pondělí 26. srpna 2024

"ZE STUDIJNÍCH DŮVODŮ"

 Pokud u nás doma zazní při odchodu z domu mého muže obligátní: "Moc se mě nechce, ale ze studijních důvodů jdu"- na sraz, přednášku, pivo, kolo, návštěvu ...☺Dál se neptám a co víc, začala jsem to samé používat při odchodu z bytu také ☺. Nějak to u nás zakořenilo a všimla jsem si, že i syn chodí na squash a následně na posezení v kavárně rád ze studijních důvodů. Samozřejmě při návratu domů, aspoň my dva si o průběhu "studijního pobytu, podáváme navzájem hlášení". Můj poslední "studijní pobyt" mimo domov byla sobota 24. srpna, kdy na naše Havířovské náměstí přijela TV Nova, aby oslavila 30 narozeniny své působnosti.

Fotografie jsou ze zdroje:https://tv.nova.cz/clanek/556305-den-s-novou-v-havirove-zazari-hvezdy-ze-serialu-ordinace-v-ruzove-zahrade-2

Celá natěšená sešla jsem se na náměstí s kamarádkami, že se tedy toho setkání zúčastníme. Tahákem pro nás byla Belladona - Viktorie Mertová z našeho oblíbeného pořadu "Na lovu". To bylo plánované sice až v pozdějším odpoledni.Sraz jsme měly skoro v poledne. To jsme si daly ☻, teplotní rekord byl vyšší než 30 leté výročí Novy, ale nevadí, to nás neodradilo. Projít náměstí jak se říká "na čumendu" nebyla překážka, horší to bylo jak tam ustát po celou dobu, kdy bude to námi očekávané "Na lovu"spolu s Belladonou. Podivila jsem se nejen já, že tam nejsou pod pódiem lavičky, dřív jsme bývali město mladých, nyní skoro město seniorů, že jich tam bylo, těch seniorů☻

Řešením pro nás a pro mnoho dalších nejen seniorů bylo usednout bokem u Metasekvojové aleji. Mimochodem tato alej získala v rámci Česka 5. místo, kdy se soutěžilo o alej roku. V počtu 16 Čínských metasekvojí byly vysazené v centru města krátce po jeho výstavbě. Foto je čerpáno z níže uvedeného zdroje:https://alejroku.cz/2023/alej-metasekvoji-cinskych-v-havirove
V příjemném chládku na vyhřátém prostoru kolem květinových záhonů nás odpočívalo spousty. Nicméně později jsme skončily na kafíčku. Co dodám závěrem, nic moc akce, tedy pro nás, kteří jsme nešly lovit senzaci, nebo podpisy "hvězd"😏horentně propagovaná akce .Věřím, že úmysl byl dobrý, ale určitě ne dotáhnutý do konce. My jsme si naopak řekly, že nebýt "Novy a Belladony" určitě bychom se takto v sobotním parnu nesešly a co víc ani na tu "plovárnu" bychom nešly. Konec dobrý, vše dobré a snad na dalším narozeninovém setkání budou mouchy vychytané.
P. S. Zítra jedu ze studijních důvodů do Ostravy a jen dodám, že tam se mě chce a moc☺Všem přeji pohodové dny...





19 komentářů:

  1. Marti, tato akce byla dlouho avizována a zdálo se, že tam snad zajedeme. Ovšem v pátek jsme se shodli, že se nám tam vůbec nechce, co tam... , tak jsme si udělali vlastní program s výjezdem do vesnice v okr. F-M a bylo to dobré rozhodnutí. Po pravdě, nevím, co by nás tam lákalo, navíc v tom horkém dni, ani ty "hvězdy" nás nějak neberou. 😉 😊
    Přeji Ti příjemný závěr prázdnin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, nebyli jste nakonec v Palkovicích? Nám se nakonec vydařilo posezení a za "hvězdami - velikány" jsme si zajely do Ostravy ☺

      Vymazat
    2. Ne, byli jsme v Řepištích, kam jsme se už dlouho chystali, mám materiály, ale článek v brzké době nestíhám. ☺

