Václava II. - MARTINA NOVOTNÁ - ZÁHADA ZMIZELÉHO ŠLECHTICE ☺ . Přeji všem pohodové dny prožité v přiměřeném zdraví, jdu polohovat a zároveň chladit kolénko.Vaše blogy sleduji, ale málo komentuji, ono to jde z mobili špatně . Písmenka si dělají co chtějí a v nemocnici nebyl stále přípoj na internet ☺









28 komentářů:

  1. Marti, díky za poznatky, péče o pacienty je hlavně o lidech, takže se ti věnovali a určitě měli radost, jak jsi zvládla operaci a užívali si tvojí příjemné povahy. Lázně ti dodají náladu a společenské vyžití a přijedeš domů jako nová. Přeji pěkný zbytek víkendu :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty,byla jsem spokojená a na lázně nyní čekám. Zřejmě až v lednu, v emailu na můj dotaz odpověděli,že mají plno až do konce roku, ubezpečení,že jsem flexibilní a neřeším předvánoční a vánoční šílenství kvitovali. Pokud někdo odmítne jsem na řadě dříve.

      Vymazat
  2. Lydie
    Tak to je fajn, že je všechno v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, jsem ráda, že jsi vše zvládla. S těmi pacienty máš pravdu. také jsem se s takovými setkala, co mají na všechno připomínky a při tom by si té péče měli vážit a jídla obzvlášť. Jsem ráda, že jsi v pořádku a děkuji Ti za účast ve výzvě. Odkaz přidám na blog. Přeji Ti už jen samé pohodové a krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti přeji pohodovou rekonvalescenci a pěkné podzimní dny.Moji dcerku čeká obdobná operace v březnu (kyčle),tak snad bude také vše v pořádku.Budou jí operovat na Fifejdach.Díky za info.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Johanesi, zdravím a děkuji za povzbuzení. Na Fifejdach mě v roce 2006 prováděli plastiku mediálního kondylu.- popravili narušený kolenní kloub.Nyni došla řada na výměnu TEP. Držím dceři palce i pěsti 🍀,jsou tam machři 👍

      Vymazat
  5. Marti, díky za příspěvek, který se nese ve veselém duchu, i když tuším, že po operaci nebylo vše příjemné. Ty prostě nemůžeš pár let říkat ,,na stará kolena,, když budeš mít tak mladá.
    Líbí se mi tvé fotky ze sanitky, prostě jsou to umělecké fotky a basta. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, důvěrně šeptám 🙈bolelo to jak sviňa 🥰,ale tlumili kapaky,léky a úsměvy. No já stará páka, která zažila mnohé to brala pozitivně,co jiného,nyní mě je hej 🥰☘️

      Vymazat
  6. Marti, ve zdravém těle zdravý duch a podle noty Tvého psaní, jsi zdravá. Hlavně, že jsi v pořádku a ráda čtu, jak se tam o pacienty dobře starají, to člověka potěší. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,jak píši výše Jiřince,stará páka vydrží ledaco🥰🍀

      Vymazat
  7. To je takový optimistický příspěvek. Je fajn, že se cítíš dobře- to je hlavní. Tak aťi rekonvalescence proběhne co nejlépe.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, nejhorší máš za sebou a teď už tě budou čekat lázně. Bereš to všechno s humorem, a to je super. Také nemám ráda věčné stěžovatele, ale co naděláme. Někdo to má jako sport. Osobně jsem vděčná za každé jídlo, které nemusím sama vařit a vybíravá rozhodně nejsem. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,přesně tak,jeden nemusí vařit a to je hlavní.Manzel měl navařeno v mrazáku 🍀

      Vymazat
  9. Marti, tvůj optimistický článek mi zlepšil špatnou náladu. Řeknu ti, že jsi výjimka. Většinou každý po návratu z nemocnice není tak nadšený, jako ty. Ale myslím, že jsem už slyšela chválu na havířovskou nemocnici. Takže, ať ti kolínko dobře slouží, ať tě i ostatní orgány nezlobí. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,více je rozepsáno v odpovědi Jiřince,bez bolesti to není,ale spokojenost s personálem od spodku až po vrch je velký bonus.Byla jsem v Hornické Karvinské nemocnici.Nyni čekám na lázně,doma cvičím a udržují se fit,zařadila jsem o rotoped bez zátěže 🚴 Více v emailu🥰

