čtvrtek 8. října 2020

"LETEM MÝM SVĚTEM"


Než na sebe prásknu jak jsem si naběhla,vlastně spíš prásknu něco, co by se stát vůbec nemělo, ale stalo se. Pozvu vás ven, do podzimní přírody, kde ze mě díky všeho krásného kolem konečně spadl z nepříjemné události splín.

Nyní je již dobře, ale k čemu, co mě doslova vyvedlo z míry došlo? Těsně před termínem voleb jsem byla očkována tak jako každým rokem proti chřipce, z toho důvodu jsem odmítla jít volit do volebního okrsku a zažádala si o volební urnu domů. Bylo mě vyhověno, zástupci volební komise měli přijít kolem 17 hodiny. Zajásala jsem a připravila si jak roušku, tak občanku a volební arch s tím, že to vše přesunu po půl páté ke dveřím na stoličku. Leč těsně po 16 hodině někdo zvonil, otevřu dveře a tam avizovaná dvojice s urnou, po úvodním mém překvapení a přivítání jsem dvojici oznámila, že si dojdu do pokoje pro občanku a volební arch, ať chvilku posečkají. Sotva jsem vykročila, byla mě dvojice v patách a než jsem se nadála, stála volební urna odložena na jídelním stole. To už bylo i na mě příliš, hlavou mě proběhlo mnohé, hlavně rychle odvolit a už ať jsou "slavní" zástupci volební komise pryč. Následovala řádná desinfekce všeho kolem a pak velká úleva, dodnes mě to vše hlava nebere, jak jsem pohotová, tak v tomto jsem selhala. Ovšem nesčetněkrát jsem sipoložila otázku, kdo selhal víc, zda školitelé aneb členové volebních komisí. Naše babi by na to vše řekla: "Komu není z hůry dáno, v apatice nekoupí." Naše babi by opět měla pravdu o tom žádná.

Dost záporů, poslední slunečné dny jsme opět vyrazili do přírody, Žermanickou přehradu mám nafocenou z druhé strany než většinou fotím a to přímo z hráze.

V dálce jsou krásně vidět vrcholy Beskyd.

Vodohospodáři se rozhodli stav vody v přehradě snížit, pohled z druhé strany...

Stromy se začínají podzimně vybarvovat, dole pod hrází je ovocný sad.

Pohledy do okolní zeleně ....

Sluníčko hřálo a tak jsme chvilku poseděli na lavičce na hrázi, ještě pár záběrů na Beskydy, Soběšovický vodojem a kostel ...
V dálce pak vrcholek Lysé hory ...
Přesouváme se dál a to už jsme na druhé straně, tam, kde chodíme obvykle, směrem k bývalé faře a R- zátoce. Úterní pobyt v přírodě byl balzámem na duši, potkali jsme mladý pár, viděli dva rybáře sedící na břehu s nahozenými pruty. Nikoho jsme nerušili a nikdo nerušil nás, občas projelo kolem pár kolařů ...


Domů do ruchu města jsme nepospíchali, kdopak ví, kdy bude ještě tak krásný den.
Mějte se i vy pohodově









24 komentářů:

  1. Člověk nikdy neví jakého překvapení se dočká. V přírodě jste se odreagovali a uklidnili a je to v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Marti, taky jsem měla letos volbu s urnou do bytu. Překvapená jsem byla taky, jak byla dvojice vlezlá. Jiná léta nechodila dovnitř a volilo se u dveří bytu, ale letos, asi byla paní s urnou příliš zvědavá a tlačila se dovnitř. I na WC chtěla za mnou jít. Dosti mne to šokovalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, co na toříct, neomalenost a hlavně nedodržení základních hygienických pravidel. Ještě jsem nezmínila, že máme na chodbě u bytu u vchodových dveří židly - tam měla možnost paní urnu položit,to bych brala,ale vlézt nezváná do bytu a odložit urnu na jídelní stůl, to je silné kafíčko.

