úterý 28. května 2024

"POHLAZENÍ NA DUŠI"

Začnu neobvykle, tím co by řekla naše babi - holka, ty potřebuješ pohlazení na duši, jako koza drbání. Kde ho vzít a nekrást, chce to trochu přemýšlení. Třeba splnění dávných přání, lovila jsem včera v paměti, navštívit Lysou horu a kochat se pohledem do údolí. Dnes tam jezdí skoro až na vrch autobus, ale byla neděle a to znamená spousty turistů. Beskydy jsem zavrhla, ZOO nééééé zvolal manžel, muzeum a hrady  to zase néééé já. Pomohly vaše blogy a fotoreportáže, konkrétně Helenky a Hanky, které jsou z našeho kraje, což byla velká výhoda. Nezávisle na sobě daly fotoreportáž z Miniarboreta pana Holuba ze Staříče.   https://hela-b.blogspot.com/   https://kaleidoskop-podle-hanky.blogspot.com/ 

Návštěva tohoto arboreta bylo mým dlouholetým přáním, vždy bylo odsunuto, manželovi se moc nechtělo, nakonec, tak jako vždy, ale přání se mají plnit. Račte vstoupit těmito krásnými vraty ...
do království pohody a kochejte se se mnou.Manželé Holubovi založili toto Miniarboretum v roce 1989 nedaleko Frýdku - Místku ve Staříči. Jejich styl a kompozice je vedena stylem pravěké  krajiny - obec Staříč je poddolovaná po těžbě antrancitu - toto málo čerpáno ze zdroje, více zde :http://miniarboretum.cz/
Při procházením arboretem jsem několikrát smekla pomyslnně klobouk před manželi Holubovými. Mají to tam moc pěkné, být tam a procházet se, bylo opravdové pohlazení na duši ...
Nejen pravěká krajina, ale ...

 
Bylo tam kde posedět, což jsem uvítala, dokonce i na lehátku si odpočinout a zaposlouchat se do zpěvu ptáků. Počasí nám báječně vyšlo a ač byla neděle, návštěvníků tak akorát. Vstupné 100,- Kč dospělí, děti 50,-Kč, pakatel za pobyt v nádherném uklidňujícím prostředí. Pozor - pondělí a úterý je zavřeno !!!
Paloučky kopretin lákaly k focení a k usednutí na lavičku ...

Bylo možno zakoupit i různé sazenice a a také bonsaje, zakrslé konifery a čarověníky.

Japonské túji v menší verzi jsem neodolala ani já, konečně nebude v našem maxi květináči trúnit pažitka a petrželka ☺

Rododendrony ještě kvetly, nebo to jsou azalky ?

Nádhera, která byla v nabídce prodeje ...
Mám těch fotografií plno, ale vidět vše ve skutečnosti to nenahradí ...
Různě rozmístěné hmyzí domečky, budky pro ptactvo a pítka nebyli opomenuty.
Kdo z vás doputoval až sem, přeji mu pohodové dny prožité ve zdraví. Pokud budete mít namířeno k nám do Moravskoslezského kraje, návštěva tohoto Mini arboreta stojí za zastávku. Najdete zde u nás spoustu zajímavostí a krásných míst. ☺








20 komentářů:

  1. Marti, jsem ráda, že jste to arboretum navštívili a že se vám tam líbilo. Tam se snad musí líbit každému. V každé roční době je to jiné a tím zajímavé. U vás to není snadné něco vybrat, když manžel nechce ani do ZOO a ty zase do muzea nebo na hrad - tam jsem já pečená vařená. 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, návštěva arboreta byla mým dlouholetým přáním. Manželovi se tam nikdy nechtělo, byl mile překvapen tak rozsáhlým prostorem a tolika exponáty ☺. Muzeem ani hradem nepohrdnu, ale chtěla jsem konečně do toho konkrétního arboreta ☺

      Vymazat
  2. Marti zdravím, navštívili jste moc krásné místo. To muselo opravdu pohladit po duši... Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, moc krásné, odpočinkové místo. Na Lysou Horu jsem kdysi šla pěšky a byla jsem zpocená jako myš. Jo, ale to mi bylo asi polovina roků, než dnes.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výšlap na Lysou mám také za sebou, dá zabrat. Autobus tam jezdí už několik roků ♥

      Vymazat
  4. Marti,neříkej,že na Lysou horu jezdí autobus...Byli jsme tam před více,jak 10 lety a vylezla jsem na ni z posledních sil.Děsný krpál,uf
    Teď už bych dala přednost arboretu.Krásné,rozkvetlé místo.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, krpál to teda je, vyšlápla jsem si tam jednou a stačilo. ☺

      Vymazat
  5. To je nádherné místo. Tam by se mi také líbilo. Mám arboreta ráda. Je tam plno zvláštních rostlin s když je vše takto krásné a upravené, tak je to radost. Hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavá nabídka a pěkně jsi to popsala. Je fajn, že se člověk může za peníze opravdu kochat :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, určitě je v Brně také arboretum, zkus se informovat. ♥

      Vymazat
  7. Na toto místo se asi nedostanu, ale ráda jsem si ho s tebou prohlédla. Ještě že máme blogy a můžeme virtuálně cestovat. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ráda blogům, aspoň tak se dá navštívit zajímavá místa. ☺

      Vymazat
  8. Že jezdí autobus skoro až na Lysou jsem nevěděla. Musím to prozkoumat. Moje přání to stále je, se tam ještě podívat. Arboretum je dobrá volba. Udělali jste si pěkný výlet.b

    OdpovědětVymazat
  9. Marti zvolila jsi skvělou variantu, tam by se mi také líbilo. Příroda vždycky dodá energii a tu potřebujeme pořád a neustále 😀😉😊

    OdpovědětVymazat
  10. Pochybuji, že se tam někdy procházet budu. Ale díky Tvému blogu jsem se prošla alespoň takto. A líbilo se mi to.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Hanko, všechna místa navštívit nelze, tak aspoň virtuálně ☺ Děkuji za návštěvu. ♥

    OdpovědětVymazat