středa 2. září 2020

" PORTOBELLO"

 

 Na žampiony "Portobello" jsem měla spadeno již vícekrát, ovšem doma se vždy připravily obyčejně na kmínu opečené na pánvičce. Co tak zkusit "Portobello spojit se zeleninou a připravit je na grilovací pánnvičce s přidáním mého oblíbeného tymiánu. Vypravila jsem se do obchodu a hurá žampiony „Portobello“ na mě doslova čekaly, na to, že byla spotřební doba do 4. 9. byla v regále poslední krabička, tiše jsem slavila vítězství už na prodejně. Ještě koupit červenou cibuli a další potřebné mám doma.


Nejdříve jsem mínila použít olivový olej, ale uvědomila jsem si vzápětí, že je výhradně do salátů a tak jsem použila k vytření grilovací pánve klasiku - slunečnicový.

Koření můj oblíbený tymián a zbytek koření zelenina na gril, nejdříve ogrilovat plátky samotného Portobella spolu s nasekanou nožkou a pak s plátky hlavičky šup na talířek pod pokličku.

Další suroviny předem připravené jsem přidávala postupně - červenou cibuli nakrájenou na měsíčky, česnek na plátky, papriku a rajčata, půl červené feferonky, sůl a pepř až v závěru, kdy jsem dala pánev ze sporáku. Ještě navrch slabý plátek másla, skoro neviditelný a následovaly lukulské hody s přídavkem bílého jogurtu na kraji talíře, který nebylo potřeba nijak ochucovat. Těšila jsem se na první sousto a zvolila jsem předem chléb, ale dovedu si to vše představit s těstovinami a nebo s rýží, či jiným pečivem.

Každopádně jedna hlavička "Portobella" byla pro mě ve spojení se zeleninou až moc velká porce, ale chutnala výtečně. Zvládla jsem vše s polovičním krajícem chleba. Zítra bude na řadě druhá hlavička, přemýšlím o spojení s těstovinami, ale to se rozhodnu až zítra. A co vy máte rádi žampiony? A co tak avokádo, to jsem měla dnes k snídani v kombinaci s rajčaty, mírně osolené a opepřené, je to také pochoutka, kterou si občas dopřeji, manžel avokádo nemusí a tak mám lukulské hody vždy dva dny, připravuji si vždy půlku avokáda. Dříve bývalo větší a levnější, nyní kupuji pouze v akci.

 Fotila jsem až po pořádném zakousnutí, často se mě stává, že vše sním a pak si uvědomím, že nemám foto k receptu a je po článku do rubriky "Vaření a pečení, nemusí být trápení". Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví





25 komentářů:

  1. Já jsem houbičky raději sbírala,než jedla.Ale jednou za rok smaženici a houbovou omáčku si ráda dám.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky raději houby sbírám,ale ty žampiony bych asi zkusila,zeleninku na grilu můžu. Ale avokádo jsem ještě ani nekupovala a dokonce mě na něj umluvila prodavačka od řezníka,vyzkoušet se má všechno,buď se to sní a nebo můj muž,ten sní všechno...

    OdpovědětVymazat
  3. Marti vypada to moc chutne a urcite bylo.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, potěšila jsi mne. Tvůj recept určitě vyzkouším. Tyto velké žampiony znám, ale nevěděla jsem, že se tak jmenují. My teď doma podobně experimentujeme a můžu ti říct, že i u nás v poslední době tymián vede. Máme svůj vlastní a to je síla. Protože máme hodně cuket, připravuji i směs na špagety, bez masa. S tymiánem a česnekem. Je to mňamka. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
  5. Výborný tip. V lednici mám sice jen obyčejné žampiony, o těch co jsi použila nic nevím, ale dobrota to stejně bude veliká. Já si jich dám pár zvlášť, jen pro sebe, protože můj muž je velká konzerva a chce smažené. Dnes si je udělám k obědu.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyto žampiony jsem ještě neviděla. Většinou narazím na misku malých bílých. Na tom pekáči to vypadá úžasně a na talíři rovněž. Avokádo jsem ještě nikdy neochutnala.Možná proto,že nevím jak má chutnat, když se upraví.

    OdpovědětVymazat
  7. Aha, tak už vím co je Portobello 😉Nenapadlo by mě že se jedná o houby. Žampiony mám ráda i smažené nebo z nich dělám omáčku na těstoviny nebo přílohu k masu. Tvůj recept je moc zajímavý , vyzkouším !

    OdpovědětVymazat
  8. ...nadělala jsi mi chutě.Musí to býti dobrotka.Po žampionech se budu pídit a dle tvého receptu zkusím.Už se těším,mám takové věci rád...

    OdpovědětVymazat
  9. To vypadá velmi lákavě. Zeleninu mám ráda, houby také. Akorát nevím, kde bych koupila žampiony Portobello.

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi na komentáře - pro Evičku - taky ráda sbírám houby, ale letos nerostou, tedy u nás.☺
    - Miluško, avokádo musí být dozrálé - na omak měké, dozraje i doma. Rozpůlím, pokud není dost strávníků,uchovám druhou polovinu v ledničce na talířku řezem dolů - neloupu, vydlubnu lžičkou.Vidličkou rozmělním,někdy přidám česnek,vždy - sůl, pepř, může se i mírně zakápnout citrónem(to mě až tak nebere). Je velmi chutné přidat rajče pokrájené na drobno a rovnou máznou na pečivo.Koupila jsem u Alberta.☺
    -Eliško, byla to dobrota.☺
    - Helenko, druhou pánev jsem doplnila cuketou a nemělo to chybu. Tymián si budu pěstovat příští rok na balkoně, letos jsem nesehnala sazeničku.
    -Jitko, poslala jsem manželovi foto a prý ty si teda vyvařuješ☺
    - Maruško, avokádo vyzkoušej viz. odpověď pro Milušku. Portobello třeba u Bertíka.☺
    - Ruženko, vyzkoušej Portobello,je lahodné.☺
    - Johanesi Portobello mají u Bertíka a určitě na více místech.☺
    - Mirijam - Bertík - Albertík ☺ a určitě i na jiných místech bude☺

    OdpovědětVymazat
  11. Zásadne kupujem iba hnedé šampiňóny, pretože majú lepšiu chuť aj vôňu. Tie klasické biele mi pripadajú veľmi nevýrazné ...☺

    OdpovědětVymazat
  12. Portobello žampiony děláme plněné na grilu nebo v troubě. Jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Marti, to jsem ještě neviděla, že existují žampiony s tímto názvem. Popisuješ to tak lákavě, že jsem dostala chutě si to taky udělat.

    OdpovědětVymazat
  14. Marti, pokrm vypadá velmi lákavě. Žampiony Portobelo neznám. Grilovanou zeleninu můžu.
    Mám moc ráda lesní houby, ale nemám možnost se dostat do lesa.
    Avokádo jsem si jednou koupila, ale chuť byla nevýrazná. Pomazánka nebyla nic moc. Asi jsem nevěděla, jak upravit.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrá bašta! Avokádo raději sním jen tak, neopracované, nikdy mi nevydrží na vaření. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Žampiony Portobelo jsou pro mne novinka.Normální žampiony jsou běžně k dostání, ale toto jsem nějak ještě nezaregistrovala. Asi nechodím do správných obchodů :-). Věřím, že je to ňamka- už od pohledu je ten Tvůj receptík lákavý.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. Mam mezeru ve vedomostech. Portobello - podle názvu jsem myslel, že je to italské víno. :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Koukám na tu mňamku, sliny se mi sbíhají. Máme houby docela rádi, ač je nesbíráme.♥

    OdpovědětVymazat
  19. Tymián pěstujeme na zahrádce a dnes je doba žampiony... Nejlepší je vlastní koření..

    OdpovědětVymazat
  20. Marti,skromný dotaz.Tu grilovací pánev máš hliníkovou nebo Litinu.Mám stejnou litinovou a jsem moc spokojen...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Johanesi,pánev je hliníková,jsme s ní spokojení.

      Vymazat
  21. Žampiony Portobelo neznám, slyším to prvně, ale vypadá to moc dobře, žampiony mám ráda, je-li to podobná chuť. Avokádo nemusím. Tak a teď jsem dostala hlad.

    OdpovědětVymazat
  22. ...dneska jsem potkal v Globuse portobelo a už je moje.Takže příští dny budu degustovat.Už se těším,uvidíme snad to zvládnu...

    OdpovědětVymazat
  23. Johanesi, zvládneš a přeji dbrou chuť. Zapoměla jsem napsat, že naše pánev je potažená teflonem.
    Libuško, žampiony Portobello jsou vynikající.

    OdpovědětVymazat
  24. Marti, houbičky taky raději sbírám, ale jinak to vypadá moc hezky. :-)

    OdpovědětVymazat