pátek 30. října 2020

" Z NABÍDKY KNIH "

 

Už pár dní se kochám zbylou hromádkou knih, které jsem stihla pro nás zajistit za minutu dvanáct před uzavřením knihoven. Výhodou je, že si knihy můžeme objednat přes internet v jakékoliv pobočce  v našem městě a nyní nově nikam nemusíme dojíždět, stačí poznačit kam nám mají knihu dopravit, myšleno na kterou pobočku. Tu naši máme jak se říká pár metrů od domu a tak rádi dáme za její dovoz 5 Kč od kusu. Mě k přečtení zůstala  jedna z historie " Bílá princezna" - Běluška, tak  byla označována Kunhuta Štaufská nevěsta pro kralevice Václava. Historii mám ráda a když už je jí moc proložím četbu detektivkou. Označení jedné z nich je "Smrt poctivého lichváře", tak vám nevím, zda zrovna lichváři jsou poctivý. ☺

To "Zdivočelý tlukot srdce" bude jistě napínavá četba a doufám, že to mé srdce to napětí ustojí. Není tomu dávno, co mé srdce tlouklo zdivočele. Bylo to v době oznámení v médiích, že se na další den budou uzavírat knihovny. Ta naše měla ten den, byla to středa uzavírací a tak jsem pátrala pomocí internetu kde se naše objednané knihy nacházejí. Samozřejmě byly připravené k převozu na hlavní knihovně, ovšem v převozové místnosti ve sklepě. Samochvála smrdí, vím to moc dobře a po celou dobu co můj muž bědoval, že se na dlouhé měsíce ke svým objednaným knihám nedostane já rozjela akci " knihy k nám domů". Telefon, internet, tak se to střídalo a výsledek? Díky ochotě dobré duše paní knihovnice se mě podařilo připravené knihy přemístit z převozové místnosti zpět do knihovny a během půl hodiny mě volala, že si má manžel knihy přijít vyzvednout na jejich pobočku. Sláva a velké díky, radovala jsem se do telefonu, manžel v údivu hleděl a když pochopil, co to vše vlastně znamená odjel do knihovny. Po návratu mě vykládal jak to v knihovně vypadalo, plno lidí ve frontě na schodech s rouškami před regály. Divil se, že na něj paní knihovnice volala jménem ať nečeká a jde k pultu, že je vše připravené. Dodal jen, že byl moc rád, že tam nemusel čekat a že paní knihovnice má pamatováka, když jej poznala i v roušce. Není divu, dodala jsem, takový pilný čtenář se jen tak nevidí, dmul se pýchou, že si jej pamatují. Ovšem do té doby než jsem dodala, že i mě je to podezřelé a začala jsem se smát, v emailu při objednávce dostanou i naše foto a to tam máme oba, ale pilným čtenářem jsi již roky a tak se nediv, že tě znají. Poslední kniha, která na mě v té mé hromádce čeká je od Hany  Parkánové -Whitton " Jak si neudělat z domova cirkus jako na Piccadilly". 
 Paní Hana se provdala za angličana a následovala jej do Kingstonu, na první pohled poklidný život naruší rozhodnutí zámecké paní  na svém zámku dívčí internát. Harmonický život obyvatel Kingstonu bere za své. Určitě to bude pohodové čtení a paní Hana Parkánová - Whitton mě opět nezklame. Tak jako mě nezklamala ochota a vstřícnost výše zmíněné paní knihovnice.  
                                                           Vám všem přeji pohodové dny prožité v přiměřeném zdraví. Na důkaz, že nesedíme stále doma tu vložím ještě fotografie z včerejšího pobytu v lese kousek za městem.



12 komentářů:

  1. Hledím jak puk, ta služba s dovozem knih je suprová. My máme Odlož knihu. Je zcela zdarma. Knížky nám vychystají, takže taky nečekáme. Jsem zvědavá, jak dlouho budeme bez knihovny. Možná se stihnu pročíst celým Harry Potterem i s Bradavickou knihovnou....🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, v našem městě je hlavní knihovna a pak 7 poboček, ne všude mají všechny tituly co nás zaujmou. Dříve byla možnost si knihu vypůjčit a zase vrátit, později zavedli rezervaci a dnes k té rezervaci přidali možnost zarezervovat kdekoliv a vyzvednout kde si určíš, zrovna tak odevzdat přečtené. No a my máme knihovnu naproti domu. Tak je to výhoda veliká a ten mini poplatek není zatěžující.

