neděle 19. července 2020

" JEDEME PRO MED"


Pozvu vás kousek do přírody, my jsme spojili příjemné s užitečným a zajeli v pátek k našemu dlouholetému dodavateli medu.
 
Bydlí v malebném prostředí v Pobeskydí a vždy jsme moc spokojeni.
 Jsme v cílu cesty, nákup medu obstaral manžel a já fotila okolí. Čekanek rostlo v okolí cesty spousty.


Nebude trvat dlouho a opět budu každý týden strouhat syrový zázvor do medu doplněného šťávou z jednoho citrónu. To vše promíchám a uzavřu ve sklenici se šroubovacím uzávěrem, uložím do ledničky a každé podzimní a zimní ráno budeme užívat lžíci tohoto lektvaru. Naložím vždy dávku na jeden týden. Vyzkoušejte, je tam plno vitamínů, my začaly s dávkováním jedné čajové lžičky denně, skončili jsme u lžíce polévkové. Občas, jak si mé tělo řekne, vynechám užívání lektvaru den – dva, ale pak na novo.
Pošeptám jen vám, že si občas vezmu lžíce dvě a pak zřejmě je potřeba pauza, teda já to tak mám. Jinak med mlsáme i tak, občas si přisladíme čaj, či kávu, ale ne prosím do horkého nápoje!!! Cena medu se zvýšila, k mání je pouze med lípový a květový, po lesním medu není ani památky. Ten mě chutná nejvíce, bohužel kůrovec včelkám nepřeje.
Co mě zarazilo, tak zloději včelstva, ba přímo úlů, to je nehoráznost. Včelařům stačí onemocnění včelstva, ale odcizení, navíc se prý děje na objednávku a pro koho?  Údajně pro „včelaře,“tak to byla pro mě pecka, takový nemá co pohledávat mezi včelaři. Škoda jen, že se včelky neumí takovým zlodějům bránit, měly by je bodnout několikrát a pořádně jim dát za vyučenou. Nu což i takový lidé jsou kolem nás. Přeji vám všem pohodové dny prožité ve zdraví, včelkám bydlení u pravého včelaře v dobrém rajónu, bez kůrovce a zlodějů.


22 komentářů:

  1. Fukcarinka čile přestěhovala blog a už je zase v plné blogerske formě. Já se teď zabydluji na adrese:
    jirik-bloguje.pise.cz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiří, vše mám poznačené, určitě zavítám. Nyní bych chtěla vše došperkovat.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. První pokus máme úspěšně za sebou, tak snad to půjde ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, uf, máme a nyní klídek a šperkovat postupně

      Vymazat
  3. Moc zajímavý článek a nádherné fotky. Tak ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  4. Lydie
    Pěkné fotky. Med mám také ráda....

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, obrázky jsou moc pěkné. V Beskydech jsem byla jen na výletě v osmičce, moc se nám tam líbilo. Byly jsme ve třídě tři Hany a kluci hned záviděli, že máme chatu Švarná Hanka.

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím to vypadá, že tady = blogspot skončím taky, ale ještě budu zvažovat. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, spojili jste příjemní s užitečným a pořídila jsi nádherné fotky. ten recept si píšu. jako prevence proti nachlazení a nemocem a možná i koroně. Člověk by řekl, že ta obec včelařská drží pohromadě. že je to včelařů velký kůň a hele. No řekla bych, že v této vlčí společnosti, kdy všechno řídí peníze se už není čemu divit. když se kácí lesy, i včel ubývá a lesní med je určitě už vzácnost. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  8. Vítám tě na blogspotu. My pro med obvykle nejezdíme, on jezdí k nám. Necháváme si ho dovézt od švagrové. Ale už jsem našla i přímo v Prostějově včelaře, takže asi začnu jezdit :-)
    Mám prosbu, mohla by si sem dát gadget Folow by to email, abychom nám chodilo upozornění na nový článek od tebe?

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké fotky a recept si zapíšu.

    OdpovědětVymazat
  10. Vítej na blogspotu. Myslím, že si brzo zvykneš.
    Zázvor s medem a citrónem je dobrá medicína. Taky ji používám.

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, jsem poprvé na tvém novém blogu a zírám, ale co, ostřílená blogerka se hned pozná a nějaký kolaps na blogu tě nezastaví. Tak to má být. Článek je zajímavý a také jsem netušila, že i včely se dají krást, já patřím mezi alergiky na včelí bodnutí, tak kolem včel jen opatrně. Přeji ti, aby se ti na novém blogu dařilo a líbilo. Zatím budu chodit jako anonymní, ale vždy se podepíšu. Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Včera jsem tu nechala komentík a je fuč!😲 Snad se tentokrát zadaří.
    Připomněla jsi mi, že musím zavolat svému včelaři. Jezdím si k němu pro pohankový med.😋

    OdpovědětVymazat
  13. Tak vidím, že budu asi jediná blbka, která to zatím nedala. Adresu mám zapsanou a ještě na nový blog mám trochu času, tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
  14. Med, citron, zázvor, naložíme do sklenice a dáváme do čaje celý rok. Hezké fotografie. Jak jsem psala u Evky, v pravém sloupci Rozvržení, modře je přidat gadget a tam si vybereš co, třeba ten email, zas rozklikneš,nezapomenout vždy uložit... Vždycky to důležité je modré... Jinak máš krásný blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, jsem si nevšimla, že už ten email na blogu máš... Nu jo, se pozná ostřílená blogerka :)

      Vymazat
  15. Hurá, Fukčárinka je v novém. Tak vítej děvčico.

    OdpovědětVymazat
  16. Marti, my jedeme k našemu dlouholetému dodavateli medu zítra. Zdravím a přeji úspěšné blogování jako v minulém. :-) ☼

    OdpovědětVymazat