sobota 23. září 2023

" NAROZENINOVÝ "

 

Je to tak, 14 let můj blog je ve věku "pubošů", to ani nebylo mému vnukovi, když s nábídkou založit mě vlastní blog přišel. Bylo to po delším období naší společné "literární a výtvarné "tvorby, kdy vnuk nakreslil obrázek do speciálně jím zhotovené "knihy" a já složila "báseň, nebo říkánku", nebo naopak, dokreslil obrázek. Tak jsme společně od vnukových 6 let trávili bezpočet chvil, kdy dcera byla ve škole, manžel v práci a já později v invalidním důchodě. Problém byl s názvem blogu, padlo několik návrhů až zvítězil ten od vnuka - "Fukčarinka"☺ a proč, byla jsem babička co uměla různé věci přičarovat. Stačilo vyslovit přání, třeba po procházce lesem, kdy byla chuť, nebo žízeň a vyčarovat mezi paneláky "večerku". Po zavření očí a slavného pronesení zázračné formulky "čáry, máry - fuk"hned bylo občerstvení po ruce. Samozřejmě tam večerka stála už dávno, jen o ní vnuk nevěděl ☺Občas bylo čarování obtížné a splnitelné za pár dní, ale do deseti vnukových let fungovalo. U těch později narozených vnuků to bylo horší, nebyli tak slepě babičce věřící, nechci napsat této hře oddaní. S Danielem jsme si namísto mluveným slovem své poznatky, požadavky a připomínky jednu dobu doma sdíleli zpěvem. Nicméně pohádky a vyprávění příběhů to měli rádi všichni a nejraději příběhy z našeho dětství včetně našich lumpáren.Trefa fotografie je pořízena v prosinci roku 2009, to už blog fungoval a když se vloudila chybička vnuk Daniel přispěchal na pomoc technicky nezdatné babi ☺Můj počítačový pomocník drží v ruce tehdy hit - zelený svítící cosi ... No přece babička čarovala a byl pod stromečkem - splněné přání, ale kterého vnuka? To už nevím ...
Ten pátý vnuk nebyl ještě tehdy na světě, jak by naše babi řekla "byl na houbách" ☺Nu což, zázraky se dějí a je tu náš nejmladší s radostí očekávaný ...
Tak nevím, je ten dnešní můj příspěvek narozeninový k blogovému výročí, nebo vzpomínkový- vnoučátkový? Ať je to tak, či tak, jsem ráda za vnoučata a vůbec za rodinu, kterou mám. Jsem ráda za vaše virtuální návštěvy, ráda na vaše blogy chodím. Tam se mnohdy  ledačemu přiučím, obohatím své znalosti, mám radost z vašich radostí a soucítím s vámi, když se zrovna nezadaří. Není vždy obloha bez mráčků, ale opět slunko vyjde, jen si na něj musíme občas počkat. Tak je to i v životě, mějte pohodové dny prožité ve zdraví. Málem bych zapomněla, nevím zda k výročí blogu, nebo mě to někdo přičaroval ? Telefon zazvonil a z něj se linul k mému uchu neuvěřitelný blízký termín na výměnu tolik očekávaného kolenního kloubu TEP. "ZÁZRAKY SE DĚJÍ ŘEKLA JSEM SI V TEN DEN" Pak teprve šok, že nemusím čekat další krutý rok.




34 komentářů:

  1. Fukčárinko, tvůj narozeninový článek je přímo roztomilý a moc se ke vzpomínání hodí. Vždyť oni ti naši potomci opravdu pomohou své mámě nebo babičce k pochopení věcí, které jsou z počátku poněkud pro nás cizí. Musí mít určitě v nitru krásný pocit užitečnosti. Tvoje čarování jim ve vzpomínkách zůstane. Tak ať operace dobře dopadne, musíš pokračovat nejen v rodině své, ale i té virtuální,, kde tě mají všichni rádi - alespoň já to tak sleduji a cítím - drž se buď klidná, vše dobře dopadne.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, je to tak jak píšeš, včera jsme se tomu všemu zasmáli společně při telefonickém rozhovoru s vnukem Danielem.☺

      Vymazat
  2. Marti, narozeninový i vzpomínkový příspěvek, každopádně milý. Dětičky rostou, my stárneme a občas nás díky věku čekají i ty nepříjemné záležitosti. Držím palce, všechno dopadne OK. Vlastní zkušenost nemám, ale moje mladší sestřenice má za sebou operaci obou kolenních kloubů a běhá skoro jako mladice 😁 Moc zdravím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko,já běžím i nyní☻, no běžím, ploužím se, ale do terénu volám už běžím ☺ Dokonce i v nemocnici z koupelny na sestřičku co mě přišla aplikovat večer injekci - chodítko, cévka a "běžím" ☺

      Vymazat
  3. Marti, přeji tvým kloubům i blogu samé pěkné zítřky a ať ti rodina dál dobře funguje, jste správná parta.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak kdosi znalý někde řekl: "bez vás by blog nebyl blogem". Je to tak a je dobře, když tvj blog měl a má pomocníky a prostřednictvím tvého blogu jsi i pamětnicí příběhů, které by jinak uplynuly bez zaznamenání.
    A tvoje vylepšení kolena ti přeji, dobře to dopadne a budeš zase jako nová. Přeji ti to a blahopřeji ti k trvání tvého pěkného blogu :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, děkuji a těším se na tvé příběhy z města ☺

      Vymazat
  5. Milá Marti gratuluju k výročí blogu, ať Ti dělá dál radost a taky držím pěsti, zdraví je nejvíc. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji moc, myslím na Tebe a všechny kolem . Přeji vám co nejlepší zprávy co se zdraví týká. ♥

      Vymazat
  6. Marti, blahopřeji ke 14. výročí blogu, to je už dost na to, abys poznala, že rodina, tzn. i vnuk, který to celé "vymyslel" i ti další, jsou důležitější než všechno blogování a se zdravými koleny bude svět zase lepší, tak Ti přeji nejen spokojené a tvořivé blogování, ale zdraví a radost z toho všeho, co nás obklopuje. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, už od dětství jsem slýchávala, že rodina zastupuje nejdůležitější součást našeho života. Myslím si však, že postupně - věkem a zkušenostmi si tu svou široširou rodinu dáváme na síto. Do své rodiny necháme vcházet opravdu určitou část, aspoň tak to mám já. Nezatracuji, ale ... rozepisovat se nechci ..
      Děkuji za přání, internet a blogování mě pomohlo odpoutat se od zdravotních problémů, otevřelo zcela jiný svět komunikace - s rodinou - první blog byl švagra a babča písmenkuje.
      Hanko, měj pohodové dny. ☺

      Vymazat
  7. Marti, je fajn, že jsi měla na zřízení blogu pomocníčky. Gratulace k výročí blogu. Mnoho pěkných chvil s vnoučátky, dětmi, manželem. Vyspravené koleno ti umožní běhat zase jako čiperka. Akorát nevím, co je to TEP. 👍👏🙌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, děkuji za gratulaci. TEP je totální endoprotéza ☺ Také jsem nevěla a říkala, že chci "vyměnit koleno" a né JAKÓSI TEPKU ☻☺Uf, má se mluvit srozumitelně, že jó. Ale vážně, občas se voperují nové části kolene a až později TEP. Já už jsem na TEP zralá dlouho, ale blokovalo vše mé onkologické onemocnění ☺

      Vymazat
  8. Milá Fukčárinko, to je tak milé počtení, díky :)
    Měj se krásně a s kolenem držím palce .
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Marti,to je hezké a milé čtení.Gratuluji ti k výročí blogu.Máš šikovná vnoučata i rodinku.Mně se začátkama blogu také hodně pomáhal vnuk,ač malý znal toho mnohem více.Pomáhá někdy i teď.Po výměně kolena budeš jako zamlada.Manželův bratr byl před 14 dny na výměně kyčle a nemůže se dočkat až bude zase blbnout s vnoučatana,má jich 7.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, švagr se má - 7 vnoučat, ten náš nejmladší vydal za dva ☺

      Vymazat
  10. Všechno nejlepší k výročí blogu. Napsala jsi moc pěkné větičky, četlo se to krásně. Mne k blogování postrčila prostřední vnučka.
    Kdysi mi řekla: ,,babi, založ si blog". No a já pak časem tak učinila :-). A nelituji.
    Měj se hezky a držím palce !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, založení blogu nelituji a vůbec mít internet je velkou výhodou. Jen skamarádit se někomu trvá déle. V práci jsem byla nucena přejít na počítač, to byla muka - nejdříve papíry, kartotéka a pak vše strčit do "počítačových regálů", to byl horor ☻Mlaďoch co nás školil jen koulel očima ☻ ☺

      Vymazat
  11. Napsala jsem příspěvek, asi je ve spamu.

    OdpovědětVymazat
  12. Marti gratuluji k výročí blogu,je dobré,že ti pomohl vnuk.Já jsem začala sama již v pokročilém věku na popud blogerky Marušky.Bojuji s tím sama,děti a vnuky mám daleko.Ale snažímj se s tím zahnat samotu.Tvé povídání je moc milé.Držím palečky, aby výměna kolene dopadla na jedničku a mohla jsi běhat jako za mlada,opatruj se....

    OdpovědětVymazat
  13. Gratuluji k výročí, ale ještě rok a půjdeš si pro občanku. Přeju ti hodně příspěvků, ať se ti líbí v blogerské kavárně, ale hlavně, aby jsi zase běhala bez bolesti. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  14. Hezké výročí. Ani nevím, jak dlouho blogy píši, ale začínala jsem s doménou "...webovastranka.cz", pak .."blog.cz", a jeden blog tady, jsem si omylem zrušila, což mě stále mrzí. Tak že jak dlouho vlastně blogy píši, ani nevím...Přeji Ti hodně nápadů a ať je pořád co psát...Měj se moc krásně a ať se daří. Hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ty už jsi zkušená blogérka, bude to určitě hodně let. Ráda na Tvůj blog chodím, hlavně na noční procházky, když nemohu spát. ☺

      Vymazat
  15. Marti, též se přidávám ke gratulantům a přeji, aby jsi zase byla fit s novým kolenním kloubem, opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka, to pro jistotu, abych nebyla u se be odpovídající anonym ☺
      Zdeničko, vítám Tě s radostí na mém blogu. Termín operace se kvapem blíží, jsem v plné přípravě. Zdeni, měj pohodové dny ☺

      Vymazat
  16. Marti blahopřeji k výročí blogu, ke krásné rodině a hlavně ať ti ta operace i následná rehabilitace uleví a brzy ti bude zase hej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji za přání. Co se operace týká, tak určitě uleví, ale musím hlavně spolupracovat a cvičit a cvičit, uf ☺

      Vymazat
  17. Krásné vzpomínání - díky za osvětlení tvého jména, je kouzelné :).
    Gratuluji k výročí blogu a k budoucímu novému kloubu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - pro jistotu, ať nejsem anonym ☺
      Janinko, byla jsi ve Spamu ☻ ☺ už nejsi ☺. Děkuji za návštěvu a přání. Ráda k Tobě na blog chodím ♥

      Vymazat