      Vymazat
  2. Milá Marti, tam, kde bydlíš je nějaká suprová knihovna. Výborný nápad jak vyřešit půjčování knih.Je to absurdní, když jsou knihovny zavřené v odbě, kdy je čas číst. Na jihu Čech mají taky podobné nápady. Opatruj se a zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, knihovny jsou i u nás zavřené, toto vše se dělo poslední den otevřených knihoven. Nebýt ochoty paní knihovnice, zůstaly by pro nás připravené knihy ve sklepě v převozové bedně. ☺

      Vymazat
  3. Já měl kliku, že jsem stihla před zavřením knihovny tam zajít. Takže mám zásobu knížek. Z těch Tvých jsem nečetla žádnou, takže jsem si názvy zapsala a až zase bude možnost půjčování, v knihovně se poptám.
    Víkend v pohodě !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Bílá nevěsta mě celkem zklamala, je to spíše laděno z čási do červené knihovny a to mě nebere. ☺ Včera jsem ji přečetla celou, dnes jsem se vrhla na detektivku, to je jiná. ☺

      Vymazat
  4. Pár dní po mé návštěvě v knihovně byly všechny knihovny v Praze uzavřené, vůbec nevím, kdy je zase zpřístupní. Naštěstí mám doma ještě dost knih, které jsem ještě nepřečetla nebo si je dám znova. Nápad vaší knihovny je fakt super. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, počítám s otevřením knihoven koncem listopadu,☺ jsem optimista.

      Vymazat
  5. Když jedu do Prahy nikdy nezapomenu zajít do knihkupectví a pár knížek koupit. Nejvíc se mi líbí antikvariáty, hlavně kvůli tomu, že tam najdu nějakého spisovatele kterého znám a za pakatel. Poslední úlovek je kniha od Haliny Pawlovské, úplně nová a s věnováním jakési Marice. Zřejmě z autogramiády 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, antikvariát je dobrý tip pro ty kdo mají prostor na knihy. U nás v domě jsou občas k mání knihy na lavičce u poštovních schránek, nebo v přízemí knihovny, to když má někdo knih tolik, že neví kam s nimi☺ To by byly žně pro tebe. My dali spousty knih do nemocnic, knihoven, dva kufry si odnesla od nás má kosmetička. Likvidovali jsme tři domácnosti a vlastně také naše stěhování nás přinutilo probrat se spousty knih a určit, které si necháme. Kdyby bylo na mě, měla bych police s knihami, obrazy a potřebné skleničky a mističky a talířky v regálu na balkoně ☺, ale ...☺ ☺ ☺ brr, kdo by tam proto chodil ☺

      Vymazat
  6. Jo, knihy... také bych mohla vyprávět. Já kdysi knihomol jsem také do bytu nosila knihy a nuuvažovala, co nastane. Když zemřela prateta, měla dost knih, ta lidem půjčovala a některé jsou fakt dobré. No, vyhoď to... Pak zemřela teta, velká čtenářka a její neteř mě zavolala, abych si knihy vybrala. Vzala jsem si tři, tak symbolicky, bylo mi jasné, že už to není kam dát. Byla zklamaná, že víc nechci. Dost knih jsem donesla do práce a zakázala jsem sobě i kamarádkám, že knihy už opravdu nechci. Není to kam dávat. Mám i staré knihy, nabídla jsem to muzeu, ale až na jednu starou kuchařku mi to zůstalo všechno. Nabízí se nerudovská otázka - kam s tím? Knihy totiž nikdo nechce. ☺ Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, je báječné, že si můžete půjčovat knihy i teď, kdy jsou knihovny zavřené. Já si nakoupila nějaké knížky v půlce října. Od dětí mám už dva roky čtečku, takže občas si nějakou knihu stáhnu do ní z počítače. Ale tištěná je tištěná.😀

    OdpovědětVymazat