pondělí 30. listopadu 2020

" SVÍTÍME"


Advent je tu, hlásala zpráva  zaslaná dcerou s přidáním fotografie jejího Adventního věnce s přáním pohodového prožití doby předvánoční. Možná to mě přimělo vytvořit ten náš. Venku bylo nevlídně a zrovna tak tomu bylo i v pátek, kdy jsme měli v plánu cestou z kontroly u onkologa zastavit se v lese a přinést si domů pár větviček jehličnanu na výzdobu.

Nakonec jsem vše stihla, jen jak vyhraje sluníčko nad mraky určitě na procházku do lesa vyrazíme. Stačí větvička popadaná na zemi a nebo kousek tisu, to by nadělalo stejnou parádu.

Přestal mě svítit svícen, malou žárovku nebylo možné sehnat, ale i s tím si manžel poradil a než jsem stačila vyleštit starý tác od tety, který pravidelně několik roků plní službu Adventního věnce, rozzářil se i svícen. Zpříjemňuje nám tak vždy dobu stolování.
Vánoční hvězdy mám letos dvě, jednu od snachy a druhou od manžela. Syn nám při akci výměna mezi dveřmi podal tašku s tímto obsahem a popřál pohodový předvánoční čas.

Pohodovou chvilku s vínečkem jsme si užili při zpětném sledováním vánočního koncertu  André Rieu právě v tuto první neděli. Byl úžasný a vínečko výborné. Splín, který mě doprovázel skoro celý minulý týden se rozplynul, vyšetření na onkologii dopadlo dobře, jen je potřeba ještě absolvovat to běžné doplňkové. Kdo to zná, nebo absolvuje, tak ví, že obava  stále přetrvává, té se již nikdy nezbavíte. Do toho všeho ještě starosti stran zdraví o děti, ne nadarmo se říká : " Malé děti, malé starosti, velké děti, velké starosti." Vždy si vzpomenu na naši babi, která mě říkávala, jo holka, vzpomeneš si a je to tu, babi, vzpomínám. 

 Ale dost naříkání, radost mě udělala ozva ze spolku Počteníčka, jedná se o spolek seniorů, kteří chodí za dětmi, či seniory do nemocnic, DS, MŠ a čtou jim, nyní kdy nebyla možnost návštěv, zapojil se do akce " Mezičasy"- hodinová vnoučata, která vyzvala k napsání dopisů pro Domov seniorů - konkrétně pro již 17 domovů. Dopisy - kresby posílají i MŠ, my dospělí píšeme a mailem přepošleme na adresu Počteníčka. Dopis není kokrétní osobě, ale všem, kteří se přiklání danému námětu, mimo jiné téma, napsala jsem něco na způsob pozvání na procházku do přírody, kterou si můžeme splnit prohlížením fotografií, nebo vzpomínkami na tu naši poslední v době necovidové. Tento dopis jsem doplnila fotografií z jedné podzimní procházky lesem a na závěr dala hádanku. I tak se dá odehnat doléhající splín, udělat radost druhým a vlastně i svým způsobem sobě. Nyní, kdy je tak trochu rozvolnění, máme z Mezičasy i Počteníčkem malou dovolenou, tím nechci přivolávat opětovné odloučení. Mysleme pozitivně a držme se hesla, kterým už delší dobu ukončuji konverzaci: " ZDRAVÍ ZDAR, COVIDU ZMAR!" Obrátím list a dám tu ještě pár fotografií s vánoční tématikou, na dveřích máme staronový věnec.

Je vlastnoručně zhotovený z papírových ruliček, stejně jako loni a předloni a pár roků nazad, dle stáří vnuků už dobrých dvacet let zavěšuji tyto pytlíky a vnuci v nich vždy našli něco na zub při návštěvě u nás. Občas i uhlí, to když byli "trochu" neposední.
Čím skončit dnešní oznámení, že taky "svítíme?" Co tak pozváním do přírody, kdy ještě vyhrávalo sluníčko nad mraky?
Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví.








36 komentářů:

  1. Marti mas to vse hezky zorganizovane ,ja se priznam ze ja tak dobra nejsem a v lete nam to ani nejak neprijde ze se blizi vanoc.Mej se hezky a Vašek zdravi Pavla a ja taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eliško, už to není jako loni - bezstarostné☺

      Vymazat
  2. Marti, máš to moc hezké a já ti přeji, hlavně ZDRAVÍ, ZDRAVÍ A ZDRAVÍ. Měj se hezky a držím palce ať jsi v pořádku .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Jaro a přeji pohodové ve zdraví prožité dny. ☺

      Vymazat
  3. Zdobení na zrcadlovém tácu vypadá bezvadně !
    Klidné a pohodové adventní dny, Marti !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to je nádherný článek i foteček, pojala jsi vše a hlavně jsem také moc ráda, že dopadla kontrola u lékaře na výbornou. Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty naše kontroly, nedá se nic dělat, bez nich se neobejdeme, však to znáš Libuško. ☺

      Vymazat
  5. Zjistila jsem, že v Itálii, alespoň tady v Toskánsku , advent nijak zvlášť neprožívají. Vlastně jsem se o tradici zapalovat svíčku na každou adventní neděli dozvěděla z českých blogů. Ale na jihu jsou možná víc tradicionalisti a dodržují to.
    Letos bude všelijak, ale příprav na Vánoce se nevzdám, čeká mě pečení a fofrem! 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Advent, to bývalo pro nás posezení s rodinou, přáteli, zdobení, koncerty, výstavy. Ještěže je blogování.☺ ☺ ☺

      Vymazat
  6. V první řadě gratuluji k výsledkům u lékaře a i dál budu držet palce. Vánoční výzdobu už také tak trochu máme, ale chybí mi ta vánoční atmosféra v ulicích. Měj se moc krásně ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi. klepla jsi hřebík na hlavičku, chybí i mě. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  7. Fukčárinko, to je moc fajn, že kontrola dobře dopadla, ale musí to být opravdu děsné nervy, brrr.

