čtvrtek 9. května 2024

"MÁM V TOM BINEC"

 Vážení, to by řekla naše babi- máš v tom binec a měla by pravdu!!! 😧Připadám si jako to počasí, jeden den tak, druhý onak a někdy ani nevím co se bude dít...

Rodina a okolí mě občas ve všem udělají pořádný guláš, ale nevadí, otřepu se a jedu dál. Tak například sestřenice, ta si spadne klidně na chatě a bum vše se obrátí vzhůru nohama. Sama, bezdětná má jen nás na blízku, pomůžeme. Najednou jsem zjistila jak jsme "FLEXIBILNÍ", mleli jsme z posledního, byli jsme na dně, dokonce tak, že jsme odmítli návštěvu, která s námi zřejmě počítala, ale nedávali jsme to. Prostě a jasně NE, STOP a pak bác sestřenice, no to byl fofr, pažní kost na pravé ruce zlomená. Ortéza a následně otázka, kam se sestřenicí? Byteček malý jak u nás, tak u ní, nezbývalo než denně výšlap do třetího patra, štěstí na hodnou sousedku, kdyby něco, tak volej a my přifrčíme. Kolikrát jsem si říkal, kéž bych opravdu
tak mohla létat. Na vaše blogy milí zlatí chodím sporadicky a zrovna tak píši komentáře, ale polepším se, binec uklidím, zastrčím jej do pryč ☺Máte to také tak, když už nemůžete, tak se díky okolnostem nakonec zvetíte a naopak přidáte plyn?
Možná také pomohly fotografie zaslané přáteli jako třeba tato s rozkvětlým červeným kaštanem - zvaným odborně Jírovec pleťový, neboli červený patřící do čeledi mýdelníkových. Pak další se šeříkem ...
No není nádherný a hned mě evokoval vzpomínku na dětství a na náš starý byt, kdy nám šeříky rostly pod okny a ráno jsem se budila jejich vůní. Hned je na tom světě veseleji a to třetí patro se vyšlápne lehčeji. První den výšlapu u sestřenice do 3 patra jsem blahořečila našemu rozhodnutí před sedmi lety, že jsme se přestěhovali z domu, kde nebyl výtah a nemusíme ještě šlapat schody k nám ☺Naše babi by nám jisto jistě řekla, že všechno zlé, je k něčemu dobré a měla by babi opět pravdu!!!
Nevím, kde jsem brala čas chodit dříve do keramiky, to jsem si řekla dnes, kdy mě neteř poslala foto mého výtvoru pro sestru s dotazem pamatuješ? No jejda můj prvotní výtvor Švihák lázeňský, co víc připomíná zahradníka ☺Vida, sestra jej nešoupla do odpadu, dělá jí stále společnost ...
Keramika, pak korálkování, no divím se stále, kde jsem na to vše brala čas?
V klubu nás čekala oslava jubilantů, připravila jsem automaticky jmenovky pro zasedací pořádek ...
Přívěsky, to bylo dílo ...
Vánoční věneček z papírových ruliček pro dceru ...
Vyšívaný polštář na přání dcery, mami prosím ať je veselý, měla tehdy těžké období. Zvolila jsem motiv motýlů a řekla jí, to znamená konečně roztáhnout křídla a svobodně letět, tak odletěla ☺a nelituje.
Proč to vše píšu, dnes jsme vynechali třetí patro, venku bylo krásně, prádlo by krásně uschlo, domácnost by byla za chvilku jak by babi řekla špígl nýgl což značí dokonalý. Tak jsem si řekla, že stačilo, špígl nýgl se nekonalo, prádlo se vypere zítra a vyrazila jsem ven do lesa.
Zlákala jsem kamarádku, tu jsem přemlouvat nemusela, hned byla pro.Nejdříve MHD a pak  krásným barevným lesem jsme se protáhly bez 200 metrů 3 km. Cestou jsme se zastavily na zahradě u známých a pak nás čekalo mírné stoupání do kopce a na konci odměna v zahradní restauraci. Mají tam vždy krásnou květinovou výzdobu, paní majitelka si na ni potrpí ...
Co dodat, byl to dnes krásný den, nabrala jsem druhý dech, manžel si zařídil své pochůzky a pozdní oběd nám bezpečně jistila mraznička.
Kafíčko a pivečko také bylo ...
Kdo z vás dočetl až sem, přeji mu pohodový, ve zdraví prožitý další a další den
















