pondělí 21. prosince 2020

" PO ROCE, BUDOU OPĚT VÁNOCE"

 

Po roce, budou opět vánoce ...

Nejásáme, jsme v klidu, posedíme u Adventního věnce, již jsme zapálili čtvrtou svíčku ...
Tak nějak nám něco chybí, nebo spíše je v našem okolí něco na víc. To je to pravé ořechové " Něco na víc." To " NĚCO" nám nyní překáží, loni touto dobou v našem jinak bezstarostném životě, který se nám zdál občas možná krapet složitý, když budu přehánět, tak neúnosný to bylo jiné " klidné" přesto občas uspěchané, ale pohodové. Občas jsme měli na spěch, to abychom stihli včas zajít na výstavu, na koncert, taky na kafíčko s přáteli, počkali do setmění a zašli si na náměstí k vánočnímu stromu. Byla to pohodička, letos jsem na náměstí zašla dvakrát a to ryze z důvodu zhotovení a následně vyzvednutí brýlí v optiku. Jinak bych ani neviděla stát opuštěné boudy pro trhovce a nakonec již zmíněný ozdobený jehličnan.
Vánoční trhy nepostrádám, spíš ten klid, pohodu, těšení se na koncert, na setkání. Co mě docela chybí je loňská možnost postát si ve frontě na dárky ve formě vstupenek na Novoročního koncert. Jé, jak já bych letos ráda stála, ani bych nenaříkala, že to snad neustojím. Ustála jsem a doufám, že nebudu muset letos ani v nadcházejícím roce 2021 stát jinou frontu, vztahující se na to "NĚCO" co nás všechny trápí a zužuje! Stojíc na náměstí u sloupu "Ježíškové pošty" pomyslela jsem si, že by nebylo na škodu přát si, aby to "NĚCO" vymizelo do pryč, ale je to nereálné, takto to nejde, nejsme v pohádce. Tudíž to vše zůstává na nás na lidech a tak krom hesla " ZDRAVÍ ZDAR, COVIDU ZMAR" přidám to co jsem učila děti v MŠ  a zrovna tak i své děti:                                                                                     " TO JSOU RUCE, TO JSOU DLANĚ, MÝDLO S VODOU PATŘÍ NA NĚ"

Všem vám přeji následující dny prožité ve zdraví a pohodě ať už jsou všední, či sváteční. Včera v podvečer jsme se vydali na malou procházku a zjistili jsme, že máme kousek od domu tento nádherný strom. Stojí v zahradě rodinného domu a tak jsem neodolala a vyfotila jej.
Ozdobené měli okolí celého domu ...
Pro vás, kdo jste dočetli až sem nabízím ke kávě, či čaji naše předvánoční "Vánočko ovály", jsou výborné mandlovo rozinkové, těsto je od paní Jitky - kynuté univerzální, cestu na její blog najdete zde u mě v oblíbených. Já tam jen přidala rozinky máčené v rumu, sekané mandle a většího panáčka rumu.

Mějte se pohodově








29 komentářů:

  1. Rovnako prajem aj ja pekné a príjemné Vianočné sviatky v kruhu svojich najbližších. Nech Vám (i nám) všetkým slúži hlavne to zdravíčko. Ostatné príde samo. 🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, děkuji a souhlasím - zdraví je velmi důležité. ☺

      Vymazat
  2. Marti, přeji Ti klidné Vánoce, i když budou podtržené smutnější notou díky té příšeře, která nám nedovolí svobodné dýchat. Každý rok k nám chodily děti s rodinami a bylo veselo.Letos snacha přivezla dárky, mezi dveřmi s rouškami na obličeji jsem jí dala krabici cukroví a dárky pro vnuka. Pak mi do e-mailu poslala fotky vnuka, pejska a nazdobeného bytu a mně se chtělo brečet. Kéž by ten rok příští byl hezčí s zdravější.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem z nemocnice doma. Podepsala jsem rverz, protože se mi v telefomu covid nemocný manžel ani trochu nelíbil. Udělala jsem dobře. Vánoce letos budou jen tak na oko. Ta básnička o mýdle mi letos padla do oka hned několikrát. Je to smutná doba. Moc si přeju, aly už konečně bylo líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, snad už je vše na dobré cestě. Vánoce, nevánoce, hlavně ať jsme zdraví. ☺

      Vymazat
  4. Marti, ještě jednou krásné a poklidné Vánoce a hlavně zdraví do příštího roku. Já jsem měla poslední kvartál dvě operace očí, covida a další zdravotní nepříjemnosti,tak jsem ráda, že už to jde k dobrému,a věřím, že zdraví je dar největší. -:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tak to tedy bylo, doufám, že už je vše zažehnáno a ty i tvá rodina budete fit a covid půjde do pryč. ☺

