sobota 12. srpna 2023

" PRÁZDNINOVÁ POŠTA "

 

Nemám ráda naše děti na cestách, myšleno dovolenkových, ale jeden si nevybere ,dnes je to jak se říká o hubu cestovat jak MHD, vlakem, letadlem, na kole i pěšky. Vzpomněla jsem si na jeden telefonát od nejmladšího vnuka z jednoho zimního výletu na Pustevny. Byla šílená zima, mráz jako hrom, ale Ledové sochy musí vidět. Většinou, když děti, či vnuci dorazí do cíle cesty posílají SMS - "JSME NA MÍSTĚ" tenkrát si vnuk vyžádal, že bude babičku informovat telefonicky a první věta byla: "JE TU TAKOVÝ MRÁZ, ŽE I PTÁCI CHODÍ PĚŠKY ☺" To už jsem ale odbočila, prázdninová foto - pošta následuje ...
Jeskyně Teplice nad Bečvou, kterou navštívila rodina dcery a Hranická propast, jsou to místa,která jsem bohužel nenavštívila. co není, může být, až budu fit ☺
Na dosah ruky máme Levandulové pole a to kousek od Žermanické přehrady ...
Také ze Španělska přišel foto - pozdrav od vnuka a nejen to, ale díky technice jsme se viděli a slyšeli, to by se naše babi a prababi podivovala ☺
Nejstarší vnuk byl v Egyptě a jen napsal odlétáme - jsme na místě ☺ a pak opět odlétáme a jsme doma, nic se na nás nezměnilo a brzo se uvidíme ☺ Dodržel to, včera jsme se setkali ♥

Na zdraví, dojeli jsme na místo a budeme odpočívat, byl další pozdrav od členů rodiny ... ☺
Dobrou knihu doma nezapomněli a tak odpočívali, počasí moc nepřálo ani nám zůstávajícím doma. Přečetla jsem knihu Kam  ukrýt štěstí od Catherine Ryan Hyde - tip od Evky, mimochodem, má docela prima tipy na čtivé knihy -  https://duchodkaevka.blogspot.com/ 
Začetla jsem se a zhltla na dovolené, kdy nám dva dny propršelo. Příběh Abby, třináctiletého děvčete, které to nemá v rodině ani v okolí lehké, kniha vede k zamyšlení do hloubky. Nechybí napětí a rovněž i přes vážnost situace úsměv. Během čtení jsem si kladla otázku, kolik je kolem nás nedospělých a nezkušených rodičů. Také my z naší dovolené posílali foto - pozdravy rodině ...
Samozřejmě jme se hlásili, když jsme zdárně dorazili tam i zpět, popravdě u toho zpět jsem mírně dětem zalhala. Cestou zpět lilo jako z konve a tak se stala menší kolize, můžete být sebeopatrnější, dodržovat vzdálenost i rychlost a stačí dva tři divočáci za volantem a jde vše do kopru. Psát se mě o tom zde nechce, jsme živí a zdraví všichni, auta jezdí, brzdy brzdí a světla svítí. Tak jen dodám, že kaskadéry je možno dál potkávat na silnicích...
Sluníčko nemělo vždy dovolenou a tak jsme se kochali v parku ...
Kafíčkovali na terase, luštili křížovky, v podvečer popíjeli vínečko a pivečko, léčivé prameny až moc léčivé a unavující, kde jsou ty časy co jsme sedli na kola a Gaderská dolina  byla okouzlující ...
Letos jsem těch lázní měla dost a jak by řekla naše babi, všeho s mírou.Od února do půlky března a nyní znovu ...

Občas byla lavička hodně vysoko, prý pro "zlobivce" ☺
Nyní si užíváme klidu a zdravotních kontrol, následných vyšetření, rodiny a těšíme se ze sluníčka a tepla. Dcera nám pro jistotu po našem příjezdu domů přinesla sluníčko náhradní, Abby rozptýlila chmury, které v nás zanechaly kaskadéři silnic ...

Všem vám přeji pohodové dny prožité ve zdraví...















19 komentářů:

  1. Marti, moc ráda jsem se podívala na tvé pojetí prázdnin a tvé rodiny. Hezké dny ti přeji a pevné zdraví. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, moc hezké fotografie. Je fakt, že dnes je to na silnicích dost nebezpečné. Mnozí si myslí, že patří jen jim a podle toho se chovají a ohrožují další účastníky provozu. Důležité je, že jste v pořádku. Přeji hodně zdraví a vzpomínky jen na to hezké. Pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, také říkám, hlavně všichni účastníci bez zranění ♥

      Vymazat
  3. Marti,hezky si užíváš léto,snad se zase vrátilo.V rodině to máme stejné,posílají se zprávy,abychom byli ostatní v klidu.I my s manželem se musíme hlásit,když někde cestujeme.Včera pozlobil vnuk,byl s kamarády na raftech a neozval se,až později.
    Měj hezké další dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, vnuci to občas "zapomenou", já se okamžitě vnutím SMS se smajlíkem ☺

      Vymazat
  4. Marti, zdravím. Člověk má o blízké vždy strach a také chci, aby dali děti vědět, že jsou v pořádku. Hranickou propast i teplické jeskyně znám. Zase jsem nebyla milion let u Žermanické přehrady. Měj se hezky a ať všechny zdravotní prohlídky dopadnou dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, Ty jsi zkušená výletnice, ráda k Tobě chodím na blog ☺ A děkuji za tip na knihy.

      Vymazat
  5. Prima fotky z dovolených Tvých blízkých i z té vaší. Hlavně, že kolize na silnici dopadla OK. Ono je opravdu už někdy náročné po těch silnicích jet. Já ráda jezdím na kole, ale už po silnicích jako takových jedu minimálně. Vyhledám cesty vedlejší.
    Měj se hezky, přeji pohodovou dnešní neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, taky jsme raději jezdívali mimo silnice pokud to šlo. ☺

      Vymazat
  6. Marti, hlavně, že kolize dopadla v celku dobře a vy jste zdraví. Těch bláznů za volantem je čím dál víc, a tak jsem vždycky ráda, když dorazíme do cíle. Děkuji za reklamu mému blogu, ale zrovna tuhle knížku jsem jako tip nedávala já, také se na ní chystám. Ráda jsem si prohlédla prázdninové fotky tvé rodiny i ty vaše. Měj se hezky, opatruj se, pá 😀😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, měla jsem oči až na vrch hlavy, děs - běs. Naštěstí bez zranění. Evi, s tou knížkou jsem to popletla, nicméně i Ty dáváš prima tipy. ☺

      Vymazat
  7. Léto se vrátilo, sluníčko svítí až moc a kdo může, vyráží do světa. Cíl cest nemusí být daleko. Člověk se může odreagovat i za humny, pokud nejsou žádné kolize. Posílám pohlednice z aplikace v mobilu a jsou kladně přijímané. Přeji Ti krásné pohodové léto a co nejmíň potíží. Jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirko, vím o těch aplikacích z mobili, ještě jsem se k nim nedopracovala. Děkuji za návštěvu na mém blogu

      Vymazat
  8. Marti, každý si to léto chce užít, čas rychle letí a už je půlka srpna. Ta starost o blízké je přirozená, ale je dobře, když dají vědět. Zbrašovské aragonitové jeskyně i Hranickou propast jsem kdysi navštívila, hlavně, když ještě maminka byla v Teplicích v lázních. Tu kolizi si dovedu představit, už to bude rok, co nás to také potkalo a naštěstí bez zranění obou účastníků, a také jsme tehdy jeli na dovolenkový pobyt.
    Přeji vám oběma klidné a spokojené dny. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, byla to naše první kolize a doufám, že poslední.

      Vymazat
  9. Člověk je hned klidnější, když se mladí ozvou z dovolené. Na té zpáteční cestě, někteří jezdí jak h...da a můžeš dávat pozor, jak chceš. Hlavně, že to byly jen plechy. 🙂

    OdpovědětVymazat
  10. Mirijam,naštěstí to byly jen ty plechy,ale šok to byl poradny pro všechny.

    OdpovědětVymazat