      Vymazat
    3. Hanko, letos mě to nevyšlo, ale bývá tam krásný koncert pod širým nebem, Snad příští rok☺ Už se těším na článek o Řepišti

      Vymazat
  2. Marti, dík za reportáž. Já mám zrovna tříleté výročí nekoukání na televizi a tak ani neznám aktuální pořady a jsem tomu ráda. Mám dojem, že se tvrdilo, že Havířov a Nerátky jsou nejvíc rozrostlé vesnice na města v republice. Tak máme něco společného.
    Ze studijních důvodů bych tam k vám měla taky někdy zajet. Už mám spoustu tipů, co vidět a co nevynechat.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, zdravím tě. Přidávám se k (ne)konzumentům NOVY a vůbec televize. Zde v Brně jsem výborně zařízenou televizi vůbec nepustila, i když mi bylo její naladění a užívání dobře vysvětlené. Zábavu hledám jinde a telka mi fakt nechybí. Seriály nikde mi fakt nechybí, stačí výborná nabídka rádia :-)))

      Vymazat
    2. Jiřinko, Havířov je opravdu původně složen z více částí ☺ Na televizi se občas dívám, pořady si vybírám ☺

      Vymazat
  3. Ahojky Marti mám to do Ostravy asi 50km,bydlí mi tam bratr a já ani nevěděla. Ale po letním cestování jsme se asi s manželem moc nezájimali a odpočívali. Přeji hezký den Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, děkuji za návštěvu. To jsme kousek od sebe, nedávno jsem dokonce byla v Třinci v nemocnici (jo a ty kouřící komíny byly na dohled). Do Ostravy jsme si udělaly výlet z nostalgie, dost jsme vzpomínaly a porovnávaly Ostravu před léty a nyní.

      Vymazat
  4. Marti,ta hláška se mi líbí.Když jdeme s kamarádkama to je vyptávání,kam,kdo všechno a podobně.Když jde on neptám se.Vím najisto s kým jde a kam.Byla to jistě zajímavá akce.Já byla v sobotu se sestrou a neteří v Sedmihorkách na slovenské komičce Simoně.Moc takovým pořadům nefandím,ale smála jsem se celou dobu.Muži se tam museli pořádně ošívat,docela do nich jela.To by můj manžel nedal.Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš u nás ještě k těm otázkám patří "A PROČ TAM JDEŠ, MĚ BY TO NENAPADLO, CO TAM ☺☺☺na každý pád se nám nakonec ten "náš babinec" vydařil ☺

      Vymazat
  5. To je pěkné. Studijní důvody😄To musím zavést. Vždyť vlastně vždy jde o průzkum, dovědění se novinek....studium. Pozitivní je, že jste se sešly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, nemusí se nic vysvětlovat - "ze studijních důvodů)☺

      Vymazat
  6. Tak alespoň, že to kafíčko to zachránilo, no ne? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasná zpráva Janinko, pokec není nikdy na škodu v milé společnosti ☺

      Vymazat
  7. Metasekvojovou alej v Havířově jsem viděla, ale nefotila. Pořád si říkám - až na podzim, kdy bude pěkně rezavá!! Jen nevím, který podzim ... přeji pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice je podzim už skoro za dveřmi, ale ještě nám sluníčko zatopí. Pak už přijde na řadu paleta barev ☺

      Vymazat
  8. Ahoj Marti. Ta hláška je výborná. Taky ji budu používat, mám na "studování" celé Brno a okolí. Jen mě zarazilo to, že tam neměli nic na sednutí. NOVA asi dobře přebírá cizí programy, ale zapomíná na nás Čechy. I na staré a nemocné, těm neposkytne ani to usednutí. Proto věřím, že posezení u kafíčka spravilo konečný dojem :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Kitty máš toho na "studování" hodně, jen aby počasí přálo. Brno je velké se spousty zajímavostí. ☺

      Vymazat

"OHEŇ A VODA"

 Stále častěji si uvědomuji moudra pronesená naší babi. Občas jako dítě a později už coby dospělá jsem se tomu v duchu usmívala a říkala si,...