středa 27. ledna 2021

" KNIHY"

 

Konečně nám v pondělí otevřou knihovnu, zajásala jsem v pátek hned po ránu, když jsem si otevřela emailovou poštu. V pondělí 25. 1. 2020 jsme si vyzvedli předem objednané knihy v knihovně bezkontaktně - takzvaně přes výtah. První kniha, kterou jsem přečetla byla z lékařského prostředí od Hany Marie Kornerové "Prosím vás sestřičko". Už mám delší dobu zarezervovaný i druhý díl - Děkuji sestřičko a zrovna tak další knihu a rovnou dva díly "Pána z hor." Knihy od této spisovatelky se čtou velmi dobře, stejně tak od Hany Whitton.
 

Doufám, že se opět knihovny neuzavřou, sice mám doma knihy ke kterým se ráda vracím a už mám jednu  díky připomenutí na jednom blogu přichystanou. Je od Františka Kožíka - "Na křídlech větrného mlýna" - životopisný romám o malířce Zdeňce Braunerové. Kdo má rád umění, setká se tam s mnoha známými osobnostmi - Bílek, Čermák, Mrštík, Zeyr, Chittusi a s mnohými dalšími. 

Nyní mě čeká kniha s úplně jiného soudku a tou je česká detektivka od Hany Proškové - "RÝŽE PO CHARVATSKU - STÍNOVÁ HRA."
Všem vám přeji pohodové dny prožité v pohodě a přiměřeném zdraví.




21 komentářů:

  1. Knížku Děkuji sestřičko jsem také četla a moc se mi líbila. U nás je knihovna pořád ještě zavřená, tak uvidíme, jak to bude dál. Hezký večer ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První díl se moc hezky četl, počkám jaký bude druhý díl.☺

      Vymazat
  2. Chodím také do knihovny,ale co jsem měla půjčené jsem vrátila,ale už mám seznam,co si zase vypůjčím.Ale nevím,jak to s knihovnou zase je.Já mám ráda detektivky a od Hany Proškové jsem jich pár četla.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už má avízo s knihovny na 3 díly nové knihy od Vlastimila Vondrušky - Křišťálový meč. To bude počteníčko. ☺

      Vymazat
  3. Také si vybírám četbu a k některým knihám se po letech vracím. Knihoven jsem prošla několik, byly různného zaměření, ale většinou jsem byla spokojena. Ať se vám oběma daří. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my měli radost jako malé děti, že se knihovna otevřela. Stím bezkontaktním půjčováním přes výtah knihovnice zabodovaly.☺

      Vymazat
  4. A já se vrátím do roku 1975, v němž Jiří Švejda vydal Havárii, což tehdá byla bomba (jakože bestseler), byť náklad byl 15 000 výtisků; v té době žádná sláva. A mně se vůbec nelíbil konec - tam prostě moc rychle hlavní hrdina "prohlédl"...
    Jeho zatím - aspoň pokud vím - poslední knížka je Kavárna Žal, vydaná 2004; ta má naprosto perfektní konec - totiž můžete si zvolit asi pět možností, jak to dopadlo. Obvykle nemám ráda, když je to "nedokončené", ale tohle je fakt dobrý.
    Jo a když to nikde nevykecáte (teď nemíním Fukčárinku, jí bych tykla, míním ostatní zájemce zdejší, jež o to nevykecání prosím), Jirka Švejda má rozpracované dvě knížky - tu jednu už skoro 10 let - ale dopilovává je.
    Loni v létě měl mrtvici. Tak teď víte, proč to nikde nešířit. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Kavárna Žal, značím. ☺ Neboj u mě se nevykecává,komentující budou mlčet jako hrob, jako hrob ☺

      Vymazat
    2. Však kdybych měla obavy, nepsala bych. Na druhou stranu, kdybych nenapsala, nebylo by třeba to nerozkecávat... I když na druhou stranu - kdo dneska ví, kdo je Švejda?...
      Měj se krásně.

      Vymazat
  5. Marti, díky za tipy. Já ti také dám jeden: Vlastimil Vondruška Křišťálový klíč. Zatím to má 3 díly po cca 400 stránkách. Já jsem přečetla zatím dva. Je to sága o sklářské rodině od konce 17. stol. a dál. Je to velmi čtivé. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky, díky. Už mám avízo z knihovny, že na mě čeká první díl. Jak mě to mohlo utéct. ☺ Vyšel již také Šikmý kostel druhý díl od Karin Lednické.Prý jej mají v knihovně, ale musí se zaevidovat ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  6. Marti, kbížky od Körnerové jsou velice čtivé a Prošková, to už je klasika českých detektivek. Tato kniha se ti bude určitě líbit. František Kožík mě zaujal. Do knihovny nechodím. Knihy si kupuju a už je občas problém, kam s nimi. Moje děti mi koupily čtečku a já si spoustu knih stahuju. Ale listovat novou knihou, která ještě voní tiskařskou černí, to miluju. Na druhou stranu čtečka jde strčit do kabelky a když se doma zapomenou brýle, jdou slušně zvětšit písmena. Navíc se otevře vždy na té správné stránce. 😀
    Měj hezké dny 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, občas se mě zadaří a i z knihovny je kniha nová a to je pak plus. Po pravdě, měla jsem sen, mít namísto nábytku police s knihami - ve svém pokoji ☺ Nakonec knihy se sešly ze čtyř bytů a bylo moc těžké rozhodnutí co si do našeho mini bytu vzít. ☺ Naštěstí jsou knihovny. ☺ Čtečka je dobrá věc.

      Vymazat
  7. Marti máš krásné čtení. U nás ve městě funguje v knihovně výdejové okénko. Jeden den si knihy objednáš buď přes internet nebo vhodíš lístek k vráceným knihám a další den si vyzvedneš nové...Já osobně také do knihovny nechodím, ale občas se stavím na nádraží, kde je veřejná knihovnička a občas tam si tam něco vyberu a vrátím, co jsem si půjčila. Jen jsem teď docela na čtení lajdák... Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihovničky byly i v lázních a bylo to prima řešení ☺

      Vymazat
  8. I u nás funguje knihovna přes výdejové okénko. Přesně jak píše přede mnou Jaruška.
    Díky za tipy, Maruško, a přeji ti krásný víkend.🌞⛄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emo, moc zdravím a přeji pohodové chvilky u knihy i na tvých toulkách přírodou. ☺

      Vymazat
  9. Od Hany Merie Kornerové jsem kdysi četla pár románů, docela pěkné čtení. Zbylé autory neznám. Také jsem si už byla v knihovně pro knížky, u nás to nebyl výtah, ale nákupní košíček přes dveře :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy od Marie Kornerové jsou vesměs odpočinkové. Nyní se těším na knihu jiného ražení od Vlastimila Vondrušky - Křišťálový klíč. Rodiná sága ze sklářského prostředí z konce 17 století. Jak výše uvedla v komentáři Helenka, to tedy bude počteníčko - 3 díly, každý o obsahu 400 stran krásného čtení. ☺

      Vymazat
  10. Knihovna u nás je pořád zavřená. Takže nevadí, že mám doma knihy už třetí měsíc....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, vadilo by, kdyby jsi neměla co číst.Renatko, tedy dofám, že jsi již vše co jsi nakoupila měla přečtené. ☺

      Vymazat