pondělí 22. ledna 2024

" JAK A PROČ ..."

Nevím jak jste na tom vy, ale mě se "občas" stane, kdy danou realitu ne a ne přijmout. Myslím tím realitu, kdy si říkám, proč je to tak postavené, proč zrovna v této situaci se ode mě očekává, že mám být ta silná a hodit za hlavu vše, podřídit se a být zodpovědná za druhé. Už naše babi říkávala, že význam přání zdraví pochopí člověk až mu jde do úzkých, někdy bývá pozdě. O zdraví se má pečovat a měla pravdu.            
Občas čekáme zázraky v podobě nových léků a na poslední chvíli se dušujeme, že kdyby, ale to jsou ty chyby. Těžké jsou pak konce pro obě strany, těm co zůstanou, nezbývá než se smířit a vyrovnat. Dnes u přehrady pohledem na stopy ve sněhu a zamrzlou hladinu  jsem si říkala, že to jsou vlastně obrazy života  mého bratra, kterému už je dobře tam nahoře na obláčku ...

Měli jsme sebou batůžek a v něm naše podsedáky, lavička byla bez sněhu, sluníčko docela hřálo. Kousek od nás se cachtali ve vysekaném otvoru otužilci a já si řekla, že budu už taky "konečně" otužilá vůči svému okolí. Naše babi by řekla to své "vocať potaď"a bylo by vymalováno. No, vymalováno nemám, ale už je po dnešku lépe. Mějte pohodové dny prožité ve zdraví aspoň přiměřeném


  

                                  

27 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká procházka i zamyšlení Marti. Také nejsem otužilec a v našem věku by z toho spíš koukal zápal plic. Nic se nesmí přehánět...přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Jaruško, děkuji za zastavení. ♥

      Vymazat
  3. Pěkná zimní idylka a to zamyšlení k takovému dni patří, dobře, že sis to tu pro sebe i pro nás uložila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Jiřinko, po dlouhé době úřadovalo sluníčko a zápory z duše pomohlo vymést. ♥

      Vymazat
  4. Taky se mi někdy podobné myšlenky hlavou honí.
    Pěkné pondělní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Hanko, tak ať Ti tam ty myšlenky dlouho nestraší ♥

      Vymazat
  5. Marti, přesně jak říkala tvá babička vocať-pocať. Také mám občas pocit, že bych měla řešit problémy ostatních, ale proč? Čas běží, přímo letí, tak bychom si měli ten svůj život zpříjemňovat, je jen náš a ostatním můžeme třeba poradit nebo pomoci, ale rozhodně neřešit jejich problémy na svůj úkor. Někdy se to hezky říká, hůř dělá, ale myslet bychom měli hlavně na sebe. Měj se hezky, pá 🙋‍♀️😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Evi, naše babi byla prostá, ale zkušená. Říkala často, život nám ukáže zač je toho loket. Tak nebuď blbá, nebo budeš mít kolem sebe samé vypočítavé lidi ... no babi říkala vysrané☺

      Vymazat
  6. Pěkné a pravdivé zamyšlení..🤩

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka, Evi někdy mě situace zavede po pár dnech nátlaku z okolí se zastavit, přebrat si vše a zklidnění následuje. ♥

      Vymazat
  7. Hezké zamyšlení,někdy je to těžké.Hezky to napsala v komentáři důchodkaevka.Marti,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Jitko, takový je koloběh života a občas se musíme bránit...☺

      Vymazat
  8. Člověk většinou jede na automat. I já jsem nastavena automaticky "všem" pomáhat a sloužit. Pozdě si pak uvědomím, že jsem přesáhla své hranice a už mi to škodí. Jo, životem se člověk učí a dostává právě tolik lekcí, kolik jich potřebuje. Martí, měj se krásně a mysli na sebe, nikdo to za Tebe lépe neudělá. 🧡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Lotty, přistihnu okolí, že se snaží svým ovladačem mě programovat a to nemám ráda. Zvlášť jak překročí hranice ve svém myšlení - požádat o pomoc, ne, vždyť to je "TVÁ" povinost. Žádat, ne - automat, tak dělej. ☻ ☺

      Vymazat
  9. Marti hezká procházka s Tebou a zamyšlení k tomu... A ty podsedáky v batohu skvělý nápad ! Moc zdravím, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Lenko, podsedáky vždy sebou, jinak nesedám. Jedna ledvina je jedna ledvina a tak se v tomto směru hýčkám ☺

      Vymazat
  10. Marti, mluvíš mi z duše. Právě při vzpomínce na někoho blízkého, koho už nemůžeme vzít za ruku, ani ho pohladit, pochopíme, že život je příliš krátký na to , abychom mohli pomocí všem a že bychom měli už myslet hlavně na sebe. Myslím, že jsme toho v životě už ze sebe pro druhé vydali hodně, vydali dost. Babička má pravdu. Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Maruško, máš pravdu jako ta naše babi. Děkuji♥

      Vymazat
  11. Marti, na tohle jsem přišla teprve před pár lety a je to nesmírně osvobozující zjištění, že život plyne i tak dál, ale v mnohem větší pohodě a klidu, než dřív. Je potřeba pečovat nejen o tělo, ale i o duši, a to, co si o mě kdo myslí, je mi už úplně jedno.
    Krásné dny přeji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Jani, jen si to vše uvědomit a nenechat se zneužívat. ♥

      Vymazat
  12. Marti, MarijaKes to nemohla napsat lépe. Já mám podobné myšlenky a to velmi často. Na obláčku mám už mnoho svých blízkých. Mladí nám to moc v poslední době neusnadňují. Naštěstí mám přírodu, ta mne nabíjí a také pár kamarádů, vrstevníků, naladěných na stejnou notu. Přeji ti pevné zdraví a hodně pohodových lidí kolem. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Helenko, ještěže tu přírodu máme a kolem sebe lidi naladěné na stejnou notu. ♥

      Vymazat
  13. To sluníčko na fotkách... Já fotím zimu z okna u kamen a dokumentuji leda čím dál horší mlhu. U Tebe se potěším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Alko, tak aspoň se občas zatouláš ke mě. ♥

      Vymazat
  14. Ale jó, víš, že Tvé fotky mám ráda; jsou pohlazením po duši.
    Jen prostě nekomentuju.
    Tak se nezlob a měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčarinka - Alko zlobit a na Tebe☺ ♥

      Vymazat