úterý 5. září 2023

"FOTOGRAFICKÁ VÝZVA - DO MRAKŮ PODRUHÉ

Ještě je čas přidat fotografie na svůj blog, pokud se chcete připojit k  fotografické výzvě na blogu u Stáňi. Podmínkou jsou fotografie z letošního léta. Více se však dozvíte na odkazu níže. https://veverkoviny.blogspot.com/2023/08/do-mraku-vyzva.html  Minulý týden nám pršelo a pokud ne, bylo nebe bez mráčku, nepříjemně šedivé. Konečně ve čtvrtek 31. 8. se obloha umoudřila a tak jsem v podvečer na balkóně pořídila pro jistotu tuto fotografii ...

Píši minulý týden, článek si připravuji už dnes v sobotu 2. září, to pro jistotu, neb člověk jednou neví, jak říkávala naše babi co se vyvrbí. No co by, mám zaječí úmysly ☺v první polovině nastávajícího týdne by mělo být bez deště a tak chystám malý holčičí výlet a to pak sednout k noťasu nebudu dávat, to už jen nakouknu na vaše příspěvky přes mobil. Dnes v úterý 5. 9. doplňuji, že žádný výlet, natož holčičí se nekonal, není na výletování kapacita. Naše babi by se vyjádřila jednoduše, je to na prd velebnosti, kolem a kolem okolnosti, snad příště. Včera přišla dcera, večer volal vnuk a tak aspoň něco málo nás rozptýlilo. Nestěžuji si, pouze konstatuji momentální stav. Nenechte se rušit, je tu druhá dávka foto výzvy do mraků. Zjistila jsem, že na bolavou duši působí pohled do mraků jako balzám . A je zde první, jak už jsem zmínila fotografie z balkónu - mraky nad městem v pozadí část Beskyd. Na první pohled na dlouho očekávané mraky mě napadlo - přirovnání "Mrakové obří letadlo"... dnes to bylo jiné kafíčko, jela jsem lovit a fotit mraky k přehradě.
Kousek od rybářů, nerušeně avšak za přísného pohledu dědka z Beskyd, chtěla jsem napsat rybrcoula, ale ten prý patří do Krkonoš. Tak máme dědka, který na mě vzhlížel z toho hrozivě tmavého mraku jakoby oknem dolů. Koukej, zalést a trochu popostrč sluníčko a příznivé mráčky, mám ty fotografie do výzvy, myslela jsem si.Ve skutečnosti jsem doufala, že nebude z těch mraků pršet a o kousek dál otevřou bar, kde si dám langoš, mají je dobré a zdravé ☺ ...
Zahrával si se mnou ten černý mrak pořádně, leč zablýskalo se na lepší časy a přesvěčte se sami pohledem do mraků, vidíte to, co jsem viděla já? Švarný mládenec pofukuje do světlých mraků a odděluje  od toho černého, že by vyslyšel mé přání?
Bude to tak ...
Blížím se k "R" zátoce do cíle své cesty za mráčky a zdravými langošáky, měla jsem pouze "1" ... ☺
Než jej připravili, mraky temné připluly, jednu dračí hlavu na mě vystrčily...
Nakonec vše dobře dopadlo dědek z hor zahrál na obloze pěkné divadlo ...
Je tu konec výpravy za obláčky, vám všem přeji "jen" ty mráčky na obloze a přiměřené zdraví k tomu.











16 komentářů:

  1. Nu, Marti, to sis pěkně zafotila! Já bych si langoš taky dala, dávám si ho jednou ročně na Staromáku o adventu nebo, pokud se tam dostanu, na Hrubé Skále v létě. Měj se fajn. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko,mraky nic moc,jednu chvilku to vypadalo na déšť,ale nakonec nějaké úlovky jsou👍

      Vymazat
  2. Marti, fotky jsou parádní a toho langoše bych si dala s velkou chutí, Už jsem ho neměla pěkně dlouho. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ecko,děkuji za návštěvu. Jiří ve jsi udělala radost❤️, opravdu si toulavé boty zaslouží 🥾🥾

      Vymazat
  3. Marti zdravím, máš pěkné fotografie mraků. Langoše jsem občas dělala klukům, když byli malí. Posílám pozdrav, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko,mám občas ráda,když nemusím vařit a pochutnám si mimo domov.🍀

      Vymazat
  4. Kaleidoskop podle Hanky:
    Mraky se Ti "povedly", ale po pravdě více se dnes zajímám o to místo pobytu = zátoka. Také jsme dnes byli na výletě a nedali jsme si langoš, ale celý oběd. ☺ Byla doba, kdy jsem langoše dělala i doma, teď už výjimečně. Fotila jsem dneska hodně.
    Přeji pěkné počasí a dobrou náladu. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, z k zátoce "R"se dostaneš od hráze,je to bývalé rekreační středisko Dolu Dukla. Tam bylo vždy živo. Po levé straně od vody staly malé chatičky,dál pak je Koliba. Vše se rozprodalo,změna majitele a vše až na malou chatu ku u vody zbořili.Byly to údajně černé stavby pracovníků šachty😱 kdo ví. V zadu se tyčí yfara,soukromí objekt. Nový majitel zátoky prý postaví na zbořeném dceři domek. Pohlednes od vody směrem za bar v kopci stojí zdevastovány hotel,hlídá jej ochranka.Na jaře v údolí dole u vody jak jsou tam deštníky a lehátka jsem dost cítila v terénu ocet🙈Nechci ani domyslet,že by chyběli love🙈

      Vymazat
  5. Marti,fotografie jsou nádherné.Mraky se opravdu vyvedly.Já jsem na výzvu fotografie pořídila jeden den a dobře jsem udělala,že jsem vyjela.U nás je buď úplně jasno,jako tyhle dny a před tím bylo zase jenom šedivo.Langoše si dělám doma,manžel je nejí a tak jenom pro sebe.Mám je také ráda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, zrovna dnes byla azurová obloha bez mraků. Ráno mlha a pak azuro.

      Vymazat
  6. Prima fotky. No já mám zatím jen dvě, které by se na výzvu hodily.
    Tak nevím, zda slib splním. Dnes je nebe modré bez mráčků :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, nejde o počet fotografií,určitě se přidej do výzvy.👍

      Vymazat
  7. Krásná dramatická obloha. Fotky se moc povedly Hani. Přeji Ti krásné ještě letní dny s nádechem podzimu

    OdpovědětVymazat
  8. Fukčarinka - Jaruško, děkuji za pochvalu ☺

    OdpovědětVymazat