      Vymazat
  5. Krásné fotografie a moc hezky jsi to vše popsala. Tu básničku jsem také naše kluky učila a když přišli z venku tak si ji u umyvadla v koupelně přeříkávali. Hlavní je ZDRAVÍ. Marti, přeji Ti krásné a klidné vánoční svátky, hlavně hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v tom novém roce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji za pochvalu i přání a přeji moc, moc zdraví ☺

      Vymazat
  6. Ty vánočkové ovály vypadají velice lákavě a s rozinkami v rumu musí být úplně luxusní :-)

    Taky přeji pohodové svátky a hlavně ZDRAVÍ, štěstí a lásku v Novém roce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nomi, děkuji moc a přeji pohové svátky a každý den pohodově o prospanou noc ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  7. Já s kynutým těstem nejsem kamarád, ale už jsem ho vyhledala a někdy vyzkouším. Letošní vánočka to ale fakt nebude, zdravím

    OdpovědětVymazat
  8. ...Marti i já přeji tobě i tvým blízkým šťasné a pohodové prožití Vánoc a do nového roku 2021 dobré zdraví a hodně naděje,že jednou bude lépe.Musíme doufat a věřit,bude se nám lépe žít.Váš vánoční strom jsem viděl rozsvícený večer,byl moc krásný.U nás na vesnici máme dvě místa kam se chodí zpívat koledy pod vánoční strom spojený s popíjením vánočního punče.V další naší vesnici místní hasiči na hrázi rybníka pořádali živý betlem.Byla to moc krásná setkání sousedů.A letos je rovněž vše zrušeno a jsme s manželkou doma sami, ale zato ve zdraví.Takže vydržme a vzpomínejme...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Johanesi, zdravím, chtěla jsem poslat osobní přání pro tebe i tvoji paní mailem, ale nemám adresu. Měla bych ji mít, ale nemám.
      Každopádně vydržme a doufejme v lepší dny roku 2021, které budeme prožívat ve zdraví a rodinné pohodě. ☺

      Vymazat
  9. Já více péct nebudu,mám jen pár druhů.Ale mám rozinky namočené v rumu!!!To je důležitá operace.Moc se těším na vánočku.
    Přeji klidné a krásné svátky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, rozinky v rumu jsou výborná volba. ☺

      Vymazat
    2. Takže:tu první jsem po kouscích snědla ☺ Musela jsem rychle upéct další...

      Vymazat
  10. Pořídila jsi výborné fotky. Kynuté těsto jsem se naučila a nečiní mi problémů, letos jsme dělali i sušené švestky v čokoládě, to si dělal přítel. ... Přeji vám doma klidné a pokojné Vánoce, totéž rodině, ale hlavně to zdravíčko pod stromečkem. Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švesky v čokoládě a na ně mandlička, také jsem dělávala, ☺Zdravíčka plnou náruč všem i tobě Hanko a všem lidem kolem. ☺

      Vymazat
  11. Letošní Vánoce budou jiné pro většinu z nás , leccos si musíme odříct, nemyslím dárky ale ta tradiční setkání, veselí , rodinná pohoda.. Tak hlavně zdraví a ať je tam příští rok lepší ! 🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, přesně tak, zdravíčko je důležité. ☺

      Vymazat
  12. U nás všechny návštěvy padly. Scházeli jsme se u nás celá rodina. Namačkaní v pokoji, ale spokojení, že se vidíme. Je nás už moc 18 lidiček+ 2 muži vnuček . Domlouvalo se to k nejmladšímu, že je jich 6 a jsou v domě, je unich víc místa a dopadlo to tak letos, že nikdo nikam raději nepůjde. Ale co, spojení máme, dokud jsme dva a obsloužíme se, je dobře. Musíme doufat, že se brzy uvdíme. Marti, máš vše pěkné, potěšila jsi nás pěknými obrázky, tak hlavně vydržet. U nás Novoroční koncert také nebude- škoda. Na ten nás sebou mladí brali do kostela sv.Barbory. Tam je krásná akustika. Na internetu jsou také k dispozici pěkné nahrávky.Pěkné svátky ještě jednou přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, musíme se se vším smířit, nic jiného nám nezbývá. Přeji poklidné dny. ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  13. Maruško, přeji ti od srdíčka pohádkově krásné sváteční chvíle plné radosti, štěstí, pohody, klidu, lásky a božího požehnání prožité ve zdraví v kruhu milovaných.

    OdpovědětVymazat
  14. A PO MÝDLE ZASE JÍDLO A PO JÍDLE ZASE MÝDLO. :-)
    Pohodové svátky vánoční a do nového roku hodně zdravíčka. .-)

    OdpovědětVymazat