pátek 7. července 2023

" NA HOUPAČCE "

 

Po pravdě, houpačky nemám moc v oblibě a když, na některou usednu, tak spíš zastupuje lavičku, žádné pohupování, stabilní stav. Tak to mám i v životě, ten je jak víme ze svých zkušeností my odrostlejší, sakra houpavý, jednou dole, jednou nahoře, nemám pravdu? Zrovna nyní máme houpavé zdraví, už, už to vypadalo u manžela na stabilitu a opět se to houpe, já balancuji  a čekám na termín výměny kolenního kloubu. Potvora druhá noha zlobí, operovaná se snaží a já zrovna tak, aby na mě nebylo nic znát a manžel byl v klidu se svými bolístky, které se už musí očekávat a brát v potaz. No a jak tak sleduji dění kolem, není to žádná hitparáda, myslím, že hodně dole je bezpečí všeobecně ať už ve světě, či v okolí. Doma chodím po špičkách ve smyslu svého zdraví a snažím se manžela dostrkat konečně na vyšetření, aby se zjednala náprava, která podle něj bude stejně na raz dva tři, slušně řečeno na prd. Mezitím se kochám balkonovým potěšením ...
Letos žádný muškát, jen kopřiva a chryzantéma, malé kopretinky co se jim na slunci moc nedařilo a po delší době pobytu v polostínu pookřály
Byl to dárek od vnuka a na sluníčku chřadl, rázný sestřih a přemístění so polostínu přináší své ovoce ☺

Afrikány vedou a pak bylinky - tymián, majoránka a libeček, mý favorité, které ráda posekám přiměřeně do tvarohových pomazánek a také do polévky, zeleninového talíře, nebo pod maso.
Pažitka, petrželka a máta spolu s jednou sazenicí rajčete je ráj manžela ☺Už jsem ten koutek dlouho nefotila, bla, bla, nic není ono, pomalu to roste a bla, bla ☺Zřejmě je manželova houpačka hodně nízko a ne a ne se odrazit.
Naše babi by řekla - "občas vstává dupou vzhůru", dočkej děvče času, bude lépe. No a když je a skoro nás nic nebolí vydáme se třeba okouknout manželovi oblíbené pivoňky ...
A to je pak radosti, stavíme se na kafíčko dole v "R ZÁTOCE"  u Žermanické přehrady ☺ a je nám fajn.
Procházky jsou kratší a kratší, manželovi se špatně dýchá, ale návrh na zkrácení vzejde od manžela, prý nepřeháněj, nejdeme už dál, tvé nohy potřebují šetřit. Jsem v pohodě, vidím, že se manžel sotva belhá a tak se obětuji a vracíme se. Doma pak vše doháním na rotopedu, jó hérečka, řekla by babi☺Nic plánovat, pouze vycházet konkrétní dny ze zdravotního stavu, ale je to náročné, takto chodit po špičkách. Ještěže se občas zaství vnuci, potvůrky se fotit nechtějí, jen Aby je ochotná.
Plánování výletů a pobytů u nás nepřipadá v úvahu, ale až budeme na té houpačce aspoň trochu na vršku, určitě si zajedeme do Bruzovic na levandulové pole, snímek jsem si s dovolením vypůjčila.
Tak to mám já s tou houpačkou, snažím se udržet jak už jsem naznačila stabilitu a pohodu. Mějte pohodové dny prožité ve zdraví aspoň priměřeném.

Kdo máte chuť nabídněte si meruňkový koláč s drobenkou ...
Pro vás, kteří neholdujete sladkému je tu dušená zelenina na kari s balkonovými bylinkami  - mrkev, celer, petržel, kedluben a česnek ...











