pátek 22. března 2024

"JAK JSEM SE ROZŠOUPLA"

Pokud čekáte něco ex, tak raději dál nečtěte, nejsem žádný pařič, kalič, či vymetač konta a už vůbec ne rozjívený jedinec. Stačí mě málo k rozšoupnutí, třeba jako dnes malý výlet za účelem konečně dokončit dlouho plánovaný výběr rodinných událostí v podobě fotografií. Až moc dobře jsem si vědoma toho, že v některých momentech se řadím do kategorie dlouhodobých plánovačů jde- li, jak říkávala naše babi o prd. Nastal pro mě čas činu k uskutečnění, zakoupit rámečky a pak výběr fotografií, po sedmi dlouhých letech. Dnes mě neodradilo ani nemastné, neslanné počasí, šla jsem si tvrdě za svým cílem. A budu po cestě fotit na mobil navrch, ať je jak je, jaro je tu. Jak to vše dopadlo je nabíledni, nemám žádné fotografie z výletu do jarního města za rozšoupnutím, ale plno zážitků a to je hlavní nemyslíte? Bylo tak nějak jako u nás doma, obloha nemastná, neslaná jak na obraze nad jarní zelení připravené na výzdobu stolu ...

Ta keramická "tetka"s výrazem údivu mě připomíná paní co se dala se mnou u zastávky MHD do řeči . Zřejmě se potřebovala vypovídat a já ji vyslechla a nemít v plánu uskutečnit své sedmileté předsevzetí jely by jsme zřejmě MHD okružní jízdu. Světe div se, my se při zpáteční cestě opět sešly v MHD a to je právě ten výraz, na té keramické tváři "tetky"co měla ta paní, když mě uviděla sedět v MHD ☺
Najednou se proměnil ten dnešní den, jenž se zprvu díky neslaného a nemastného počasí jevil tak nějak obdobně v mé mysly hodně barevně jako ta pestrá z archívu vyhrabaná letitá fotografie nahoře. ☺ Fotografie na flešce jsem zanesla paní do fotoateliéru,pokud posedím a počkám, budou hotové co by dup. No nejsou, došel papír mezitím, co jsme si povídaly. Domluvila jsem se, že se stavím příští týden cestou na pedikúru. Co se vleče, přece neuteče, no a výsledek znáte, možná se rozšoupnu i příští týden a nakonec ty fotografie v rámečku budou po sedmi letech "konečně" zdobit stěnu v pokoji. Tak ještě poslední jarní z našeho bytu, když už nejsou ty z města
Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví ...

Možná ten pošťák na fotografii předává zprávu, že nemastnému a neslanému počasí brzo bude konec. Jó kdyby tak šlo poručit dešti a větru ...





22 komentářů:

  1. Tady Marti, ty jsi ale číslo! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko ☺ a ty jsi stále č. 1, ty hned jednáš - třeba výlety, no jasně druhá "TOULAVKA" ☺ ♥

      Vymazat
  2. Marti, rozšoupávat bychom se měli častěji. lépe řečeno, drobné radosti nikdy neškodí na každý den. Paní "tetka" měla očividně radost i údiv zároveň, že tě opět vidí. Já vždycky při takové příležitosti říkám, že jsme se už dlouho neviděli. :-) hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, vzala jsem Tě za slovo a dnes jsemse rozšoupla procházkou lesem - start a cíl. Manžel se nestačil divit, tři km ovšem stoupání do kopce jsem vzdala, když jsem viděla, že by to neudýchal. Stejnou cestou jsme se vraceli na start ☺

      Vymazat
  3. Marti občas se také "utrhnu ze řetězu"a nakoupím květiny a různé doplňky do bytu. Asi to tak má být a je potřeba si udělat radost. Měj krásný víkend i když nás asi potrápí počasí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, nám dnes počasí vyšlo - krásná 3km , procházka lesem, možná i delší. Vše za slunného počasí s posezením na sluníčku a pak doma v teple. Venku chvilkový silný vítr a déšť se sněhem. Měj pohodové dny. ☺

      Vymazat
  4. Moje heslo zní, všechno má svůj čas. I tvé fotografie se dočkají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic se nemá uspěchat, moje řeč. Přeji pohodové dny ☺

      Vymazat
  5. No vidíš, fotky na stěně viset budou ! Stačí se rozšoupnout :-). Sice to někdy déle trvá, ale důležité je, že se to stalo :-).
    Hezký víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, už se na ty tvoje fotky těším, teda jestli je dáš na blog. Někdy si to rodina nepřeje, a to se respektovat musí, ta zase jó. Keramická fotka tetky je hezká a ta skutečná byla určitě za popovídání ráda. Nikdy jsem neoslovovala cizí lidi, ale teď to dělám, tak jako dříve moje babička, tenkrát jsem to nechápala, teď už jo. Manžel zrovna velký mluvka není, Barča neodpovídá a na ulici mě ještě nikdo do horoucích pekel (nebo i jinam) zatím neposlal 😀😉🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  7. Evičko, je to tak jak píšeš, čím jsou lidé starší jsou většinou komunikativní. Za prvé mají zřejmě rodinu dál, nebo je "neslyší", nemají čas - ani se v dnešní době nedivím. Mají se co ohánět v práci, doma rodina a nebo si nerozumí. Většinou hraje roli čas a to senioři mají, jen ti mladí s ním zápasí. Tak je to i u nás, vlastně občas také nemám čas, mám aktivity, třeba to mé "rozšoupnutí" ☺. S těmi fotkami, no nevím z dálkybych mohla a vy si je přiblížíte ☺ ☻ ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Přiměřená aktivita, která člověka baví je kořením života.

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, to rozšoupnout se bere každý jinak, po svém. Někdy je nálada podniknout něco, co běžné není. Asi nějaká konstalace, kdy se člověku chce někam zajít, tam někoho potká a bývají to i povedené "akce". Jistě své fotky zveřejníš, také vidím, jak máš hezky vyzdobený byt - jarně, já nemám, protože hyacinty odkvetly, ale pod balkonem raší tulipány a narcisy. Jo a modřence taky. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, dříve se mnou zdobila vnoučata, nyní tak trochu mini nostalgie. Jaro se hlásí i u našeho domu v zahradě, kvete mix jarních květin. Přeji pohodové dny. ☺

      Vymazat
  10. Já jsem začala vybírat fotky do alba pro starší vnoučata a zřejmě jsem to přehnala s vysedáváním u PC.Vydržím od večera klidně do jedné v noci.A najednou jsem přestala skoro vidět.Tak,že budu tisknout fotky a nejde tiskárna.Ucpaná hlava,tak koukám po nové a nebo si je nechám vytisknout jinde.Hezkou neděli Marti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, občas také ponocuji a pak to ranní vstávání. U fotografií starších dat se pěkně vzpomíná a čas letí. ♥

      Vymazat
  11. Všechno má svůj čas :-) A kontakt je důležitý....
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak s oblibou naše babi říkávala, když se jí do něčeho nechtělo a nebylo to důležité - co se vleče, neuteče ☺

      Vymazat
  12. Marto, občas je báječné se rozšoupnout, i když jsou to jen zážitky. 😂🤣
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat