čtvrtek 30. května 2024

" JAHODOVÁ BUBLANINA S TVAROHEM "

Mám ráda období jahodové mlsání, nejraději čerstvé, jen tak bez ničeho, ale bublanina ta musí být. To bych doma neobstála.Vždy peču podle receptu od naší babi, ale dnes jsem udělala vyjímku. Upekla jsem tvarohovou, občas se zatoulám na blog - Sladkosti od Hanky, možná si někdo vzpomene na její blog, kde měla krásné fotografie z přírody. Nicméně, nyní tam zajdu pro radu, tip a v neposlední řadě rovněž se pokochat.  https://www.sladkosti.net/tvarohova-bublanina-s-mandlemi-a-merunkami/

 
Recept jsem si trochu upravila, ale pouze v maličkostech, přidala jsem do těsta štamprli rumu, ubrala cukr namísto 250 g - 200g, citrónovou kůru pouze 1balíček a nedala jsem mandlové lupínky. Jinak jsem pekla s láskou a vůbec mě nevadilo, že bude více nádobí, bylo to pro mě odreagování při čekání na manžela, který byl na kontrole u lékaře. Jak on tam nerad chodí, KDO BY TAKÉ RÁD ☺ Dále jsem postupovala podle Hančina receptu: vše pokojová teplota - 250g tvarohu z vaničky, 250- (200) g cukru moučka, 5 žloutků, 150g změklého másla,1lžíce citrónové šťávy, 250g polohrubé mouky, 2 - (1) balíčky citrónové kůry, půl balíčku prášku do pečiva, 5 bílků, špetka soli, 1 balíček vanilkového cukru. Pečícím papírem jsem vystlala plech, předehřála si troubu na na 180°C.  První krok - příprava sypké směsi - mouku polohrubou prosít smíchat se sušenou citrónovou kůrou a práškem do pečiva.  Druhý krok -ušlehat tuhý sníh z 5 bílků se špetkou soli. Třetí krok - prosít moučkový cukr, přidat tvaroh, žloutky, změklé máslo, rum, citónovou šťávu, a vyšlehat do hladka. Postupně vmíchat sypkou směs a nakonec zlehka sníh z bílků. Těsto rozetřít na připravený plech a poklást hustě jahodami (nemám hustě, manžel vzal část jahod sestřenici ☺) nevadí, část těsta je BEZ ☺ ☺ ☺
Ve vyhřáté troubě jsem na 180 °C jsem pekla do růžova 30 minut (horkovzduch nemám)
Bublanina je vynikající i bez ovoce, tvaroh a citrónová kůra spolu se šťávou jí dodává šmrnc spolu s tvarem jahod do 💝😘, no jo, jak už zmiňuji výše - pečeno s láskou💕.
Kdo z vás dočetl až sem, přeji mu pohodový den a také víkend ve zdraví.
Ještě se pochlubím opožděným nákupem květin a bylinek na balkon. Už je vše přesazené, dokonce proběhla první sklizeň majoránky ☺
 
Přidám vtip týdne : povídá babička své vnuč:" Když jsem byla v tvém věku, dostala jsem pět korun a donesla z obchodu mouku, rýži, chleba ... "To teď už nejde, babi, všude jsou kamery. " ☺☺ ☺





15 komentářů:

  1. Marti, vynikající vtip a tu bublaninu bych si dala! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti,já měla v úterý jahodový den.Dostali jsme od známých špánek jahod.Dělala jsem kynuté knedlíky,bublaninu a ještě i dřeň do mrazáku a
    pořád jsme je ještě mlsali s cukrem.Ráda si opíšu recept na bublaninu,ta bude přes léto často.Mladým dozrávají i třešně.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi mě Jituš připomněla příhodu, kdy nám táta přivezl kbelík jahod. Tehdy došlo i na rýžový nákyp s jahodami ☺

      Vymazat
  3. Krásná srdíčková bublanina! :)
    Sama dávám do koláčů a buchet vždy polovinu cukru z uvedeného množství, bez toho to bývá sladké jak cecek :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Sladkosti.net sleduji, ač už nepeču dost dlouho. Hodně to býval piškot, kynuté buchty, lívan s ovocem, dokonce odpalované těsto-banánky doplněné krémem, kobližky, palačinky, to měli kluci rádi. A pudink u nás kraloval. Mám v poslední době dost ostrou dietu, manželovi vezmu z jídelny někdy "pečené" - oni docela výborně pečou a těch pár kousků se spíš sní. Bublanina tvarohová musela být dobrá, já bych ji brala.

    OdpovědětVymazat
  5. Na Hančin blog s jejím pečením chodím často, skoro pravidelně. Jahody Hanka používá hodně. Něco zkusím.

    OdpovědětVymazat
  6. Marti na Hanku a ty její překrásné fotografie z přírody často vzpomínám. Občas nakouknu i na její Sladké stránky. Bublanina byla určitě dobrá. Na jahody na trh se chystám. Vtipů není nikdy dost. Krásný bouřlivý a upršený víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak u nás byla bouřka a pořádný slejvák po 14 hodině. Hned se vzduch pročistil ☺

      Vymazat
  7. Bublaninu máme rádi, ale včera jsem pekla koláč podle Šárky. Místo jahod jsem dala meruňky a byl skvělý. Měj se hezky, zdravím 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Evi meruňky, to je taky dobrota. U mě je potíž s meruňkami kupnými - nejsou tak dobré jak ty naše ze zahrady ze Znojemska ☺

      Vymazat
  8. Ta vypadá skvěle. 🙂
    Hezký den, Marti. ❤

    OdpovědětVymazat