      Vymazat
  3. Marti, to jsou krásné a pohodové fotky. Při jejich prohlížení jsem měla pocit, jako bych se tam procházela s vámi. 👍💕
    Zkušenost s docházejícími členy volební komise nemám. Ale připadá mi podivné, že bez pozvání "vtrhnou" až do bytu. Asi bych z toho taky byla v šoku.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  4. Při začátku čtení jsem se lekla, že se ti do bytu vloudili zloději, kteří se vydávali za volební komisi. Stejně je to zvláštní, že se tak bez pozvání hrnou dovnitř. Fotky se mi líbí moc, mám totiž ráda focení rybníků, přehradních nádrží, řek i potůčků. Hezký víkend ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, máme kukátko, tak se nejdříve podívám, nakonec i řetízek, ale dost mě jejich neomalenost vzala. Spletla si paní zřejmě volby s pořadem kde je "šmejdění".☺ Pohodový víkend i tobě☺

    OdpovědětVymazat
  6. Příroda je krásná na odreagování, dobře jste udělali. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, Já bych se do volební místnosti s vozíkem nebo o berlích nedostala, protože jsou tam schody a komisi se zvát domů i s urnou jsem opravdu nechtěla. Člověk neví kde všude byli a co všechno na sebe nalepili za bacily. Výlet jste si udělali opravdu parádní. je třeba využít krásného počasí a jít do přírody. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně fotky ! Odreagovala ses tam zcela určitě.
    Hezkou neděli a pohodové i další dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Zkušenost s přenosnou urnou nemám, tedy zatím, ale nevím, jak bych se, zvláště v době nákazy, zachovala. ... S těmi Žermanicemi jsi mi udělala radost, také tam jezdíme s přítelem, ale tak často jako vy, asi ne. Byli jsme tam v létě a vždy mám dost fotek, z poslední návštěvy jsem udělala film s hudbou. Z hráze jsem také fotila a vrchol Lysé hory také láká můj objektiv, hlavně od doby, co jsme na Lysé, až na vrcholu loni v létě s přítelem byli. Jste výborní turisté a dáváš dobré tipy. Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Parádna a zaujímavá fotoreportáž!!! 👍

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, můžu ti říct rovnou, že zásadní chybu udělala volební komise. Do bytu nesměli vstoupit. Ve volební komisi jsem už několik let a letos byly pokyny opravdu přísný.
    Krásný fotky. Den jako malovaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,to mě právě šokovalo nejvíce, přísná opatření a takhle selhali. Ve volební komisi pracuji také již několik roků, letos jsem se nezúčastnila.

      Vymazat
  12. Ta přehrada je skoro malé more..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si tam jako u móře Jene připadám, malé moře pod Beskydami. ☺

      Vymazat
  13. Tak to tedy koukám, že drzost někdy nemá meze. Já se přiznávám, že já teď momentálně moc nemohu chodit a nějaké takové "vlezlé" členy komise bych rovnou vyhodila, tak jsem raději nešla voli. Bylo to poprvé, vždy poctivě chodíme, ale vidím, že jsem udělala dobře, že jsem si je nenasáčkovala domů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško,řekla bych, že to byly dvě bábi zvědavé a hlavně - nebylo jim z hůry dáno.☺

      Vymazat
  14. Krásné fotky které potěší v dnešním ošklivém, deštivém počasí. Beskydy jsou vůbec potěcha pro oči. Ta komise mohla být klidně i někdo, kdo si přišel okouknout byt, tady byly případy že přišli “desinfikovat” Hlavně šperky a peníze, využívali strachu z nákazy hlavně u starších lidí. Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, byly to dvě tetky, kterým chybělo něco, co v apatice nekoupí.☺ Škoda slov☺☺☺

      Vymazat
  15. Tolik inteligence od volební komise bych tedy fakt nečekala....:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, ty jsi mě pobavila, hlavně, že je "ŘÁDNĚ"poučili draze zaplacení školitelé a zapisovatelé, předsedové atd. Ach jó☺

      Vymazat
  16. No ty přehrady vám skoro závidím, i když nám kousek od baráku teče Vltava

    OdpovědětVymazat