14 komentářů:

  1. Marti, moc pěkně jsi prožila krásný květnový den a sestřenici přeji brzké uzdravení a ještě, že tě má! Popsala jsi vše vesele, tak to má být.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, od jisté doby se "UŽ" přece my holky nehroutíme, spíš podpíráme ty druhé. ☺

      Vymazat
  2. Marti, někdy se to tak sesype dohromady, že opravdu nevíš, kam skočit dřív...a pak když přijde chvilka na relax, je třeba ji využít. Také se mnohdy seberu a jdu ven. Práce počká, nemá nožičky a neuteče a nikdo jiný to za mě stejně neudělá, tak proč nenabrat sílu v přírodě a pak jde všechno snadněji, že? Moc hezký víkend Ti přeji a sestřenici brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, máš pravdu, dnes jsem si mákla, stihla jsem pouze relax na rotopedu. Pan doktor sestřenici určil špatné místo zlomeniny, včera po rentgenu paní doktorka upřesnila - tříštivá zlomenina ramenního kloubu ☻ Prý to naštěstí dobře srůstá, kosti jsou u sebe ☻ No, myslím si o tom své, možná byl před tím lékař očař na pohotovosti ...ach jo☻

      Vymazat
  3. Marti,obdivuji Tvůj životní elán,ale tak to asi musí být.Kdyby jsme se ze všeho hned hroutily,tak by to stejně nepomohlo a nikdo by to za nás nevyřešil.Tak si užívejme v rámci možností hezké jarní dny,hlavně zdravíčko a hlavu vzhůru..🌞😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, jsem utužená z vykopání se ze svých onemocnění, ale občas i tak KO ☻ ☺

      Vymazat
  4. Marti, evidentně se nenudíš, není prostě čas. Jsi pilná jak ta včelka, tvůj švihák lázeňský je parádní, nakonec proč by nemohl být zahradník 😂 Přeji pěkný víkend a klidnější tempo, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasná zpráva Evi, zahradník v lázních a po večerech Švihák lázeňský ☺ ☺ ☺

      Vymazat
  5. Marti, parádní fotky. Je to taková všehochuť.
    O sestřenici jsem četla už ráno, ale na mobilu mám problém s komentáři, špatně se mi píšou a mnohdy pak nejdou vložit.
    Tvé sestřenici moc a moc držím pěsti, aby se vše dobře vyhojilo. ✊✊🍀
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko, s tím komentováním na mobilu to mám stejné ☺ Také přeji pohodové dny ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Napsala jsi to hezky. A souhlasím s vaší babi - všechno zlé je pro něco dobré. Jen toho zlého by nemělo být moc.
    Sestřenici přeji brzké uzdravení a Tobě ať to pěkně šlape.
    Měj pohodovou neděli a i takové další dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem se u Tebe, Fukčárinko, zase dostala ke komentování. Jasná zpráva - čtu Tě, ale s komentáři si vystačím, když si kecáme v Kavárničce.
    Ale tohle je velmi hezké povídání; a jistěže souzním s tím, jak to pro Tebe není lehké. Přesto si nestěžuješ, jen konstatuješ. (Přesně tak to dělám i já, proto vím, jak se cítíš - i při psaní.)
    Umím si představit, jak se staráš o rodinu, ba i sousedy... a fakt jsem si početla a Tebe ocenila.
    A Fukčárinko, prosím, nezlob se, poprvé se nevyjádřím k Tvým fotkám.
    Jsem příliš zaujata Tvým psaním, protože chápu, co všechno prožíváš...
    Držím palce
    Alka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alko, všechápající dobrá duše ♥, od Tebe komentář je přímo pohlazení. Občas je vše naprd, ale stěžovat si nemá cenu, to jsme za jedno, ale my jsme holky šikulky a i to prd přežijem ☺ ♥ ☺

      Vymazat