neděle 1. října 2023

" TAK JSME SE DOČKALI "


Velkou radost máme, v rodině jsme uvítali zprávu o narození praprasynovce Ondřeje. ♥ Zdraví a pohodový jsou jak Ondrášek, tak jeho maminka. Další dobrou zprávou bylo telefonické sdělení blízkého termínu mé operace - TEP kolenního kloubu. Pro neznalé TEP - znamená totální endoprotéza. Následoval povzdech a nyní finální příprava. Povzdech a zároveň radost ☺ Foto od vnuka, který se rozhodl podívat se občas na svět z výšky, ach jo, to víte babička ☻ ☺

Nabídku leteckého výletu do výšin jsem odmítla, přenechám ráda jiným zájemcům, stačil před devíti léty výletna motorce ☺
Vidíte tu červenou stoličku, můj pomocník při nástupu, berle už dal manžel do kufru auta.Trasu Havířov - Karviná - Český Těšín - zahrada jsme zvládli na 1***, ale letět nééééé ☺
Další dobrá zpráva  byl dokončený výstupní ostrůvek a sjednocení výstupu pro veškerou MHD kousek od našeho domu, to byla pro mě super zpráva. Už nemusíme u některých spojů provádět seskok, někteří jako já s fr. holemi na vozovku jako kaskadéři!!! Nyní bezpečně na zvýšený chodník, no prostě naše zastávka MHD je "in", jupí ☺ Konečně pozitivní zprávy ...
Po dlouhé době jsme si vyjeli do Beskyd - obec Bílá nejvýchodnější obec v okrese Frýdek Místek, její založení se datuje  od roku 1817. V centru obce se nachází zajímavý, netradiční kostel svatého Bedřicha postavený v severském stylu od roku 1964 kulturní památka. Kostel nechal postavit olomoucký arcibiskup kardinál Fridrich Langrant v letech 1873 - 1874.
Zajímavostí je i blízká Lurdská jeskyně, ale tu jsem nefotila, mě zlákala cesta do lesa nad ní.
Manžel dal přednost lesu, za účelem průzkumu, zda rostou houby, nerostou. Já se vydala dál, mírný kopeček zvládnu, ještě kousek. Vidím chaloupku v lese, jdu dál a lesní hřbitov.
To bylo překvápko, tedy pro mě, manžel četl informační tabuli a tam byla o hřbitově zmínka ...
Jak pravdivý nápis na bráně "CO JSTE VY, BYLI JSME I MY - CO JSME MY, BUDETE I VY ". V tom začalo vyzvánět poledne ...

Krásné a poetické, ovšem až na tu chůzi  z toho "mírného kopečku", dala jsem to ☺Domů, domů na kanape, raději jsme se vraceli trochu dříve, od jisté doby velký návrat v kolonách nemáme rádi ☺
Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví a když už zprávy, tak dobré ...








        


20 komentářů:

  1. Marti, samé dobré zprávy. Ondráškovi do života hodně zdraví, tobě držím palce na nastávající operaci, abys nemusela z autobusu skákat s holema (promiň, ale musela jsem se smát) a do kopců vyběhla jak mladá děvčica. Jó a u nás houby také nerostou. Měj se krásně, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, taky přeji Ondřejovi pevné zdraví a vám jen samou radost z něho. Ať tě nic nebolí a operace se povede.
    Taky si přeji, abys svůj pověstný humor neztratila a brzy se nám tu zase objev.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný optimistický příspěvek.Gratuluji k narození Ondráška,ať má krásný a zdravý život.V naší velké rodině se miminka hned tak nedočkáme.Na motorce jsem s vnukem také jela,ale do takového letadýlka bych nesedla.Udělali jste si s manželem krásný výlet.Beskydy jsou nádherný.Marti,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, velká gratulace k novému členů rodiny, hlavně ať je drobeček zdravý. Tobě přeji úspěšnou operaci a rehabilitaci. Vnuk má pěkného koníčka. A výlet s procházkou do lesa je v tomto období velmi příjemný. Tak držím palce.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti to jsou dobre zpravy ,jsem moc rada ze se brzy dočkáš operace a ze bude lip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, ještě ať jsou dobré zprávy stran Pavla a bude hned lépe. Moc zdravím 🍀❤️🍀

      Vymazat
  6. Gratuluji k narození Ondráška a bezva zpráva je, že už víš termín operace, která Ti přinese úlevu. Výlet jste si udělali pěkný - ono je tolik hezkých míst u vás, u nás......prostě všude.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Malému Ondráškovi do kolébky přeji hlavně hodně zdraví a štěstí, ať všem dělá radost a Tobě, aby operace dobře dopadla. Výlet jste měli hezký. Přeji Ti hodně štěstí, držím palce ať vše dobře dopadne. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, Ondrášek se má čile k světu, děkuji za návštěvu 🍀

      Vymazat
  8. Marti,malému Ondráškovi a jeho mamince přeji hodně zdraví a v životě jen samé radostné chvíle.Tobě ať dopadne dobře operace a můžeš zase skákat přes kaluže (tak jak v tom filmu).Obec Bílou v Beskydech znám,náš podnik tam měl rekreační středisko. Jezdili jsme tam na dovolené,zrovna do toho hotelu na tvém obrázku.Měj se pokud možno dobře a držím palce.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, jak už jsem psala výše,Ondrášek se má čile k světu,jsou zdraví. Chystali jsme se lanovkou zdolat procházku po vrcholech a vidět tu krásu s výšky. Lanovku renovují, nicméně bylo i tak dobře.🍀

      Vymazat
  9. Milá Marti velká gratulace k narození Ondráška, přeju mu hlavně hodně zdravíčka a ať vám všem dělá radost ! Tobě přeju úspěšné zvládnutí operace. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Lenko, Ondrášek je šikulka, děkujeme za přání.🍀

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, tak po pořádku:
    1. Gratuluji k narození nového člena rodiny a přeji všem zúčastněným zdraví, pohodu a spokojenost.
    2. Přeji štěstí ke zvládnutí operace, aby to pak šlapalo na 1*.
    3. Bílá - to není Lucie, ale beskydská obec, byl to prima výlet a v zimě tam bývá hodně sněhu, že to nesjedou kamióny.
    4. Jak vidím fotku vnuka s "letounem", vzpomněla jsem si na knížku "O letadélku káněti". Vnuk vyrostl a jak vidět - vylétl z hnízda. 👍

    OdpovědětVymazat
  12. Hanko, děkuji za přání ,kolem malého je plno radostí pro nás vzdálené. Pro ty nejbližší k těm radostem samozřejmě i starosti, což je přirozené.

    OdpovědětVymazat
  13. Se zájmem jsem si přečetl Tvůj článek. Držím vám všem palce, hlavně Tobě aby Ti operace pomohla. Co má vnuk za motorku? Já jsem v minulosti měl ČZ 175 a dal jsem ji pryč pro poruchovost. Létání je krásné, ale letěl jsem naposledy před 39 roky. Příští rok možná poletím do Říma. - Po dlouhé době jsem v blogu napsal článek (na ne zrovna příjemné téma - o štěnicích). Připravuji jiný - o výletu do Grazu, ale potýkám se s úpravou fotek, protože zastaralý program, který jsem používal, už nefunguje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Jirko, předně děkuji za nahlédnutí a gratulace. Foto s motorkou je už hodně staré a motorka je dávno prodaná, tuším Japonská. Jsem technický antitalent a vnuk daleko ☺ Na Tvůj blog se podívám ráda. Přeji Ti ať vyjde ten Řím ☺

      Vymazat
  14. Velikou gratulaci posílám a přeji maličkému a jeho rodičům hodně zdraví a štěstí! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Janinko,moc děkuji a přeji pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat