sobota 1. června 2024

" POŠTÁÁÁÁÁ ... "

Ranní poštou mě občas zásobuje bývalá kolegyně z práce. Co bydlí její dcera v Ostravě, připravuje pro svoji mámu poznávací výlety Ostravy. Nedávno mě přišlo pár fotografíí z jejich prohlídky Grossmannovi vily - rodinnou vilu s reprezentativním sídlem stavební kanceláře si nechal postavit v letech 1922-1924 známý ostravský stavitel a architekt František Grossmann.

Tradičně pojatá stavba ve stylu dekorativismu od počátku přitahovala pozornost svým přepychovým provedením.Dům byl obklopen zahradou s exotickými dřevinami, sochařskou výzdobou, altánem, bazénem i kašnou. Celý komplex pak tvořil nejrozsáhlejší poválečnou vilovou realizaci na Ostravsku.
Stoletá budova má za sebou řadu různých zásahů a před rekonstrukcí nebyla v dobrém stavebně technickém stavu.Vila sloužila jako činžovní dům, posléze v 60. letech jako mateřská školka a školní družina. Cílem rekonstrukce bylo vrátit jí její původní architektonickou hodnotu a v maximální míře zachovat původní prvky. Po rozsáhlé rekonstrukci a obnově, která probíhala od konce roku 2021 do března roku letošního, poprvé otevřela své brány pro návštěvníky 4. dubna 2024 a nabídla možnost prohlídek. V mnoha směrech výjimečnou vilu s reprezentativním sídlem stavební kanceláře si nechal postavit v letech 1922–1924 stavitel František Grossmann. Nyní se stala novým turistickým cílem Ostravy.Tolik něco málo ze zdroje, více se můžete dočíst zde: https://www.vilagrossmann.cz/
Láká mě zajet do blízké Ostravy a prohlédnout si interiér Grossmannovi vily ...
Vnitřní prostor má sloužit ke kulturním setkáním, nechám překvapit nabídkou ...
a možná, kdo ví, něco mě zaujme a bude možné se akce zúčastnit. Více mě však láká jak už jsem zmínila prohlídka interiéru...
Než se tak stane mám před sebou ještě splnění restu z minulého měsíce a to uskutečnění kardio verze v Třinecké nemocnici. Druhý termín mám 13.6., ježtěže tak, "13" je mé šťastné číslo. Minule to bylo 21.5. měla jsem takový divný pocit, když jsem si tam tak ležela v denní místnosti, nebo spíše sálu napojená na přístroje, masku s kyslíkem na ústech a přemýšlela o životě nejen své rodiny, ale celkově o nesmyslech v tom širokém okolí. Injekce uklidňovák začala zabírat, já si zchrupla a pak přišel pan doktor a řekl mě, že kardio verzi neprovede. Berete slabou dávku tablet na ředění krve a já bych vám mohl kardio verzí ublížit. To jsem teda koukala, že by mohlo dojít na embolku, nebo mrtvičku. První moment mě napadlo, že při mě opět stál "ANDĚL STRÁŽNÝ", vím byl to pan doktor, který si řádně pročetl můj záznam, ale stejně mu budu říkat "ANDĚL STRÁŽNÝ", kéž by jich bylo na tom světě více. Nyní už beru tu silnější dávku a pak už snad bude vše OK. Nedivte se, že vám všem vždy na závěr přeji dny prožité ve zdraví a pohodě. Být tu naše babi, určitě by řekla: "Všechno je na prd, jak není zdraví" a naše babi by měla opět pravdu. Nakonec se pochlubím co mě dělá radost na balkoně ☺


Pro dnešek stačí, po vydatné bouřce se u nás pročistil vzduch, dobře se dýchá







18 komentářů:

  1. Marti, držím Ti palce, ať ta kardio verze 13. 6. dobře dopadne a jsi brzy v pořádku. Tak že Ti přeji právě honzdravi a k tomu ještě hodně a hodně štěstí, protože i to je potřeba. Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, abych pravdu řekla nebo spíše napsala ☺, poprvé jsem měla obavu, ale nyní vím do čeho jdu ☺

      Vymazat
  2. Ta vila je pěkná a je dobře,že se opravila a lidé se mohou podívat dovnitř.Marti,ta kardioverze bude v pohodě,také mě možná čeká.
    Co naděláme.Tak hlavně zdraví a kytičky máš nádherné.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  3. Marti o možnosti návštěvy této vily jsem nevěděla. Diky za informaci. Jinak je mic dobře, že ještě existují svědomití operatéři. Míč ti přeji, ať to 13.6. Opět dobre dopadne, budu držet pěsti. Právě si jdu znova pročíst tvůj recept na jahodovou bublaninu. Manžel přivezl jahody ze zahrady a jsou letos strašně velké, nedají se zavařovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, doufám, že se bublanina povedla ☺ Chystám se také prozkoumat Ostravu. Tak snad dojde i na vilu. ♥

      Vymazat
  4. Marti, hlavně ať vyšetření dobře dopadne, navíc je třináctka tvoje oblíbené číslo, takže je to jasné, bude to v pohodě. Pan doktor je opravdu anděl, nejsem si jistá, že jsou všichni až tak precizní. Měj se hezky, držím palce a ty se drž 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, co u mě začalo 13, to vždy dobře dopadlo ☺ ♥ ☺

      Vymazat
  5. Marti, ty bys měla udělat spešl odd. na hlášky tvé babi, to se vždy těším. Držím palce a přeji pevné zdraví. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, naše babi byla svým způsobem exot, ale vždy milá ☺

      Vymazat
  6. Návštěva té vily by opravdu stála za to.
    Tak ať vyšetření dopadne dobře - držím palce.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Musím říct, že vím, kde je ta Gros. vila, asi před půlrokem jsem ji fotila, je tam i tabule k tomu. Pokud ji navštívíte, bude mě to zajímat. 😆 Jinak hlavně chválím p. doktora, takhle by to mělo vypadat, tak se chová "profesionál na pracovišti". Pochválím i petunie (nebo surfinie??) na balkoně, já už pár let nic na balkon nesázím, ale dole se starám o záhonek, kde je dost kytek a musím říct, že letos kvetly parádně - kosatce, růže, floxy, pivoňky a chystá se hortenzie.
    Ať se daří! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, pan doktor byl opravdu doktor s velkým D. Na balkoně mám petúnie ☺

      Vymazat
  8. Plně tě chápu. Také mám před sebou blbé vyšetření, z kterého mám obavy a vůbec se na něho netěším A hlavně na výsledky. Ale co nadělám. Kytičkiy máš krásné. Ty dělají člověku radost. Přeji pěkné dny!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, občas ta prevence, či vyšetření jsou nepříjemným zjištěním. Pokud je to včas, je dobře.

      Vymazat
  9. Jsou to begónie? Já kytky moc neznám, a už vůbec je neumím pěstovat (přesto JSEM mičurinec), ale tohle kvítí je nádherné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alko, tak to náhodou už vím, jsou to petúnie☺ ♥ ☺

      Vymazat