    To Počteníčko i Mezičasy - to je moc dobrý nápad.

    Líbí se mi i ta tradice s dárkovými pytlíky pro vnuky :-)

    A závěrečná fotka je nádherně barevná!
    Pěkný den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brrr, fujky, fujky, řekl by náš nejmladší vnuk ☺
      Počteníčko je oboustraně obohacující, můj dopis byl i v televizi v ruce jedné seniorky, báječný pocit, že děláš sama radost druhým ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  8. Marti jsem ráda, že na vyšetření všechno dobře dopadlo. Já nemám takové zkušenosti, ale moje snacha už 6 let jezdí do Poruby. Ta měla kontrolu v říjnu a také to dopadlo dobře. Děláš radost i druhým a to je dobře. Přeji ti pokojný advent. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Helenko, že vše dopadlo výboně.☺ ☺ ☺

      Vymazat
  9. Adventný veniec na tej zrkadlovej tácke je super! Tiež som takú tácku kedysi mala ale kde je jej koniec, to netuším. Výzdobu máš ozaj peknú sviatočnú, mňa to ešte len čaká, keďže mám teraz ceľkom iné povinnosti... 🌞

    OdpovědětVymazat
  10. ...Marti zdravím do Havířova...
    Jsem rád,že výsledky v životní sázce jsou pozitivní.Ale jak správně říkáš...i když svítí sluníčko,těch černých myšlenek se zcela nezbavíme.Tak držím palce ať se vám oběma daří a dál žijete svůj krásný život na vycházkách v přírodě kolem přehrad.V pátek odpoledne budu ve vašem kraji čundrovat při rozvozu mikulašovic svým pravnoučátkům v Horní.Dolní (jak říkám a v Karviné.A pak se ještě stavíme u dcerenky v Havířově.
    Adventní výzdobu máš perfektní,tak jako každým rokem.Tak ať se daří s veselou náladou celý advent.Zdraví Johanes

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Johanesi, doufám, že Mikulášský rozvoz měl i přes nepřízeň počasí hladký průběh. Moc zdravím a přeji vám oběma pohodu a zdraví ve dny všední i sváteční. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  11. Marti,já Ti rozumím.Taky jsem dopadla dobře.Zase máme na chvíli klid.Máš krásnou výzdobu.Letos mě to nějak nebaví.Udělám pár věcí a jsem unavená,jako bych skládala vagon uhlí.Ale snad všechno stihnu i s přestávkami ☺
    Přeji krásný a klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to znám, ale zas je dobře. Hlavně to zdravíčko ať nám všem slouží. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  12. Tak je to fajn, že kontrola dopadla dobře. Máš zajímavou výzdobu.

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem to doma rozsvítila a předvánočně vyzdobila. Upekla jsem perníčky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, perníčky nepeču, místo sody jsem si napsala vody a mohla jsem je tak akorát dát jako dlažbu na chatě. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  14. Marti, máš doma krásně nazdobeno.
    Gratuluji k výsledku na onkologii.
    U mě se letos asi výzdoba konat nebude, není nálada. Proto se ráda pokochám u ostatních.
    Přeji pohodový adventní čas. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmilko, možná větvičku by to chtělo. Moc zdravím a děkuji ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  15. Toz pěkná výzdoba i světelná... A hlavně, že nezapomínáme i na ty méně šťastné a potřebné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělat radost druhým, je dvojí radost Jene. Potěšíme druhé i sebe. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  16. Marti, krásné čtení. Ta akce pro seniory mně dojala. Je to krásná činnost. Nazdobeno máš krásně. Já za velikánský úspěch považuji to, že jsem dneska bez úrazu umyla okna a nachystala si těsta na pečení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tož to jsi kaskadér, po takovém úrazu na okna? Moc zdravím ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  17. Ahoj krajanko ☺, chtěla jsem tě pozvat na blog, ale ty jsi to našla sama, palec nahoru a díky. Akce Počteníčko je výborně vymyšlena a spojuje lidi, o to jde. Na dveřích máte pěkný věnec. Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,děkuji za milá slova. Věnec jsem zhotovila sama z papírových ruliček. Na tvůj blog chodím, máš široký záběr. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  18. Krásně jsi to poskládala, Marti. Kontroly výsledek je fajn, aspoň trochu odlehčení. Znám tu úzkost co jak dopadne. U nás je co se týče adventu a Vánoc klid po pěšině. Taková nenálada-tušíš proč? Zjištění té choroby co znáš změní chování člověka a tím také celkovou náladu. Uvařit,uklidit , vyřídit co je třeba- čas utíká. Máš dávno můj obdiv k té činnosti pro lidi, je dobře pomáhat aspoň na duchu, když tělo zrazuje.Držte se oba, vlastně celá rodina, abys měla trochu klid.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, nechci se opakovat, ale činit radost druhým mě samotnou obohacuje.Jak je vidno řítíme se do pátého covidového stupně a tak v době, kdy nemohu usnout přemýšlím nad tématy dopisů do DS.
      Nálada,nenálada je také u nás, spíš se povzbuzujeme k činnostem souvisejícími s přípravou vánoc. ☺ ☺ ☺

      Vymazat