20 komentářů:

  1. Marti, přeji jen tak mírné pohupování, žádné velké výkyvy!

    OdpovědětVymazat
  2. Marti věř, že nejsi sama. Já jsem na takové houpačce od konce dubna, zrovna se doléčuji se čtvrtou nemocí. Moje imunita je momentálně v háji. Ale nezoufám, zas bude líp. Naši byli před pár dny v Bruzovicích na levanduli. Nevěděla jsem, že to máme tak blízko. Dovezli mi kytičku. Měj se pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, manžel je neposlušný pacient, tazvaný samoléčitel, než zajde k lékaři uběhne hodně času a jen naříká. ☻ ☺
      Doufám, že je Ti už lépe.

      Vymazat
  3. Marti, krásné Ti to kvete, i dobrůtky jsi nachystala a tak vám oběma přeji hlavně hodně zdravíčka, ať ta houpačka zůstává jen nahoře a nikdy dole. Krásné letní dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel, čím vyšší věk, tím větší pravděpodobnost zdravotních komplikací, vidím to v domově často. Pereš se s tím ale statečně a já věřím, že ti ten optimismus pomůže. Ať je houpačka nahoře nebo dole, nikdy nevydrží houpat se dlouho, vždycky se zastaví. Přeji tobě i manželovi hlavně to zdraví!

    OdpovědětVymazat
  5. Přeji,aby se houpačka ustálila.Krásné fotografie,hezky ti to kvete.Aby je krásná.
    Marti,přeji hlavně zdraví tobě i manželovi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Tobě i všem kolem Tebe přeji také zdraví a pohodové dny. Děkuji za povzbuzení. ☺

      Vymazat
  6. Marti s tím zdravim nezdravím už se musíme asi smířit. Já nyní testují jiný lék na tlak. Před měsícem mne 222/95 hodně vyděsil. Pomalu se to stabilizuje. Ale pokoj mi nedají záda. Musím více odpočívat v leže a tak nevím, jak to dám na zájezdu, kde se musím podřídit programu. Marti, držte se oba a přeji, ať jste na té houpačce opět nahoře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, doufám, že se tlak ustálil a Ty v pohodě výletuješ. Svědčí o tom i Tvé příspěvky na blogu ☺ Záda jsou potvůrka. ♥

      Vymazat
  7. Marti, věk už na nějaké ty choroby máme. Můj muž vždycky říká, podívej se do občanky 😀 a smiř se s tím. Zatím si moc stěžovat nemůžu, ale samozřejmě, že občas o zádech, kyčlích a kloubech také vím. Manžel má problémy s chůzí, takže většinou chodím sama a na výlety už jezdíme jen občas. Hlavně dobrou náladu a optimismus, to také trochu pomůže. Měj se moc hezky, oběma přeji zdraví, zdraví a zase zdraví. Pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, my si tak spíše trochu pochodíme a pak lelkujeme v přírodě na lavičce. Ovšem záleží na mém muži a jeho výkyvech v těch zvýšených teplotách. Občas mám optimismu poskrovnu, ale za chvilku to přejde a říkám si. že už musí být lépe. ☺

      Vymazat
  8. Taky už moc nevýletujeme. Především kvůli manželovi. Jednak se necítí OK a hlavně se mu už nikam nechce. Sice mne už taky ledacos bolí, ale já bych to ještě dala.
    Ale je fakt, že už je to v našem věku o zdraví a zase jen o zdraví!
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, chlapi jsou citlivější na svá bolístka, to je známo. Přeji pohodové dny Tobě a všem kolem Tebe. ♥

      Vymazat
  9. Marti, možná je dobré si trochu vylít srdíčko i na blogu a vidíš, že téměř každý "něco" má, to se netýká jen starších. Pokud to nejsou zdravotní potíže, které nemusí mít jen senior, jsou to problémy v rodině, někdy v práci. Přeji, abyste oba našli dost psychických sil na překonání obtíží a věřím, že brzy se to zase "spraví". 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji za povzbuzení a přeji pohodové dny. ☺ ♥

      Vymazat
  10. Ráda bych popřála všem lepší zdraví.
    Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, přání není nikdy dost a tak Ti moc děkuji. Zdravím a přeji pohodové dny. ♥

      Vymazat