      Vymazat
  10. Se zájmem jsem si přečetl Tvůj optimisticky laděný článek. Je dobře, že k situaci takhle přistupuješ. Přeji Ti zdárnou rehabilitaci a i nadále jak říkával televizní rosničkář Ján Zákopčaník: "Slunce v duši".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiří,děkuji za podporu a Tobě rovněž slunce v duši 🍀

      Vymazat
  11. Marti,parádní reportáž z lázní. Máš ve všem pravdu, také jsem byla v lázních V,.Losinách po operaci kolena spokojená jak s jídlem , ubytování chováním personálu, navíc jsem, tam měla notebook a mohla ho používat. Lidé jsou divní a pak tím vyrýváním otravují druhým pobyt.
    Ty tvé rozmáznuté fotografie by určitě ocenil čerf jako umělecké - náhodou jsou moc zajímavé a kytičky potěšily. Jsem ráda, že jsi spokojená a přeji dobré fungování nožíček. A vlastně všeho.♥

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Marti, ležím konečně ve své posteli, dnes mně propustili do domácího ošetření už ze třetího pobytu v ÚVN. Ale ještě to bohužel nekončí. A zatímco ty chválíš kontejner, já chválím veškerý personál pro jejich odbornost, profesionalitu, lidskost a milé chování. Jednou o té mé nemocniční anabázi napíšu článek, ale teď to ještě nejde
    Ležím na zádech, klovu písmenka do mobilu a vzpomínám na polohovací postel. A ne a ne usnout. Asi mi také chybí ta ampule s infuzí proti bolesti.
    Měj hezké uzdravující dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, zdravím a přeji co nejdříve uzdravení,aspoň přiměřeně. Na infuze je spolehnutí,chválila jsem vlastně také personál od spodku až po vrch,kontejner byl navíc
      Rychlá stavba v dnešní době s luxusem uvnitř včetně personálu. Drž se Alenko,musí být už jen lépe 🍀

      Vymazat
    2. Marti, moc děkuju. Třetí den jsem doma, zvládám zatím ležet jen na zádech a vydržím malou chvilku sedět u jídla. Muž o mně vzorně pečuje. Já před nástupem do nemocnice navařila a zamrazila jídlo do krabiček. Ve středu jdu na vyndání svorek. Další operace je naplánována na 4. prosinec a pak by se konečně ten hnusný půlrok mohl zlomit k lepšímu. Vánoce letos budou jen symbolické. Už jsme rušili v létě moje kulatiny, oslavy vnoučat , svátků. Teď v pondělí jsme měli výročí svatby, to co bude, jsou narozky muže. Pokud vše dobře dopadne, vynahradíme si to napřesrok.
      Měj hezké dny a opatruj se.🍀♥️

      Vymazat
  13. Marti, gratuluji, že máš vše za sebou a také jsem ráda, že jsi nemocnici zmínila. Já mám s páteří velké problémy, jsem zvědavá, jak se to bude řešit, ale na operace se asi čeká hodně dlouho. Listopad možná rozhodne, co mi vlastně je. A pokud bude operace nutná, už se nebudu tolik bát, pokud bych měla péči jako ty. Tak se drž děvče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško,první operace jsem se obávala,druhá už byla rutina. Hlavní je být psychicky v pohodě. Doporučuji pokud nebudeš mít hned lázně,domluv se na rehabilitaci z lůžka na lůžko. Já to měla s rehabilitací a lázně doměsíce
      Přeji Ti dobré pořízení.🍀

      Vymazat
  14. Díky za tak milé povídání, moc mě potěšilo a spravilo náladu! Ať se Ti dobře daří a brzy dobře chodí! Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat