pátek 26. dubna 2024

" NEJSEM ZÁVISLÁK I KDYŽ ..."

 Kdo z vás tipuje drogy, alkohol, cigarety, kdepak jste vedle jak ta jedle. Balancuji spíše v oblasti dobrého jídla, sklenky kvalitního vína a pak sladkostí, nicméně o tom všem raději pomlčím, není se čím chlubit. Dnes mám jiný kalibr a tím jsou léky na spaní, jak lehce se dá být závislá jsem poznala dokonale, když jsem si procházela nelehkým obdobím svých zdravotních problémů. Ona lékařem podaná pomoc v podobě receptu na výše uvedené léky je to nejschůdnější řešení. Potřebujete být vyspaná, psychicky silná, odolná a jak se nevyspíte vše padá a vy se potácíte v polemice vyjde - nevyjde, budu - nebudu. Netrvá dlouho a z občasného zobnutí se stane pravidelnost, vy to neřešíte, lékař také ne, tabletky vám předepíše. V lékárně slyšíte, pozor, je to návykové a má pravdu pan lékárník, tomu věřím, ale ... zobete dál, zůstáváte u půlky, občas vezmete i celou. Když dám jen půl, dám i bez, ale nespíte, převracíte se a pak si nakonec vezmete aspoň tu půlku tabletky. Tak to bylo i u mě až do té doby, než dcera nastoupila do lékárny, kde pracuje pan lékárník, právě ten, kterému věřím, který vždy ochotně poradí. První co mě napadlo, nebudu tam chodit vyzvedávat léky ať není naše dcera spojována se "závislačkou", to, když naposledy pan lékárník nadzvedl obočí při svém upozornění na závislost. Uplynulo pár dní a já sama sobě začala lát, jsi nejen závislák, ale i slaboch a navštívila jsem strejdu googlíka, přečetla si jak je těžké odnaučit se této závislosti pomocí tablet a někdy i pobytu v léčebně. No potěš mě koště, řekla jsem si nahlas často užívanou hlášku naší babí a hned si pomyslela, že by určitě dodala, že si z ní dělám prdel. No nedělám babi, lítám v tom jak pometlo a hned bych dodala něco jako, že to dám, přece nejsem žádné ořezávátko. První den jsem nemohla usnout, vzala jsem půl tabletky, druhý den byl tak jako první a já začala pochybovat, že se mě to podaří až mě osvítil nápad oklamat sama sebe. Ty jsi "hérečka" našeptávalo mě něco zpovzdálí, kolikrát jsi přesvědčila nejen samu sebe, ale i okolí, že ten tvůj záměr vyjde. Věřte, nevěřte, vyšlo to i u té " NE - ZÁVISLOSTI NA TABLETKÁCH NA SPANÍ " ☺ Úplně jednoduše, zachovala jsem dlouholetý rituál - dvě půlky tabletky na noční stolek(ta druhá, kdyby nestačila jedna půlka), namísto do úst položit k lampičce, ale DŮLEŽITÉ, hned pomyslnnou půlku zapít  a pak se uložit ke spánku. První den boj, usnula jsem až nad ránem, určitě mě ukolébala představa jak budu hrdá ráno dávat půlky tabletky zpět do krabičky. A ono se to podařilo, dvě půlky tabletek putovaly zpět do krabičky, poklepala jsem si na rameno a pronesla sama sobě pochvalu. Tak to šlo druhý, třetí a čtvrtý den, celkem víc jak týden putovaly tabletky ven z krabičky, pomyslnné zapítí a ráno zpět do krabičky a pochvala sama sobě!!! ☺ Po čtrnácti dnech píši, že nejsem ani v nejmenším závislák na tabletkách na spaní ☺ ☺ ☺ snad jen na svém rotopedu, který opustit nedovedu a šlapu stále dál. Zítra přešlápnu přes 171 a pojedu dál. Poctivě si své km zapisuji, občas si šlápnou do pedálu i sousedky ...


Pomalu se ze mě stává závislák na ROTOPEDU, toto však ovlivnit nedovedu ☺, nešlapu však každý den, to pouze ve dny, kdy nejdu ven.V průměru šlapu 5 km a přitom poslouchám písničky. Oblíbenou na závěr svého peletonu většinou od kapely Světlo - https://www.youtube.com/watch?v=Ow6ytmtyBIM Dnes bude změna, šlapat budu ve městě na náměstí pod pódiem bez rotopedu a hrát bude kapela Světlo na živo ...

Těším se taky a moc, to bude zase noc. Hlavou se mě budou honit vzpomínky na VNUKOVI A DĚDOVI HUDEBNÍ TRÉNINKY. Doprovody na soutěže a hudební klání, kdy jsme v zákulísí neměli výdrž a stání. Ale i toto já dám a vám i sobě přísahám, že nepolknu ani půlku, to si raději pustím Daniela Hůlku ... ☺ Všem přeji pohodový víkend prožitý ve zdraví




10 komentářů:

  1. Marti, prášky na spaní beru také, asi závislák jsem. Půlku a někdy i tu druhou. V lékárně na to upozorní, ale doktor je píše bez problémů, prý když beru jeden, tak se nic neděje, no nevím. Asi vyzkouším tvojí metodu, jenže když se mi dlouho usnout nedaří, prostě si zobnu. Jsem srab, ale zkusím to 🤢 Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, taky mám problém s usínáním a v noci se budím, přičítám to k věku, a protože jsem zapřísáhlý nepřítel farmak všeho druhu, snažím se žít bez nich díky přírodním produktům. Přeji Ti abys už tyto léky nepotřebovala, držím pěsti. Zdenka

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je svlečení do naha! Měla jsem období, že jsem nespala vůbec, ráno jela do práce do Prahy a nevěděla, kam jedu a zpátkjy ani nemluvím. Paní doktorka mi dala prášky - večer na usnutí a ráno na probrání. Jenže, pak to dopadlo jinak a marodila jsem asi půl roku se zády a prášky už nebyly potřeba.Držím ti palce, abys spala jako mimino. Já špatně usínám, ale, pokud usnu, pak spím až moc dobře a dlouho. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, já mám problémy se spánkem od doby, kdy se mi narodily děti. Předtím jsem spala jako jezevec. Budím se, jakýkoliv i sebemenší hluk mi přetrhne spaní. Spím v průměru 6 hodin. Občas v noci, když nemůžu spát, otevřu si knížku, nebo hraji hry na mobilu. Prášky na spaní neberu, naposledy mi ho dali v nemocnici před lednovou operací. Řešila jsem to své nespaní meduňkovým čajem. A pak se mi stávalo, že jsem usnula v tramvaji, což občas přinášelo i humorné situace.
    Moc a moc ti držím pěsti, abys byla ve svém boji úspěšná. ✊✊🍀
    Boj se závislostí znám, kouřila jsem 30 cigaret denně a bylo hodně těžké z toho kolotoče sestoupit.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Prášky na spaní jsem brala kdysi dávno po operaci slepého střeva a zjistila jsem, že mi stejně nepomáhají. Buď usnu nebo ne. Do dneška mám pocit, že mi ke spaní nepomohou. V nemocnici jsem si o něj řekla asi dvakrát a stejně jsem pak nespala. Mám pocit, že je to placebo- prostě pocit - mám prášek musí to pomoci. Na sladkém ujíždím také, ale jen na něco a když už mi usnout nejde večer, vezmu si lžičku medu a napiji se trochu vody.

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že jsem to ještě stihla v posledních minutách dne. Blahopřeji k narozeninám a přeji hlavně hodně zdraví, klidu a spokojenosti, ať Ti to šlape a dobře se daří. 🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, sice také pozdě, ale o to upřímněji přeji k Tvým narozeninám. Občasné neusínání řešívám napitím nebo odskokem k netu. Čtu, pak si vynadám a usnutí jde najednou jako po medu ;-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Páni! jsi fakt dobrá, moc Ti držím palce :) A to šlapání na rotopedu je také moc fajn. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Tyhle problémy znám,mám to někdy podobně..😞

    OdpovědětVymazat
  10. Nejsem od přírody spavá. Taky se v noci budím, ale nemám s tím problém. Trochu mi to vadívalo, když jsem ještě chodila do práce.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat